Gå til innhold

Jeg følte at henvisningen var for voldsom og ble helt feil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk lese henvisningen som ble sendt da den sto i brevet jeg fikk der det sto at jeg hadde rett til hjelp og kom til å bli tildelt en behandler.
Det står blant annet at jeg var under tvang. Noe som var flere ÅR siden. Hvorfor nevne det nå? Det står også om mine mange selvmordsforsøk som også er lenge siden… Jeg føler at det gir ett feil bilde av meg her og nå? Min eventuelle nye behandler som leser denne henvisingen før møtet med meg vil jo få ett helt FEIL og veldig dårlig inntrykk av meg… sukk…

Er det noe jeg kan gjøre med det nå?

Anonymkode: 02239...ee6

Fortsetter under...

AnonymBruker
GT1 skrev (3 minutter siden):

Det kommer vel an på hva du vil ha hjelp av psykiatrien til? Hvis din problemstilling nå et helt annerledes enn den var da du var under tvang osv., så er det jo litt dumt at det ikke kommer frem i henvisningen mtp det du trenger hjelp til.

Min problemstilling er helt annerledes nå ja. Jeg har det bra nå og sliter ikke med det samme som før (som f.eks selvmordsforsøk som står nevnt og står en del om i henvsiningen). Det jeg opprinnelig søkte hjelp for var for å ha noen å snakke med og for å ha ett lite øye med meg, altså passe på at jeg fortsetter å holde meg stabil og i bra fase. Dette står ikke i henvisningen? Er ikke det litt rart?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min problemstilling er helt annerledes nå ja. Jeg har det bra nå og sliter ikke med det samme som før (som f.eks selvmordsforsøk som står nevnt og står en del om i henvsiningen). Det jeg opprinnelig søkte hjelp for var for å ha noen å snakke med og for å ha ett lite øye med meg, altså passe på at jeg fortsetter å holde meg stabil og i bra fase. Dette står ikke i henvisningen? Er ikke det litt rart?

Rart du ble henvist til dps da. Det høres mer ut som du trenger støttesamtaler når du skriver du bare trenger noen å snakke med. Da er det kommunen som tilbyr det. 

Anonymkode: 98269...4fe

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rart du ble henvist til dps da. Det høres mer ut som du trenger støttesamtaler når du skriver du bare trenger noen å snakke med. Da er det kommunen som tilbyr det. 

Anonymkode: 98269...4fe

Det var kommunen jeg ble henvist til.

Annonse

AnonymBruker
GT1 skrev (17 minutter siden):

Det kommer vel an på hva du vil ha hjelp av psykiatrien til? Hvis din problemstilling nå et helt annerledes enn den var da du var under tvang osv., så er det jo litt dumt at det ikke kommer frem i henvisningen mtp det du trenger hjelp til.

Men hva kan jeg gjøre for å endre på det dårlige inntrykket behandler nok har fått av meg nå da?

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Når du har første samtale så kan du jo fortelle om det. 

Fortelle om at jeg følte at henvisningen ble feil og ikke er representativ for den jeg er i dag? Eller?

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Ja. Det er vel eneste måte å gjøre det på. 

Ja, du har kanskje rett i det? Jeg bare håper at jeg klarer å endre hans/hennes syn da? Jeg tenker i alle fall at hvis jeg hadde vært behandler og lest den henvisningen som ble sendt om meg så hadde jeg fått ett ganske så dårlig inntrykk? Hva gjør om jeg om jeg bare merker at behandler rett og slett har ett negativt syn på meg som jeg ikke klarer å endre?

AnonymBruker

Ja, du har kanskje rett i det? Jeg bare håper at jeg klarer å endre hans/hennes syn da? Jeg tenker i alle fall at hvis jeg hadde vært behandler og lest den henvisningen som ble sendt om meg så hadde jeg fått ett ganske så dårlig inntrykk? Hva gjør om jeg om jeg bare merker at behandler rett og slett har ett negativt syn på meg som jeg ikke klarer å endre?

Jeg skjønner at du tenker som du gjør. Men behandler er interessert i å bli kjent med deg som den du er i dag. Prøv å legge bort tankene.

Anonymkode: 7cc6c...8de

AnonymBruker

Jeg skjønner at du tenker som du gjør. Men behandler er interessert i å bli kjent med deg som den du er i dag. Prøv å legge bort tankene.

Anonymkode: 7cc6c...8de

Jeg håper det. Det er bare det at jeg har negative erfaringer fra tidligere fra andre behandlere der jeg har opplevd at de har hengt seg helt opp i fortiden min og dømt meg negativt...

Annonse

Glitter
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En god behandler skal møte ny pasient med et åpent sinn. Ikke gjøre seg opp en mening. 

Men det er en god en. Ikke alle er gode. 

AnonymBruker
Glitter skrev (20 minutter siden):

En god behandler skal møte ny pasient med et åpent sinn. Ikke gjøre seg opp en mening. 

Men det er en god en. Ikke alle er gode. 

Det er jeg helt enig med deg i. Men jeg har dessverre erfaring med å bli dømt pga fortiden min før... Men jeg får vel kanskje forsøke å ta det som det kommer? Altså, bare vente til jeg faktisk får møtt behandler og ta det derfa?

Glitter
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jeg helt enig med deg i. Men jeg har dessverre erfaring med å bli dømt pga fortiden min før... Men jeg får vel kanskje forsøke å ta det som det kommer? Altså, bare vente til jeg faktisk får møtt behandler og ta det derfa?

Jeg tror i hvert fall det er hva du må gjøre. Å begynne å ringe nå for å rette opp på tlf tror jeg ikke er løsningen. 

AnonymBruker
Glitter skrev (25 minutter siden):

Jeg tror i hvert fall det er hva du må gjøre. Å begynne å ringe nå for å rette opp på tlf tror jeg ikke er løsningen. 

Ja, det er nok det. Jeg hadde aldri ringt for å rette opp da, jeg vet ikke helt hvilken løsning jeg så for meg kunne være mulig men.

aa-k-j skrev (Akkurat nå):

Du kan jo spør om første time kan bli avklarings samtale hvor du selv forteller hva du trenger hjelp med. 

Ja, jeg tenker at det er vel naturlig. I alle fall når henvisningen som ble sendt egentlig ikke inneholder noe informasjon om hva jeg trenger og ønsker hjelp til men bare en del unyttig og gammel informasjon som ikke er spesielt relevant lengre...?

AnonymBruker
nachnoo skrev (5 minutter siden):

1. Fastlegen har nok malt med litt bred pensel i god hensikt for å få deg inn. Ikke uvanlig.

2. Du kan jo oppklare alt dette allerede i første time.

Med å "male med bred pensel" mener du da å overdrive for å få meg til å virke sykere så jeg skulle få tilbud om en behandler og ikke avslag?

Ja, jeg tenker jeg skal få det forklart ved første time.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...