Gå til innhold

Hva er den kjipeste kommentaren du har fått fra helsepersonell?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva er den kjipeste kommentaren du har fått fra helsepersonell? Tenker da på både fastlege, sykepleier, helsefagarbeider, behandler som psykolog eller psykiater eller lis-lege osv?

Anonymkode: 368aa...005

Begynn med deg selv

Anonymkode: afbe9...b18

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Begynn med deg selv

Anonymkode: afbe9...b18

Ja, skulle vel gjort det. Jeg opplevde å ikke bli trodd på selvmordstankene mine en gang. Det var en eldre psykiater som mente bastant at siden det ikke hadde skjedd en hendelse i forkant av selvmordstankene så var det svært uvanlig. Han mente at man alltid måtte opplevd å f.eks krangle med noen, bli mobbet eller fått en negativ kommentar o.l for å ha "ekte selvmordstanker".

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, skulle vel gjort det. Jeg opplevde å ikke bli trodd på selvmordstankene mine en gang. Det var en eldre psykiater som mente bastant at siden det ikke hadde skjedd en hendelse i forkant av selvmordstankene så var det svært uvanlig. Han mente at man alltid måtte opplevd å f.eks krangle med noen, bli mobbet eller fått en negativ kommentar o.l for å ha "ekte selvmordstanker".

😳? Snakk om nisse 😅

Annonse

stjernestøv

Det må være den psykiateren som sa flere ganger "Du veier 100 kilo, 100 kilo". Det syns jeg var kjipt, nektet jo å veie meg men var innlagt så måtte det. Og en psykiater sa "Er du ikke redd for å bli gal"? Jeg var ikke redd for det men det var et rart ord å bruke, han var polsk. 

AnonymBruker
aa-k-j skrev (12 minutter siden):

😳? Snakk om nisse 😅

Ja, det kan en si. Jeg tok opp det han hadde sagt med min faste behandler i ettertid og han sukket bare tungt og sa at psykiateren som hadde sagt det til meg burde vært pensjonert for lenge siden. Hehe... 

Glitter skrev (1 minutt siden):

Kan ikke huske å ha fått så mye dårlige kommentarer. Men har opplevd å bli en del stigmatisert. Det forstod jeg ikke da, men har skjønt i etterkant.

Det er kjipt da. Men hva sa de til deg da? Tenker på siden du ikke skjønte at du ble stigmatisert før i ettertid?

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Det må være den psykiateren som sa flere ganger "Du veier 100 kilo, 100 kilo". Det syns jeg var kjipt, nektet jo å veie meg men var innlagt så måtte det. Og en psykiater sa "Er du ikke redd for å bli gal"? Jeg var ikke redd for det men det var et rart ord å bruke, han var polsk. 

Jeg har også hatt en polsk psykiater og en gang sa han til meg: "Jeg har fantasert å beltelegge deg". Litt feil bruk av ord, men han var jo ikke så god i norsk hehe.

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

eg har også hatt en polsk psykiater og en gang sa han til meg: "Jeg har fantasert å beltelegge deg". Litt feil bruk av ord, men han var jo ikke så god i norsk hehe.

Ja han kunne si mye rart han polske jeg hadde, også om jeg var samtykkekompetent og at jeg stadig psykotisk selv om jeg ikke var det. Har en polsk nå og men han snakker bedre norsk. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ja han kunne si mye rart han polske jeg hadde, også om jeg var samtykkekompetent og at jeg stadig psykotisk selv om jeg ikke var det. Har en polsk nå og men han snakker bedre norsk. 

Litt merkelig. Jeg synes jo at som i ett yrke som psykiater så er jo dette med å kunne språket veldig viktig. Så jeg følte jo egentlig at han psykiateren jeg hadde egentlig ikke kunne godt nok norsk for å faktisk gjøre en god nok jobb som psykiater. Men jeg tror de hadde litt behandlermangel og vanskeligheter med å skaffe nok behandlere, så derfor fikk han jobbe likevel. Det er jo egentlig litt bekymringsverdig synes jeg. 

