Gå til innhold

Kan dere også kjenne på en rarhet og uvirkelighetsfølelse om dere bruker for mye tid på pc eller mobil i løpet av en dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan dere også kjenne på en rarhet og uvirkelighetsfølelse om dere bruker for mye tid på pc eller mobil i løpet av en dag? Poster på psykiatri da jeg tenker det er relatert til psykiatri.

For å utdype så har jeg sittet med pcen siden jeg våknet i dag tidlig kl 10. Jeg har vært aktiv her inne og på andre forum og også hørt på musikk og sett på en komi serie... Hva er deres erfaringer med forverring av rarhet og uvirkelighetsfølelse? Kan det bli verre av bruk av for mye pc og/eller mobil? Og finnes det noen måte å unngå disse følelsene på? Jeg har jo egentlig ikke noe annet mer fornuftig å bruke tid på enn å være her inne egentlig...

Anonymkode: 7d355...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja det er er ond sirkel. 

Det er også ofte at man kan bli verre av å være innlagt siden man da bare sitter å glor i hvite vegger. Er ikke rart man mister litt grepet da. 

Best å være ute syns jeg da. Men hver sin smak. Noen liker å være innlagt. 

Anonymkode: 138cb...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er er ond sirkel. 

Det er også ofte at man kan bli verre av å være innlagt siden man da bare sitter å glor i hvite vegger. Er ikke rart man mister litt grepet da. 

Best å være ute syns jeg da. Men hver sin smak. Noen liker å være innlagt. 

Anonymkode: 138cb...798

Ja, det er sant. Likevel så tror jeg faktisk at innleggelse gjør rarheten og uvirkelighetsfølelsen bedre/mindre for min del. Fordi jeg føler meg trygg når jeg innlagt blant annet. Men jeg sliter heldigvis ikke med rarhet og uvirkelighetsfølelse konstant da heldigvis, det er bare av og til egentlig.

Anonymkode: 7d355...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter

Det blir ikke verre av å sitte med tlf, men det blir verre ved stress har jeg merket. Jeg har fått vite at det for min del er selvforstyrrelser. Vet ikke om det er slikt du mener med rarhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Det blir ikke verre av å sitte med tlf, men det blir verre ved stress har jeg merket. Jeg har fått vite at det for min del er selvforstyrrelser. Vet ikke om det er slikt du mener med rarhet. 

Jeg vet ikke helt. Hva er selvforsyrrelser og hvordan oppleves det? Hvis du kunne utdypet litt og skrevet litt mer om det?

Anonymkode: 7d355...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke helt. Hva er selvforsyrrelser og hvordan oppleves det? Hvis du kunne utdypet litt og skrevet litt mer om det?

Anonymkode: 7d355...a61

For min del er det en fremmed følelse ovenfor både meg selv og andre, hvor jeg ikke helt kan kjenne igjen mine egne hender, og hvor jeg føler på en uvirkelighetsfølelse samt lurer på om jeg i det hele tatt er ekte, eller om de rundt meg er ekte. Det er ubehagelig. 

Ellers får du bare Google for jeg kan lite om hva det er for noe. Jeg lærte om det på undervisningen her på avdelingen for en uke siden, og da jeg fortalte behandler hvordan jeg hadde det så mente hun det gikk under selvforstyrrelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

For min del er det en fremmed følelse ovenfor både meg selv og andre, hvor jeg ikke helt kan kjenne igjen mine egne hender, og hvor jeg føler på en uvirkelighetsfølelse samt lurer på om jeg i det hele tatt er ekte, eller om de rundt meg er ekte. Det er ubehagelig. 

Ellers får du bare Google for jeg kan lite om hva det er for noe. Jeg lærte om det på undervisningen her på avdelingen for en uke siden, og da jeg fortalte behandler hvordan jeg hadde det så mente hun det gikk under selvforstyrrelser. 

Er det det samme som derealisasjon og depersonalisering eller er det noe annet igjen? I så fall hva er forskjellen? Om du vet da?

Anonymkode: 7d355...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

For min del er det en fremmed følelse ovenfor både meg selv og andre, hvor jeg ikke helt kan kjenne igjen mine egne hender, og hvor jeg føler på en uvirkelighetsfølelse samt lurer på om jeg i det hele tatt er ekte, eller om de rundt meg er ekte. Det er ubehagelig. 

