Gå til innhold

Jeg følte at henvisningen var for voldsom og ble helt feil?

Anbefalte innlegg

nachnoo
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med å "male med bred pensel" mener du da å overdrive for å få meg til å virke sykere så jeg skulle få tilbud om en behandler og ikke avslag?

Ja. Kanskje ikke overdrive, men ta med noen gamle alvorlige hendelser som kanskje strengt tatt ikke er så relevante i dag.

(Eller strengt faglig sett er de nok relevante selv om du ikke synes det i dag)

Fortsetter under...

AnonymBruker
nachnoo skrev (5 minutter siden):

Ja. Kanskje ikke overdrive, men ta med noen gamle alvorlige hendelser som kanskje strengt tatt ikke er så relevante i dag.

(Eller strengt faglig sett er de nok relevante selv om du ikke synes det i dag)

Kan du si litt om hvorfor du mener det er relevant å ha med de tingene jeg nevnte selv om det er tilbake i tid og jeg selv ikke ser på de som relevante nå? Er det for å liksom gjøre bevisst på at jeg kan bli veldig dårlig om jeg får tilbakefall eller noe?

Anonymkode: 02239...ee6

AnonymBruker
nachnoo skrev (59 minutter siden):

De som har vært deprimerte/har hatt depresjonssykdommen har klart økt risiko for å få den igjen.

De som har gjort selvmordsforsøk, selv om det er svært lenge siden, har en forhøyet risiko for å gjøre det igjen.

Takk for svar, da forstår jeg godt hvorfor det fortsatt sees på som relevant. Selv om jeg hadde foretrukket at fastlegen kanskje formulerte det på en litt "finere" måte om du skjønner hva jeg mener...

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er bare det at jeg har negative erfaringer fra tidligere fra andre behandlere der jeg har opplevd at de har hengt seg helt opp i fortiden min og dømt meg negativt...

Men kanskje dette kan gi deg en ny erfaring å bygge videre på? En viktig erfaring også - at du ikke tenker at så godt som alle vil komme til å henge seg opp i fortiden din?

Og, en liten tanke rundt det du sier at du er henvist til, for at du skal få oppfølgning og fanges opp om du skulle bli dårligere igjen. Da er det vel relevant bakgrunnsinformasjon for de hva du har hatt av tidligere erfaringer?

Jeg tror nok at h*n du skal snakke med er like opptatt som deg av at det er hvordan du har det nå som er av betydning. Om du vil få sagt på en systematisk måte om hverdagen din/det du vil snakke om, kan det f.eks. skje at du gir en liten stikkordsliste til vedkommende som dere begge bruker som et utgangspunkt for samtalen? En hjelp til dere begge gjennom timen og ev. neste time om dere ikke blir ferdig i første... Ev. kan du bare ha den for deg selv. En liten tanke - og noe jeg har tenkt på å bruke selv. Min terapeut brukte i sin tid to klokketimer for å bli kjent med meg og få mine egne ord på hvorfor jeg ønsket hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...