Gå til innhold

For meg er psykisk smerte den verste smerten jeg noen gang har kjent på, hvordan er det for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For meg er psykisk smerte den verste smerten jeg noen gang har kjent på, hvordan er det for deg? Er du enig eller uenig?

Anonymkode: 854af...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg var fødsler mer uutholdelig. Men det gikk fortere over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter

Psykisk smerte har påvirket livet mitt mye mer enn fysisk smerte i hvert fall. Å brekke ryggen er den verste smerten jeg har hatt. Det var verre enn å føde. Pluss fødsel var en positiv smerte. Det kom jo noe godt ut av det. Men vondt var det ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (6 minutter siden):

For meg var fødsler mer uutholdelig. Men det gikk fortere over. 

Jeg har aldri født, men jeg tenker jo også at fødsel kan vel på en måte regnes som en positiv smerte (som nevnt under her av annen bruker)? I og med at du får ett barn når fødselen er over? Så smerten har ett mål og en mening. 

Glitter skrev (3 minutter siden):

Psykisk smerte har påvirket livet mitt mye mer enn fysisk smerte i hvert fall. Å brekke ryggen er den verste smerten jeg har hatt. Det var verre enn å føde. Pluss fødsel var en positiv smerte. Det kom jo noe godt ut av det. Men vondt var det ja. 

Ja, slik er det for meg. Høres forferdelig ut å brekke ryggen.

Anonymkode: 854af...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt fysisk smerte så jeg har svimt av. Og psykisk smerte så jeg ikke hadde lyst til å leve mer. Kan helt ærlig ikke si hva som var verst, unner ingen det i alle fall. 

Anonymkode: 845df...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har hatt fysisk smerte så jeg har svimt av. Og psykisk smerte så jeg ikke hadde lyst til å leve mer. Kan helt ærlig ikke si hva som var verst, unner ingen det i alle fall. 

Anonymkode: 845df...7b1

Kan jeg spørre hvilken fysisk smerte som gjorde at du svimte av?

Anonymkode: 854af...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For meg er psykisk smerte den verste smerten jeg noen gang har kjent på, hvordan er det for deg? Er du enig eller uenig?

Anonymkode: 854af...e39

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smerten da min far døde uventet tror jeg er det vondeste jeg har erfart noen gang. Det endret hele min verden. Ingen fysisk smerte har gjort det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Smerten da min far døde uventet tror jeg er det vondeste jeg har erfart noen gang. Det endret hele min verden. Ingen fysisk smerte har gjort det samme.

Det må være en forferdelig smerte. Jeg har mistet alle mine besteforeldre, men alle var jo gamle og hadde levd ett langt og fint liv før de døde, så det gjorde sorgen litt lettere for meg. Kan ikke innbille meg hvordan det er å skulle miste min mamma og pappa... Men min far er jo over 60 nå så reelt sett kanskje jeg ikke har han her lenger om 20-27 år. Også er det jo dette med at en aldri vet når en vil dø også da, jeg kan jo miste de på andre måter som ulykker eller sykdom også...I morgen eller kanskje bare noen uker eller måneder eller år. Det er sånt man dessverre aldri vet. Men jeg forsøker å sette pris på dem og tilbringe mye tid med dem nå når jeg har dem da.

Anonymkode: 854af...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, på grensen til uutholdelig.

Anonymkode: 0b6a6...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri født, men jeg tenker jo også at fødsel kan vel på en måte regnes som en positiv smerte (som nevnt under her av annen bruker)? I og med at du får ett barn når fødselen er over? Så smerten har ett mål og en mening. 

Anonymkode: 854af...e39

Min psykolog mente også at depresjon var noe bra som jeg ikke burde forsøke å unngå. Folk mener mye rart om hva andre burde gjennomgå og oppleve som positivt. Første fødsel opplevde jeg som et mareritt og som tortur. Ikke noe positivt, nei. Trodde i 2 år at alle jordmødre var sadister og at det var derfor de valgte yrket. Taklet det bedre andre runde, men det var fortsatt så intenst at jeg tror det ødela hjernen min.

