Gå til innhold

Hvilke komplimenter har du fått fra din behandler i psykiatrien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilke komplimenter har du fått fra din behandler i psykiatrien? Eventuelt behandlere i flertall om du har fått komplimenter fra flere...? Bare lurer på hva som er vanlig for behandlere å si til en pasient?

Jeg har fått komplimenter på både utseende og på mine egenskaper. Som at jeg var fint kledd, var fin på håret, hadde en glød, at jeg var reflektert og hadde god innsikt, at jeg hadde fått en spesiell plass i hjertet hennes, at hun var blitt glad i meg og brydde seg om meg, at hun lett kunne vært venninnen min om hun ikke var min behandler, at hun var glad for å ha blitt kjent med meg, at det var lærerikt å ha meg som pasient er noen av kommentarene jeg har fått i min 8 år lange karriere som pasient 

Anonymkode: 59ead...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke komplimenter har du fått fra din behandler i psykiatrien? Eventuelt behandlere i flertall om du har fått komplimenter fra flere...? Bare lurer på hva som er vanlig for behandlere å si til en pasient?

Jeg har fått komplimenter på både utseende og på mine egenskaper. Som at jeg var fint kledd, var fin på håret, hadde en glød, at jeg var reflektert og hadde god innsikt, at jeg hadde fått en spesiell plass i hjertet hennes, at hun var blitt glad i meg og brydde seg om meg, at hun lett kunne vært venninnen min om hun ikke var min behandler, at hun var glad for å ha blitt kjent med meg, at det var lærerikt å ha meg som pasient er noen av kommentarene jeg har fått i min 8 år lange karriere som pasient 

Anonymkode: 59ead...ee0

Så mange varmende ord! Var hun din behandler i 8 år? Kan jeg spørre hva som var problemstillingen?

Anonymkode: e4409...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke fått noen komplimenter når jeg tenker meg om, og ikke forventer jeg det heller.

Anonymkode: 5c2ad...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvilke komplimenter har du fått fra din behandler i psykiatrien? Eventuelt behandlere i flertall om du har fått komplimenter fra flere...? Bare lurer på hva som er vanlig for behandlere å si til en pasient?

Jeg har fått komplimenter på både utseende og på mine egenskaper. Som at jeg var fint kledd, var fin på håret, hadde en glød, at jeg var reflektert og hadde god innsikt, at jeg hadde fått en spesiell plass i hjertet hennes, at hun var blitt glad i meg og brydde seg om meg, at hun lett kunne vært venninnen min om hun ikke var min behandler, at hun var glad for å ha blitt kjent med meg, at det var lærerikt å ha meg som pasient er noen av kommentarene jeg har fått i min 8 år lange karriere som pasient 

Anonymkode: 59ead...ee0

Guri, det hadde ikke jeg takla, da ville jeg bruke all min tid på å drømme om at denne behandleren var moren min. 

Anonymkode: 3cc13...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så mange varmende ord! Var hun din behandler i 8 år? Kan jeg spørre hva som var problemstillingen?

Anonymkode: e4409...60f

Jeg var kanskje litt uklar. Disse komplimentene har jeg fått fra forskjellige behandlere, noen fra samme da. Det har variert veldig, noen har jeg bare møtt en gang mens hun jeg hadde lengst hadde jeg dessverre ikke lenger enn bare 2,5 år.... Så, jeg har hatt mye utskirftning av behandlere kan en si.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Guri, det hadde ikke jeg takla, da ville jeg bruke all min tid på å drømme om at denne behandleren var moren min. 

Anonymkode: 3cc13...af9

Såpass? Det er forresten ikke fra samme behandler da men forskjellige.

Anonymkode: 59ead...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har Ikke hørt så mye positivt. I epikrisene fra de gangene jeg har vært innlagt på akuttpsykiatrisk så står det ikke komplimenter der, men at jeg var ustelt, luktet svette, hadde skitne klær. Men jeg har alltid vært veldig veldig syk de gangene jeg har vært innlagt. 

Anonymkode: f70bd...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har Ikke hørt så mye positivt. I epikrisene fra de gangene jeg har vært innlagt på akuttpsykiatrisk så står det ikke komplimenter der, men at jeg var ustelt, luktet svette, hadde skitne klær. Men jeg har alltid vært veldig veldig syk de gangene jeg har vært innlagt. 

Anonymkode: f70bd...4a8

Det er min erfaring også at det stort sett bare står negative ting i epikrisene, de komplimentene jeg har fått har jeg fått muntlig i en til en samtale da... 

Anonymkode: 59ead...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto i en vurdering at jeg så ung ut. Tar de positive tingene jeg får 😂

Ellers fikk jeg tilbakemelding på at jeg hadde levert «fremragende» på en hjemmelekse og det er klart at det varmer et gammelt streberhjerte.

Men synes egentlig ikke det er behandlers oppgave å gi komplimenter. Det skal ikke være om å gjøre å bli likt av behandler. Altså, selvsagt kan det gi nyttig innsikt om man avdekker at det er veldig viktig for deg å bli godt likt og å få bekreftelse, men utenom det så skal det ikke være noe venninneforhold akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Marye skrev (18 minutter siden):

jeg hadde en god personlighet så folk ønsket å hjelpe meg

Var det ikke en som trodde du hadde dyssosial pf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (10 minutter siden):

Var det ikke en som trodde du hadde dyssosial pf?

antisosial :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Marye skrev (8 minutter siden):

antisosial :)

Hvorfor det? Antisosial er vel at man gjør mye kriminelt? 

Anonymkode: f70bd...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor det? Antisosial er vel at man gjør mye kriminelt? 

Anonymkode: f70bd...4a8

Jeg motsatte meg hjelp av psykolog og barnevern så psykologen likte meg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvorfor det? Antisosial er vel at man gjør mye kriminelt? 

Anonymkode: f70bd...4a8

Han skrev i parantes (Ikke kriminell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fått komplimenter på klærne mine (at de er fine).

Anonymkode: e4409...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter

Har fått høre at jeg er reflektert, ordlegger meg bra og forståelig, har god humor etc. Har også fått høre at jeg er mer enn bare en pasient, men det var egentlig uprofesjonelt å si når han var fullt klar over hvor sterkt knyttet jeg hadde blitt. Da gjorde han at jeg følte meg spesiell og min tilknytning til han ble sterkere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Har fått høre at jeg er reflektert, ordlegger meg bra og forståelig, har god humor etc. Har også fått høre at jeg er mer enn bare en pasient, men det var egentlig uprofesjonelt å si når han var fullt klar over hvor sterkt knyttet jeg hadde blitt. Da gjorde han at jeg følte meg spesiell og min tilknytning til han ble sterkere. 

Så varme og gode ord du har fått med deg. Hva mente han egentlig med det, mon tro?🧐

Anonymkode: e4409...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så varme og gode ord du har fått med deg. Hva mente han egentlig med det, mon tro?🧐

Anonymkode: e4409...60f

Han spurte meg også om jeg hadde blitt forelsket i han hadde vi møttes et annet sted. Så ikke godt å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (42 minutter siden):

Han spurte meg også om jeg hadde blitt forelsket i han hadde vi møttes et annet sted. Så ikke godt å si. 

Hjelpes, dette høres ganske uprofesjonelt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Sokk skrev (1 minutt siden):

Hjelpes, dette høres ganske uprofesjonelt ut. 

Ja. Uten at noen visste om akkurat hva han sa til meg, så ble vår relasjon en snakkis på sykehuset og tilslutt satte ledelsen ned foten og jeg ble "bannlyst" fra den akuttavdelingen og flyttet til en annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...