Glitter
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det kan en si. Jeg tok opp det han hadde sagt med min faste behandler i ettertid og han sukket bare tungt og sa at psykiateren som hadde sagt det til meg burde vært pensjonert for lenge siden. Hehe... 

Det er kjipt da. Men hva sa de til deg da? Tenker på siden du ikke skjønte at du ble stigmatisert før i ettertid?

Jeg har også hatt en polsk psykiater og en gang sa han til meg: "Jeg har fantasert å beltelegge deg". Litt feil bruk av ord, men han var jo ikke så god i norsk hehe.

Det er mer hvordan de så på meg og vurderte meg. Uten å skjønne at enkelte ting hadde en annen forklaring. Ikke putte alt i én boks, og plukke opp hintene jeg kom med om at noe var galt. 

AnonymBruker

Møtte opp (midt i arbeidstiden) for å starte metakognitiv terapi hos fastlegen i forbindelse med depresjon (han hadde kurs i dette og ville behandle pasienter selv i stedet for å henvise til DPS). Hadde også vært hos psykiater og begynt på AD. Da fastlegen fikk høre om dette i starten av timen, kastet han meg ut, fordi «jeg driver kun medikamentfri behandling». Burde kanskje meldt ham til Helsetilsynet eller noe…

Fra psykiater som skrev ut AD: «AD er som kjemisk lobotomi, bare at den er reverserbar». Første og siste gang jeg har lurt på om jeg var med på et skjult kamera-komplott. 

Fra psykiater som skrev meg ut fra døgn: «Er du ikke glad for at du ikke har en psykisk lidelse??» Ble litt sånn famous last words, det der. Vedkommende fikk meg i retur etterhvert…

Fra psykolog: «Jeg kan ikke hjelpe deg med å forebygge nye depressive episoder eller få bedre fungering. Jeg forstår ikke hva du mener jeg skal hjelpe deg med.» Dette ble også hennes siste ord til meg før jeg på magisk vis fikk ny behandler.

Fra LIS: «Fortell meg om dine fantasier. Når man er hypoman er de gjerne seksuelle». Wtf?

Skriver som anonym for dette er ganske identifiserende om noen av de involverte skulle snuble over det. 

Anonymkode: f1586...601

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

LITT feil?? 😂😂😂

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Litt merkelig. Jeg synes jo at som i ett yrke som psykiater så er jo dette med å kunne språket veldig viktig. Så jeg følte jo egentlig at han psykiateren jeg hadde egentlig ikke kunne godt nok norsk for å faktisk gjøre en god nok jobb som psykiater. Men jeg tror de hadde litt behandlermangel og vanskeligheter med å skaffe nok behandlere, så derfor fikk han jobbe likevel. Det er jo egentlig litt bekymringsverdig synes jeg. 

Ja de burde jo kunne språket godt når de skal jobbe i Norge. Det er bekymringsverdig. 

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Det er mer hvordan de så på meg og vurderte meg. Uten å skjønne at enkelte ting hadde en annen forklaring. Ikke putte alt i én boks, og plukke opp hintene jeg kom med om at noe var galt. 

Det må ha vært kjipt å oppleve. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

LITT feil?? 😂😂😂

Ja. Det ble vel egentlig veldig feil. Hadde han ikke vært så seriøs og alvorlig så hadde jeg nok begynt å stusse. Hehe. Det rareste synes jeg nesten var at ingen av de som var med meg i samtalen rettet på han. (Jeg var innlagt så hadde med kontaktperson og enda en psykiater nummer 2). 

AnonymBruker
Everybody skrev (15 minutter siden):

Se til helvete å kast disse utenlandske helsearbeiderne ut av Norge.

Jeg har absolutt ikke noe i mot utenlandske helsearbeidere. Det eneste poenget mitt er at det er viktig at de snakker godt norsk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...