Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å sette opp matplan med sunn mat for å unngå overspising?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er overvektig og sliter med overspising og har kanskje ett forvridd syn på mat? Uansett, nå er målet mitt  å sette opp matplan med sunn og nok mat for å unngå overspising. Er der noen der som kan hjelpe med det? Jeg tenker spise maks 3 måltider hver dag og ikke noe mellommåltid da jeg tenker det vil passe meg best. Jeg ønsker også å fokusere på holde nårværende vekt selv om jeg er overvektig bare for å klare å unngå overspise så kan jeg heller begynne å fokusere på å gå ned i vekt senere når jeg har fått kontroll på overspisingen? Tror det er lurest?

Her er det jeg tenker per nå, hva tenker dere om denne planen?

Frokost: Egg i en eller annen form. Enten stekt egg, eggerøre eller omelett inkludert en del grønnsaker som salat, agurk, mais, paprika og tomat. Kanskje en skive til eventuelt ikke.

Middag: Kjøtt eller bønner/linser som f.eks kyllningfilet eller karbonadedeig. Kanskje mest fokus på en type salat med mye grønnsaker og litt dressing? Også litt pasta.

Kvelds: Enten havremelsgrøt med ett egg i eller en type cottage cheese eller yoghurt med granola og bær.

Anonymkode: 605bc...9a7

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...