Gå til innhold

Hva skjer med behandler om pasient tar livet sitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir det tilsyn? Er det omfattende? Blir behandler ivaretatt?

Anonymkode: 36ba8...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor spør du? Tenker du på å ta livet ditt?

Anonymkode: ef2fd...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor spør du? Tenker du på å ta livet ditt?

Anonymkode: ef2fd...3c5

Nei. Er nysgjerrig.

Anonymkode: 36ba8...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen ting skjer. Om du er i aktiv behandling blir behandler informert.

Anonymkode: 84495...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen ting skjer. Om du er i aktiv behandling blir behandler informert.

Anonymkode: 84495...a24

Ingen tilsyn?

Anonymkode: 36ba8...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Blir det tilsyn? Er det omfattende? Blir behandler ivaretatt?

Anonymkode: 36ba8...5a7

Nei. Hvorfor spør du om dette? Hos fastlegen kommer det opp et kors. 

Anonymkode: 2eef3...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det skjer ingenting. Du er ikke så viktig. Du er bare 1 av mange. Desverre kanskje

Anonymkode: e8c8b...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikkert en debriefing med leder eller andre kolleger, de synes det er leit men blir ikke personlig berørt. Jeg ble knust da jeg skjønte hvor stor den profesjonelle avstanden er. 

Anonymkode: 98d51...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sikkert en debriefing med leder eller andre kolleger, de synes det er leit men blir ikke personlig berørt. Jeg ble knust da jeg skjønte hvor stor den profesjonelle avstanden er. 

Anonymkode: 98d51...6ac

Dette er helt feil. Hvor tar du dette fra? 

Anonymkode: 2eef3...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sikkert en debriefing med leder eller andre kolleger, de synes det er leit men blir ikke personlig berørt. Jeg ble knust da jeg skjønte hvor stor den profesjonelle avstanden er. 

Anonymkode: 98d51...6ac

Hva skjedde da du oppdaget det?

Anonymkode: 36ba8...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sikkert en debriefing med leder eller andre kolleger, de synes det er leit men blir ikke personlig berørt. Jeg ble knust da jeg skjønte hvor stor den profesjonelle avstanden er. 

Anonymkode: 98d51...6ac

Da jeg forsøkte ta livet mitt ble behandleren min helt knust av det. Det fortalte hun også meg første dagen vi møttes igjen etter at jeg kom tilbake til henne etter å vært på sykehuset. Og jeg merket også på hele henne at det mente hun også. Hun hadde tårer i øynene.

Anonymkode: ef2fd...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sikkert en debriefing med leder eller andre kolleger, de synes det er leit men blir ikke personlig berørt. Jeg ble knust da jeg skjønte hvor stor den profesjonelle avstanden er. 

Anonymkode: 98d51...6ac

Det du skriver her får meg til å undre om ikke veldig mange unge voksne sliter psykisk og går i behandling mest fordi de egentlig trenger omsorg og at noen bryr seg om de

Anonymkode: e8c8b...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skjedde da du oppdaget det?

Anonymkode: 36ba8...5a7

Gikk i behandling hos en terapeut som jeg følte meg veldig knyttet til. Kjente en av de andre pasientene hennes, som hadde gått til henne i mange år. Plutselig døde hun av en overdose helt overraskende. Da jeg spurte behandleren om hun var lei seg, sa hun "jeg synes jo det er trist, men jeg er ikke lei meg". Ble ganske sjokkert over det. Det kunne vært meg. 

Anonymkode: 98d51...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det du skriver her får meg til å undre om ikke veldig mange unge voksne sliter psykisk og går i behandling mest fordi de egentlig trenger omsorg og at noen bryr seg om de

Anonymkode: e8c8b...8fe

Jeg tror det kan være sannhet i dette. Når man aldri har opplevd omsorg og så møter en som er varm, forståelsesfull og interessert, kan det bli litt kluss med tanker og følelser. 

Anonymkode: 98d51...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gikk i behandling hos en terapeut som jeg følte meg veldig knyttet til. Kjente en av de andre pasientene hennes, som hadde gått til henne i mange år. Plutselig døde hun av en overdose helt overraskende. Da jeg spurte behandleren om hun var lei seg, sa hun "jeg synes jo det er trist, men jeg er ikke lei meg". Ble ganske sjokkert over det. Det kunne vært meg. 

Anonymkode: 98d51...6ac

Jeg synes jo det er trist, men jeg er ikke lei meg. Kanskje hun mente at det er trist, men at hun ikke kan la det gå for dypt inn på henne, hvis ikke hadde slike ting tatt knekken på alle behandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Gikk i behandling hos en terapeut som jeg følte meg veldig knyttet til. Kjente en av de andre pasientene hennes, som hadde gått til henne i mange år. Plutselig døde hun av en overdose helt overraskende. Da jeg spurte behandleren om hun var lei seg, sa hun "jeg synes jo det er trist, men jeg er ikke lei meg". Ble ganske sjokkert over det. Det kunne vært meg. 

Anonymkode: 98d51...6ac

600-700 personer tar livet sitt hvert år. De kan ikke la hvert selvmord gå inn på de da hadde de knekt til slutt. 

Anonymkode: e8c8b...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

600-700 personer tar livet sitt hvert år. De kan ikke la hvert selvmord gå inn på de da hadde de knekt til slutt. 

Anonymkode: e8c8b...8fe

Det utgjør nok ikke i snitt flere selvmord per behandler, da. 

Anonymkode: 98d51...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

600-700 personer tar livet sitt hvert år. De kan ikke la hvert selvmord gå inn på de da hadde de knekt til slutt. 

Anonymkode: e8c8b...8fe

Tror du det er mulig å ikke la selvmord gå inn på seg? Jeg mener det er jo et dødsfall.

Anonymkode: 36ba8...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror du det er mulig å ikke la selvmord gå inn på seg? Jeg mener det er jo et dødsfall.

Anonymkode: 36ba8...5a7

Lar du alle dødsfall gå inn deg? Gamle tanter, tidligere klassekamerater, alle andre som ikke er nære, men bare bekjente? 

Anonymkode: d056a...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lar du alle dødsfall gå inn deg? Gamle tanter, tidligere klassekamerater, alle andre som ikke er nære, men bare bekjente? 

Anonymkode: d056a...e58

Lar ikke du? 

Anonymkode: 36ba8...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...