Gå til innhold

Hvem bestemmer når behandlingen ved DPS skal avsluttes?


Vendi

Anbefalte innlegg

skogbrann
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke skarve kroner man får fra nav. Man får 22.000. Har man barn får man vel rundt 10.000 ekstra pr barn. Mange ahr også forsikringer som gjør at de får 5000 oppå det igjen pr måned. 

Det er ikke skarve kroner! 

Anonymkode: 94be1...a93

Lever man på minstesats uføretrygd lever man under EUs fattigdomsgrense. Den aller høyeste årlige summen man kan få utbetalt av det offentlige ligger på ca. hundre tusen mindre enn den norske medianlønnen, uansett hvor mye man har tjent tidligere. Ingen ønsker å leve et liv i fattigdom fordi det er «stress» å jobbe. Er du klar over hvor ufattelig frihetsbegrensende fattigdom er? 

Endret av skogbrann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skogbrann skrev (5 minutter siden):

Lever man på minstesats uføretrygd lever man under EUs fattigdomsgrense. Den aller høyeste årlige summen man kan få utbetalt av det offentlige ligger på ca. hundre tusen mindre enn den norske medianlønnen, uansett hvor mye man har tjent tidligere. Ingen ønsker å leve et liv i fattigdom fordi det er «stress» å jobbe. Er du klar over hvor ufattelig frihetsbegrensende fattigdom er? 

Kan skrive under på dette. Ingen velger en slik levestandard frivillig. Går over på AAP nå, kvalifiserer for høyeste sats pga tidligere høy inntekt. Er likevel ikke nok til å beholde leilighet som allerede er mer enn 50% nedbetalt eller dekke et standardforbruk for barna. Om jeg trodde dette var varig hadde jeg seriøst vurdert å trigge utbetalingen av livsforsikring til barna, så de i det minste har en fremtid.

At noen tror det er et godt liv på minstepensjon er for meg helt uforståelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin
skogbrann skrev (43 minutter siden):

Lever man på minstesats uføretrygd lever man under EUs fattigdomsgrense. Den aller høyeste årlige summen man kan få utbetalt av det offentlige ligger på ca. hundre tusen mindre enn den norske medianlønnen, uansett hvor mye man har tjent tidligere. Ingen ønsker å leve et liv i fattigdom fordi det er «stress» å jobbe. Er du klar over hvor ufattelig frihetsbegrensende fattigdom er? 

Godt sagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (2 timer siden):

Kan skrive under på dette. Ingen velger en slik levestandard frivillig. Går over på AAP nå, kvalifiserer for høyeste sats pga tidligere høy inntekt. Er likevel ikke nok til å beholde leilighet som allerede er mer enn 50% nedbetalt eller dekke et standardforbruk for barna. Om jeg trodde dette var varig hadde jeg seriøst vurdert å trigge utbetalingen av livsforsikring til barna, så de i det minste har en fremtid.

At noen tror det er et godt liv på minstepensjon er for meg helt uforståelig. 

Aap er ikke noe man har evig. Du skal jo ut i jobb igjen. 

Anonymkode: 94be1...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...