Gå til innhold

Noen som går på Latuda?


Glitter

Anbefalte innlegg

Glitter
Skrevet (endret)

Vil noen dele erfaringer med Latuda? Jeg begynner på den i dag istedenfor Zyprexa. 

Bivirkninger? 

Hvis Latuda funker dårlig så blir det Leponex. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)
Glitter skrev (23 minutter siden):

Vil noen dele erfaringer med Latuda? Jeg begynner på den i dag istedenfor Zyprexa. 

Bivirkninger? 

Hvis Latuda funker dårlig så blir det Leponex. 

Jeg forsøkte Latuda en stund, men følte den la et fysisk lokk over hjernen sånn at det føltes tungt i hodet. Det var vanskelig å konsentrere seg f.eks i samtaler med andre pga det lokket og den tunghetsfølelsen. Det gikk litt tregere liksom, og jeg falt så lett ut. Ble trøtt og ville sove mye. Kjente jeg spesielt ble sliten i bakhodet. Dessuten virket den ikke så bra på sykdommen min. På den hadde jeg fremdeles ubehagelige symptomer. 

Men når det er sagt er det ikke sikkert at du eller andre vil reagere på samme måten. Man må nesten bare prøve det ut. 

Lykke til! :)

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Vendi skrev (4 minutter siden):

Jeg forsøkte Latuda en stund, men følte den la et fysisk lokk over hjernen sånn at det føltes tungt i hodet. Det var vanskelig å konsentrere seg f.eks i samtaler med andre pga det lokket og den tunghetsfølelsen. Det gikk litt tregere liksom, og jeg falt så lett ut. Ble trøtt og ville sove mye. Kjente jeg spesielt ble sliten i bakhodet. Dessuten virket den ikke så bra på sykdommen min. På den hadde jeg fremdeles ubehagelige symptomer. 

Men når det er sagt er det ikke sikkert at du eller andre vil reagere på samme måten. Man må nesten bare prøve det ut. 

Lykke til! :)

Okei. Det hørtes jo ikke bra ut. 

Jeg synes psykisk sett at Zyprexa virker bra, men har fortsatt symptomer da. Men ikke sånn at jeg ble styrt av det. 

Jeg må nok bare prøve ja. Jeg er jo ikke trøtt av Zyprexaen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Okei. Det hørtes jo ikke bra ut. 

Jeg synes psykisk sett at Zyprexa virker bra, men har fortsatt symptomer da. Men ikke sånn at jeg ble styrt av det. 

Jeg må nok bare prøve ja. Jeg er jo ikke trøtt av Zyprexaen da. 

Ja, Zyprexa er den beste medisinen for meg, selv om jeg, som deg, kan få symptomer selv om jeg går på den. Må tåle litt sult og fysing da, men det er verdt det. Jeg holder uansett på med vektnedgang nå, så får vi nå bare se om jeg klarer å opprettholde det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Vendi skrev (Akkurat nå):

Ja, Zyprexa er den beste medisinen for meg, selv om jeg, som deg, kan få symptomer selv om jeg går på den. Må tåle litt sult og fysing da, men det er verdt det. Jeg holder uansett på med vektnedgang nå, så får vi nå bare se om jeg klarer å opprettholde det ;)

Så bra da. Jeg opplever å miste helt kontroll. Men kanskje ikke alt et Zyprexa? Kanskje jeg bare er svak for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 minutter siden):

Så bra da. Jeg opplever å miste helt kontroll. Men kanskje ikke alt et Zyprexa? Kanskje jeg bare er svak for tiden. 

Veldig mye er Zyprexa da, så vil si at du er litt unnskyldt. Det er ikke lett dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter
Vendi skrev (14 minutter siden):

Veldig mye er Zyprexa da, så vil si at du er litt unnskyldt. Det er ikke lett dette. 

Nei absolutt ikke. Du er veldig flink som klarer det nå da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Nei absolutt ikke. Du er veldig flink som klarer det nå da. 

