Gå til innhold

Hvilke komplimenter har du fått fra din behandler i psykiatrien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvilke komplimenter har du fått fra din behandler i psykiatrien? Eventuelt behandlere i flertall om du har fått komplimenter fra flere...? Bare lurer på hva som er vanlig for behandlere å si til en pasient?

Anonymkode: 59ead...ee0

Hvilke komplimenter får du fra venner og evt partner? Det er mye sunnere for deg å fokusere på de vanlige relasjonene du har i livet, ikke de profesjonelle.

Jeg jobber ikke innen psykiatrien men har en offentlig rolle. I går ga jeg et kompliment for jakken til ei som kom i møte med oss. Det var en helt grei jakke, men siden tema for møtet var tungt for dem hadde jeg lyst til å få dem til å slappe av og føle seg trygg. Vi vekslet tre setninger om jakken, og hun smilte. Dette førte til at et vanskelig møte (for dem) ikke hadde en ubehagelig stemning.

Det jeg gjorde er ikke uvanlig mellom mennesker som har en relasjon, vi prøver vårt beste og kan gjerne si en høflighetsfrase uten å egentlig legge så mye i det. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høy intelligent står det i journalen min.

Lurer på hvordan jeg klarte å lure psykologen her gjennom 4 år🤣

Anonymkode: ab15b...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Ja. Uten at noen visste om akkurat hva han sa til meg, så ble vår relasjon en snakkis på sykehuset og tilslutt satte ledelsen ned foten og jeg ble "bannlyst" fra den akuttavdelingen og flyttet til en annen. 

Dette burde du meldt fra om, slik at han ble flytet (aller avskjediget, alt etter alvorlighetsgrad). Du burde beholdt behandlingssted som henvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Han spurte meg også om jeg hadde blitt forelsket i han hadde vi møttes et annet sted. Så ikke godt å si. 

Det er bare ekkelt og perverst

Anonymkode: f70bd...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høy intelligent står det i journalen min.

Lurer på hvordan jeg klarte å lure psykologen her gjennom 4 år🤣

Anonymkode: ab15b...77f

Hva lurte du de med? 

Anonymkode: f70bd...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Kayia skrev (41 minutter siden):

Dette burde du meldt fra om, slik at han ble flytet (aller avskjediget, alt etter alvorlighetsgrad). Du burde beholdt behandlingssted som henvist.

Jo burde kanskje det, men jeg fikk istedenfor behov for å beskytte han. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er bare ekkelt og perverst

Anonymkode: f70bd...4a8

Jo det var kanskje det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (Akkurat nå):

Jo burde kanskje det, men jeg fikk istedenfor behov for å beskytte han

Det er ikke din jobb. Skill rollene, din jobb er å bruke behandlingstidene konstruktivt til å bli frisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Kayia skrev (Akkurat nå):

Det er ikke din jobb. Skill rollene, din jobb er å bruke behandlingstidene konstruktivt til å bli frisk. 

Ja. Men dette var min første innleggelse og møte med psykiatrien. Ikke så lett å vite hva man skal gjøre. Godt mulig jeg hadde håndtert det annerledes i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva lurte du de med? 

Anonymkode: f70bd...4a8

Når man får så gode skussmål så tror man jo ikke helt på de. 

Var meg selv. Synes bare ikke jeg fortjente alle de flotte ordene som står i min journal.

Anonymkode: ab15b...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (12 minutter siden):

Det er ikke din jobb. Skill rollene, din jobb er å bruke behandlingstidene konstruktivt til å bli frisk. 

Hun var jo dårlig og ny som pasient....

Anonymkode: e4409...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun var jo dårlig og ny som pasient....

Anonymkode: e4409...60f

Jeg sa ikke at jeg ikke forstod at hun valgte som hun gjorde, jeg sa hva hun burde gjort.

Svar heller Glitter om du har et råd til henne eller vil uttrykke forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Ja. Men dette var min første innleggelse og møte med psykiatrien. Ikke så lett å vite hva man skal gjøre. Godt mulig jeg hadde håndtert det annerledes i dag. 

Ikke sant. Godt å høre at du tenker annerledes om dette i dag. Det er viktig for pasientsikkerheten at useriøse behandlere får varsel og konsekvenser når de er grenseoverskridende i behandling av pasienter i sårbar fase av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Kayia skrev (7 minutter siden):

Ikke sant. Godt å høre at du tenker annerledes om dette i dag. Det er viktig for pasientsikkerheten at useriøse behandlere får varsel og konsekvenser når de er grenseoverskridende i behandling av pasienter i sårbar fase av livet.

Ja det er viktig det. Så er det bare å tørre å si ifra. Har litt autoritetsfrykt. Men man bør jo si fra da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (4 timer siden):

Hvilke komplimenter får du fra venner og evt partner? Det er mye sunnere for deg å fokusere på de vanlige relasjonene du har i livet, ikke de profesjonelle.

Jeg jobber ikke innen psykiatrien men har en offentlig rolle. I går ga jeg et kompliment for jakken til ei som kom i møte med oss. Det var en helt grei jakke, men siden tema for møtet var tungt for dem hadde jeg lyst til å få dem til å slappe av og føle seg trygg. Vi vekslet tre setninger om jakken, og hun smilte. Dette førte til at et vanskelig møte (for dem) ikke hadde en ubehagelig stemning.

Det jeg gjorde er ikke uvanlig mellom mennesker som har en relasjon, vi prøver vårt beste og kan gjerne si en høflighetsfrase uten å egentlig legge så mye i det. 

Jeg kan ikke huske sist jeg fikk komplimenter fra partner eller familie, og venner har jeg ikke. Så da suger jeg til meg det jeg får ellers, for å si det sånn.

Men nå har jeg heller ikke fått komplimenter fra psykolog. Jeg håper at hvis det en dag skjer, så er det for noe jeg har gjort eller hvordan jeg er, og at det er noe ekte jeg kan stole på. Jeg går til psykolog for å bli frisk, og prøver å ta til meg det han sier på godt og vondt. Hvis jeg skulle tenke at det bare var høflighetsfraser, så kunne jeg like gjerne gitt opp og lagt ned.

Anonymkode: 5c2ad...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 timer siden):

Ja det er viktig det. Så er det bare å tørre å si ifra. Har litt autoritetsfrykt. Men man bør jo si fra da. 

Det er dét sånne personer gjerne overlever på, samt at folk er redde for at de er (eller kan få) skyld i den andres overtramp.

Det er imidlertid a l l t i d den som begår feilsteg som har skyld i grenseoverskridelser, og spesielt viktig er dette i relasjoner der den ene parten er sårbar og avhengig av den som begår feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Kayia skrev (7 minutter siden):

Det er dét sånne personer gjerne overlever på, samt at folk er redde for at de er (eller kan få) skyld i den andres overtramp.

Det er imidlertid a l l t i d den som begår feilsteg som har skyld i grenseoverskridelser, og spesielt viktig er dette i relasjoner der den ene parten er sårbar og avhengig av den som begår feil. 

Ja du har nok rett i det. Nå har han uansett begynt å jobbe i somatikken i stedet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...