Ellers får du bare Google for jeg kan lite om hva det er for noe. Jeg lærte om det på undervisningen her på avdelingen for en uke siden, og da jeg fortalte behandler hvordan jeg hadde det så mente hun det gikk under selvforstyrrelser. 

Har jo vært veldig mange tråder om selvforstyrrelse og uvirkelighetsfølelse oppigjennom. 

Anonymkode: 138cb...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det det samme som derealisasjon og depersonalisering eller er det noe annet igjen? I så fall hva er forskjellen? Om du vet da?

Anonymkode: 7d355...a61

Nei er ikke det samme. Men vet ikke helt hva forskjellen er.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har jo vært veldig mange tråder om selvforstyrrelse og uvirkelighetsfølelse oppigjennom. 

Anonymkode: 138cb...798

Ja og jeg har misforstått hva det var for noe. Hva var poenget ditt? Jeg trodde det kun var å ikke kjenne igjen eget speilbilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Nei er ikke det samme. Men vet ikke helt hva forskjellen er.

Ja og jeg har misforstått hva det var for noe. Hva var poenget ditt? Jeg trodde det kun var å ikke kjenne igjen eget speilbilde. 

Åja. Er selvforstyrrelser som oftest relatert til psykose da? Vet du`?

Anonymkode: 7d355...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg kjenner mye på rarhet og uvirkelighetsfølelse, sitter mye på pc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner mye på rarhet og uvirkelighetsfølelse, sitter mye på pc. 

Tenker du at det at du sitter mye på pc henger sammen med hvor mye rarhet og uvirkelighetsfølelse du kjenner på da? Eller hvordan er dette for deg?

Anonymkode: 7d355...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker du at det at du sitter mye på pc henger sammen med hvor mye rarhet og uvirkelighetsfølelse du kjenner på da? Eller hvordan er dette for deg?

Anonymkode: 7d355...a61

Nei jeg vet ikke. Er nesten alltid rar og blir verre av å gå ut og å møte folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Nei jeg vet ikke. Er nesten alltid rar og blir verre av å gå ut og å møte folk. 

Kjipt da. Hva tror du det er med det å møte folk som gjør det verre for deg tror du?

Anonymkode: 7d355...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Åja. Er selvforstyrrelser som oftest relatert til psykose da? Vet du`?

Anonymkode: 7d355...a61

Ja sånn har jeg forstått det i hvert fall. Men mulig man kan ha det uten at det er relatert til det også. Kunnskapen min på dette med psykose, selvforstyrrelser osv. Er lav da jeg ikke har hatt noen tilknytning til det. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjipt da. Hva tror du det er med det å møte folk som gjør det verre for deg tror du?

Anonymkode: 7d355...a61

For masse inntrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjernen blir jo stressa og sliten av det. Kanskje derfor 

Anonymkode: 7ae31...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kan dere også kjenne på en rarhet og uvirkelighetsfølelse om dere bruker for mye tid på pc eller mobil i løpet av en dag? Poster på psykiatri da jeg tenker det er relatert til psykiatri.

Jeg bruker alt for mye tid ved skjerm i løpet av en vanlig ukedag, det er det viktigste verktøyet i jobben min. Selv i dag - på en fridag - sitter jeg ved skjermen og jobber, og også i møter er laptopen med. Jeg føler hverken på uvirkelighetsfølelse eller rarhet, men blir sliten i hodet og tørr på øynene om jeg ikke får gode pauser mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (5 minutter siden):

Jeg bruker alt for mye tid ved skjerm i løpet av en vanlig ukedag, det er det viktigste verktøyet i jobben min. Selv i dag - på en fridag - sitter jeg ved skjermen og jobber, og også i møter er laptopen med. Jeg føler hverken på uvirkelighetsfølelse eller rarhet, men blir sliten i hodet og tørr på øynene om jeg ikke får gode pauser mellom. 

Men forskjellen er at du er ute å gjør ting, du er i et meningsfullt miljø med meningsfulle relasjoner (kollegaer) 

Det er forskjellen på de som bare sitter inne å glor i mobil uten å gjør noe produktivt

Anonymkode: 138cb...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men forskjellen er at du er ute å gjør ting, du er i et meningsfullt miljø med meningsfulle relasjoner (kollegaer) 

Det er forskjellen på de som bare sitter inne å glor i mobil uten å gjør noe produktivt

Anonymkode: 138cb...798

Poenget mitt er at det kanskje ikke handler om skjermbruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...