Gå til innhold

Hva skjer med behandler om pasient tar livet sitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lar ikke du? 

Anonymkode: 36ba8...5a7

Nei, så klart ikke. Jeg tenker at det var trist, også tenker jeg litt på hvordan personen var, og hva som eventuelt har skjedd, og tenker litt på familien og vennene rundt. Er det en gammel onkel eller noe ringer jeg og kondolerer og sender blomster eller møter opp i begravelsen om jeg kan. At folk dør er normalt, og ikke noe jeg tar så veldig innover meg så lenge de ikke er nære. 

Anonymkode: d056a...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nei, så klart ikke. Jeg tenker at det var trist, også tenker jeg litt på hvordan personen var, og hva som eventuelt har skjedd, og tenker litt på familien og vennene rundt. Er det en gammel onkel eller noe ringer jeg og kondolerer og sender blomster eller møter opp i begravelsen om jeg kan. At folk dør er normalt, og ikke noe jeg tar så veldig innover meg så lenge de ikke er nære. 

Anonymkode: d056a...e58

Er det mulig at en behandler og en pasient er nære hverandre?

Anonymkode: 36ba8...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo

Når en pasient i behandling tar sitt eget liv, vil det alltid og rutinemessig bli opprettet tilsynssak.

Arbeidsgiver har vanligvis rutiner for hvordan behandler skal følges opp. For noen behandlere kan selvmord være helt ødeleggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Skrevet (endret)
nachnoo skrev (42 minutter siden):

Når en pasient i behandling tar sitt eget liv, vil det alltid og rutinemessig bli opprettet tilsynssak.

Arbeidsgiver har vanligvis rutiner for hvordan behandler skal følges opp. For noen behandlere kan selvmord være helt ødeleggende.

 

 

Endret av emilie321
Feil tråd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
emilie321 skrev (6 minutter siden):

 

 

Sorry, feil tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det du skriver her får meg til å undre om ikke veldig mange unge voksne sliter psykisk og går i behandling mest fordi de egentlig trenger omsorg og at noen bryr seg om de

Anonymkode: e8c8b...8fe

Dette er også en måte å beskytte seg selv på. Vi hadde ett selvmord på kontoret rett etter sommeren. Man kan ikke kverne på det for lenge, for da blir man nedbrutt rett og slett.

Livets gang. Og forsvarsmekanisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...