Gå til innhold

For meg er psykisk smerte den verste smerten jeg noen gang har kjent på, hvordan er det for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Trinity80 skrev (2 minutter siden):

Takk. Ja, morfin hjelper ikke på infeksjon.

Skulle ønske vi hadde en mental-smertestillende. Men på andre siden, så hadde vel hele verden blitt avhengige. 

Ja, det hadde vært fint med en mental-smertestillende. Men som du sier hadde man nok lett blitt avhengig av noe sånt. Og det å klare å takle psykisk smerte uten å ty til destruktive mestringsstrategier er nok bare positivt tror jeg? Eller i alle fall innbiller jeg meg det. Noen ruser seg jo med enten alkohol eller ulovlige rusmidler for å få hjelp til å få vekk psykisk smerte da. Vet min mor var rusmisbruker da hun var ungdom og ung voksen pga traumer. 

Anonymkode: 854af...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trinity80 skrev (8 minutter siden):

Takk. Ja, morfin hjelper ikke på infeksjon.

Skulle ønske vi hadde en mental-smertestillende. Men på andre siden, så hadde vel hele verden blitt avhengige. 

Vanlige smertestillende hjelper også på psykisk smerte. Hvorfor tror du tenåringene knasker så mye Paracet?

Ellers har vi jo benzo, legale og illegale opioider, andre illegale rusmidler… mye mental-smertestillende der ute. Og ja, man blir jo avhengig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Sokk skrev (11 timer siden):

Min psykolog mente også at depresjon var noe bra som jeg ikke burde forsøke å unngå. Folk mener mye rart om hva andre burde gjennomgå og oppleve som positivt. Første fødsel opplevde jeg som et mareritt og som tortur. Ikke noe positivt, nei. Trodde i 2 år at alle jordmødre var sadister og at det var derfor de valgte yrket. Taklet det bedre andre runde, men det var fortsatt så intenst at jeg tror det ødela hjernen min.

Har vært fortvilet og desperat pga psyken også, men ikke sånn at jeg har følt at jeg har blitt torturert. Men det har jo vart mye lenger og er en mye større del av livet enn fødsler som er noe man gjør maks et par ganger. 

Vil bare presisere at jeg snakket kun om min egen opplevelse angående fødsel vs å knekke ryggen og det med positiv smerte. Jeg siktet ikke noe til deg og din opplevelse. Den er din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 timer siden):

Vil bare presisere at jeg snakket kun om min egen opplevelse angående fødsel vs å knekke ryggen og det med positiv smerte. Jeg siktet ikke noe til deg og din opplevelse. Den er din. :)

Ja, vi opplever alle ting på ulike måter. Det finnes ikke én fasit 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Sokk skrev (6 minutter siden):

Ja, vi opplever alle ting på ulike måter. Det finnes ikke én fasit 😊

Nei det gjør ikke det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Skrevet (endret)

Helt klart psykisk. Den smerten da pappa falt om hjemme og tiden frem til han døde et halvt år senere...det kan ikke beskrives. Samme med ifjor da en kvinne ringte meg og påstod at samboeren min hadde vært utro mot meg med henne. Det har aldri vært en fysisk smerte i nærheten av det jeg følte da.

Endret av hattifnattus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...