Takk ;) Jeg fikk litt drahjelp med påfølgende motivasjon da jeg så at jeg hadde gått ned da jeg var på BET. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Vendi skrev (Akkurat nå):

Takk ;) Jeg fikk litt drahjelp med påfølgende motivasjon da jeg så at jeg hadde gått ned da jeg var på BET. 

Ja det forstår jeg. Da blir man jo inspirert på en måte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Den fjerner psykotiske symptomer.

Har ikke merket noen bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg har gått på latuda flere ganger, hadde økt sult og tisset på meg om natten. Ellers virket de vel bra og ingen bivirkninger som jeg husker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Everybody skrev (34 minutter siden):

Den fjerner psykotiske symptomer.

Har ikke merket noen bivirkninger.

Ok. :)

stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Jeg har gått på latuda flere ganger, hadde økt sult og tisset på meg om natten. Ellers virket de vel bra og ingen bivirkninger som jeg husker. 

Åja fikk du økt sult? Den skulle ifølge legen ikke være så ille på det. Men kanskje bedre enn Zyprexa i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på Latuda fast sammen med Litium. Har ingen bivirkninger, men går på relativt lav dose, bruker den forebyggende mot depresjon og ikke for psykose 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Glitter skrev (21 minutter siden):

Åja fikk du økt sult? Den skulle ifølge legen ikke være så ille på det. Men kanskje bedre enn Zyprexa i hvert fall. 

Ja fikk det men mulig den ikke er så ille som zyprexa, har fått økt sult av alle ap bortsett fra to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogbrann

Fikk svært god effekt av latuda, men måtte dessverre slutte på grunn av kraftig tretthet/søvnighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
stjernestøv skrev (1 time siden):

Ja fikk det men mulig den ikke er så ille som zyprexa, har fått økt sult av alle ap bortsett fra to. 

Okei. Håper den passer for meg da. :)

skogbrann skrev (1 time siden):

Fikk svært god effekt av latuda, men måtte dessverre slutte på grunn av kraftig tretthet/søvnighet. 

Okei. Håper ikke det skjer med meg. Jeg blir ikke trøtt av Zyprexa så legen mente det lovet godt mtp Latuda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Cybele skrev (1 time siden):

Går på Latuda fast sammen med Litium. Har ingen bivirkninger, men går på relativt lav dose, bruker den forebyggende mot depresjon og ikke for psykose 

Ja okei. Overlegen her sa hun ville ha meg på noen og 70 mg tror jeg. Hvis jeg ikke husker feil. Hun mente at det var over 100 mg at bivirkningene kunne bli sterke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja okei. Overlegen her sa hun ville ha meg på noen og 70 mg tror jeg. Hvis jeg ikke husker feil. Hun mente at det var over 100 mg at bivirkningene kunne bli sterke. 

70 er ikke mye. Jeg går på mellom 37 eller 74 alt etter som. Har aldri hatt bivirkninger på noen av dosene. Latuda er en veldig bra medisin for meg. Unner deg god virkning og få bivirkninger. Dette blir bra Glitter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Cybele skrev (1 minutt siden):

70 er ikke mye. Jeg går på mellom 37 eller 74 alt etter som. Har aldri hatt bivirkninger på noen av dosene. Latuda er en veldig bra medisin for meg. Unner deg god virkning og få bivirkninger. Dette blir bra Glitter :)

Håper på det. :) Hvis ikke får jeg prøve Leponex da. Men da må jeg ta blodprøve ukentlig i 18 uker. Og deretter hver måned. Pga dårlige årer så vil jeg helst ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Glitter skrev (35 minutter siden):

Håper på det. :) Hvis ikke får jeg prøve Leponex da. Men da må jeg ta blodprøve ukentlig i 18 uker. Og deretter hver måned. Pga dårlige årer så vil jeg helst ikke det. 

Leponex er gjerne siste utvei. Man må ta blodprøve en gang i uka i starten og en gang i måneden så lenge man står på den. Den gir også sultsug og er verre en zyprexa på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...