Har vært fortvilet og desperat pga psyken også, men ikke sånn at jeg har følt at jeg har blitt torturert. Men det har jo vart mye lenger og er en mye større del av livet enn fødsler som er noe man gjør maks et par ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (5 minutter siden):

Min psykolog mente også at depresjon var noe bra som jeg ikke burde forsøke å unngå. Folk mener mye rart om hva andre burde gjennomgå og oppleve som positivt. Første fødsel opplevde jeg som et mareritt og som tortur. Ikke noe positivt, nei. Trodde i 2 år at alle jordmødre var sadister og at det var derfor de valgte yrket. Taklet det bedre andre runde, men det var fortsatt så intenst at jeg tror det ødela hjernen min.

Har vært fortvilet og desperat pga psyken også, men ikke sånn at jeg har følt at jeg har blitt torturert. Men det har jo vart mye lenger og er en mye større del av livet enn fødsler som er noe man gjør maks et par ganger. 

Oki, jeg beklager. Det var ikke meningen å bagatellisere følelsene dine eller lignende. Dette med at fødsel er en positiv smerte er jo bare noe jeg har hørt flere si om det å føde. Men du har jo så klart rett i at en fødsel vil oppleves individuelt fra person til person.

Anonymkode: 854af...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oki, jeg beklager. Det var ikke meningen å bagatellisere følelsene dine eller lignende. Dette med at fødsel er en positiv smerte er jo bare noe jeg har hørt flere si om det å føde. Men du har jo så klart rett i at en fødsel vil oppleves individuelt fra person til person.

Anonymkode: 854af...e39

Det var heller ikke meningen å være så krass altså. Noen ganger fyrer jeg avgårde litt raskt. Du hadde nok et poeng, jeg var bare dessverre ikke en av de heldige som opplevde det på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Sokk skrev (9 minutter siden):

Det var heller ikke meningen å være så krass altså. Noen ganger fyrer jeg avgårde litt raskt. Du hadde nok et poeng, jeg var bare dessverre ikke en av de heldige som opplevde det på den måten. 

Jeg opplevde deg ikke som krass i det hele tatt, opplevde det bare som at du forsøkte å forklare hvordan det opplevdes for deg. 

Anonymkode: 854af...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja den psykiske smerten er 100000000 ganger verre enn den fysiske jeg har opplevd. Men har opplevd både fysisk og psykisk smerter sammen og det er heavy

Anonymkode: 0b282...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fødsler er verre enn depresjon, men de går mye raskere over og depresjon er derfor i sum verst. Anoreksi er det verste jeg har opplevd av smerte, ensomt smertefullt å være så ute, underernært og deprimert over tid 

Anonymkode: 49367...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan jeg spørre hvilken fysisk smerte som gjorde at du svimte av?

Anonymkode: 854af...e39

Skjønner ikke hvorfor jeg postet som Anonym?

Uansett, ja selvfølgelig. Jeg hadde en heftig operasjon i magen og så fikk jeg infeksjon i operasjonsområdet. Ikke engang høy dose morfin hjalp, men lå på sykehuset og ble kjørt til operasjonsstuen midt på natten. Så det gikk jo fint til slutt ☺️

Lå inne med mye smerter før dette, og det spiller en rolle for smertemestring. Over tid så blir toleransen mer og mer svekket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg er psykisk smerte den verste smerten jeg noen gang har kjent på, hvordan er det for deg? Er du enig eller uenig?

Anonymkode: 854af...e39

Jeg tar en depresjon og angst any day fremfor et å bo i krigsområder.

Anonymkode: 79ecf...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor jeg postet som Anonym?

Uansett, ja selvfølgelig. Jeg hadde en heftig operasjon i magen og så fikk jeg infeksjon i operasjonsområdet. Ikke engang høy dose morfin hjalp, men lå på sykehuset og ble kjørt til operasjonsstuen midt på natten. Så det gikk jo fint til slutt ☺️

Lå inne med mye smerter før dette, og det spiller en rolle for smertemestring. Over tid så blir toleransen mer og mer svekket. 

Oj, såpass at ikke en gang morfin hjalp en gang. Det høres fælt ut. Men godt du var på sykehus da.

Anonymkode: 854af...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oj, såpass at ikke en gang morfin hjalp en gang. Det høres fælt ut. Men godt du var på sykehus da.

Anonymkode: 854af...e39

Takk. Ja, morfin hjelper ikke på infeksjon.

Skulle ønske vi hadde en mental-smertestillende. Men på andre siden, så hadde vel hele verden blitt avhengige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...