Gå til innhold

Noen som går på Latuda?


Glitter

Anbefalte innlegg

Glitter
Everybody skrev (2 minutter siden):

Leponex er gjerne siste utvei. Man må ta blodprøve en gang i uka i starten og en gang i måneden så lenge man står på den. Den gir også sultsug og er verre en zyprexa på det.

Overlegen her setter folk på lav dose Leponex også en antidepressiva som heter Fevarin eller noe. Fevarin øker det stoffet i Leponex som virker på psykose, mens det stoffet som gir slike bivirkninger på Leponex holdes lavt. Da har de sett at flere har unngått vektoppgang som bivirkning på Leponex. Så hun mente det kunne fungere for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody
Glitter skrev (1 minutt siden):

Overlegen her setter folk på lav dose Leponex også en antidepressiva som heter Fevarin eller noe. Fevarin øker det stoffet i Leponex som virker på psykose, mens det stoffet som gir slike bivirkninger på Leponex holdes lavt. Da har de sett at flere har unngått vektoppgang som bivirkning på Leponex. Så hun mente det kunne fungere for meg. 

Den er i tillegg farlig å slutte brått på. Jeg personlig ville ikke gått på en medisin hvor man tar blodprøver hver måned samtidig som det er farlig å slutte brått på den. Men kanskje den funker bra på deg og det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Everybody skrev (Akkurat nå):

Den er i tillegg farlig å slutte brått på. Jeg personlig ville ikke gått på en medisin hvor man tar blodprøver hver måned samtidig som det er farlig å slutte brått på den. Men kanskje den funker bra på deg og det er verdt det.

Jeg håper Latuda virker så jeg slipper å prøve den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Den er i tillegg farlig å slutte brått på. Jeg personlig ville ikke gått på en medisin hvor man tar blodprøver hver måned samtidig som det er farlig å slutte brått på den. Men kanskje den funker bra på deg og det er verdt det.

Hvorfor er det farlig å slutte brått på den? Hva kan skje?

Anonymkode: 0c500...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det farlig å slutte brått på den? Hva kan skje?

Anonymkode: 0c500...583

Plutselig seponering av Leponex kan øke risikoen for alvorlige bivirkninger som agranulocytose, en tilstand der antallet hvite blodlegemer reduseres dramatisk, noe som kan føre til alvorlige infeksjoner og potensielt være livstruende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Everybody skrev (3 minutter siden):

Plutselig seponering av Leponex kan øke risikoen for alvorlige bivirkninger som agranulocytose, en tilstand der antallet hvite blodlegemer reduseres dramatisk, noe som kan føre til alvorlige infeksjoner og potensielt være livstruende.

Ja dette forklarte overlegen meg i dag. 

Jeg er litt redd for å bli lurt. At jeg får sukkerpiller istedenfor Latuda. Har sjekket hvordan pillene ser ut på Felleskatalogen da. Men må prøve å tenke at dette ikke er sannsynlig. Det er vel ikke lov å lure pasienter sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (9 minutter siden):

Ja dette forklarte overlegen meg i dag. 

Jeg er litt redd for å bli lurt. At jeg får sukkerpiller istedenfor Latuda. Har sjekket hvordan pillene ser ut på Felleskatalogen da. Men må prøve å tenke at dette ikke er sannsynlig. Det er vel ikke lov å lure pasienter sånn? 

 

Det er usannsynlig ja.

Men kjenner følelsen, har ligget inne på psykiatrisk, jeg, og googlet «Har psykiatere lov til å lyve til pasienten». Skulle ønske jeg kunne gitt deg et klart «nei» på det, men jeg klarte ikke bli sikker på det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Sokk skrev (1 minutt siden):

 

Det er usannsynlig ja.

Men kjenner følelsen, har ligget inne på psykiatrisk, jeg, og googlet «Har psykiatere lov til å lyve til pasienten». Skulle ønske jeg kunne gitt deg et klart «nei» på det, men jeg klarte ikke bli sikker på det selv.

Skjønner. Jeg har bestemt meg for å bare spørre om det. Kan jo ikke tenke meg til at det egentlig er lov. Bare fikk en sånn frykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (Akkurat nå):

Skjønner. Jeg har bestemt meg for å bare spørre om det. Kan jo ikke tenke meg til at det egentlig er lov. Bare fikk en sånn frykt.

Lurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...