Gå til innhold

Er det ikke litt rart av en psykiatrisk avdeling og ikke ha ett ordentlig gjerde på en terasse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På sykehusdelen av det psykiatriske sykehuset i byen jeg bor i så er der flere ulike avdelinger i tillegg til akuttavdelingen. Der i blant en åpen avdeling i 2/3. etasje. Der har de en større terrasse og tidligere hadde de ikke ordentlig gjerde rundt denne. Altså var det veldig lett for folk å klatre over gjerdet som var der, altså var det ennå lavere enn det som er vanlig på f.eks vanlige boligblokker osv. 

Jeg vet ikke om det er mange pasienter som har hoppet derfra. For det er jo ikke kjempehøyt og ikke ett typisk sted folk sikkert ville forsøkt selvmord f.eks. Du kan jo sikkert brekke en fot eller ryggen er du uheldig, men det er kanskje 2-3 meter ned til bakken eller noe. 

Men en gang var jeg faktisk vitne til at en pasient hoppet ned derfra... En stund etterpå har de da fått veldig høyt gjerde (tenk type fengsel høyde på flere meter som ikke er mulig å klatre over i det hele tatt). 

Er det ikke litt rart av ett psykiatrisk sykehus og ikke være i forkant og tenke at dette dårlige gjerdet er problematisk?

Anonymkode: 79a96...8b0

Fortsetter under...

AnonymBruker

En vanlig bolig har en takhøyde innvendig på 2.4 meter. Det er ikke så veldig høyt. 

Det fins farlige ting overalt man kan skade seg med og man kan ikke beskyttes fra alt. Selvom de burde passe bedre på i sykehus. 

På flere av de dps'ene jeg har vært innlagt så har de til og med poser i søppelbøttene. Forklar den? Men alt kan jo brukes til noe negativt om man absolutt vil det. 

Anonymkode: ff4e1...24d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En vanlig bolig har en takhøyde innvendig på 2.4 meter. Det er ikke så veldig høyt. 

Det fins farlige ting overalt man kan skade seg med og man kan ikke beskyttes fra alt. Selvom de burde passe bedre på i sykehus. 

På flere av de dps'ene jeg har vært innlagt så har de til og med poser i søppelbøttene. Forklar den? Men alt kan jo brukes til noe negativt om man absolutt vil det. 

Og hvis man kommer og har med seg klærne sine i poser hjemmefra til dps så blir man ikke fratatt posene. Det syns jeg er mere rart. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kan sikkert være høyere enn 2-3 meter da, jeg er ikke så god på øyemål. Det har vært poser i søppelbøttene på alle DPS jeg har vært på, men der har man jo også tilgang til alt man ønsker selv da så det er jo ikke så rart? Tenker da på ting som barberblad, saks osv. På akuttposten er de mer strenge og låser inn alt av ting.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og hvis man kommer og har med seg klærne sine i poser hjemmefra til dps så blir man ikke fratatt posene. Det syns jeg er mere rart. 

Jeg synes ikke det er så rart på ett DPS? Det er jo en åpen post? Hadde vært mer rart om det var på akuttposten. Her i byen er de i alle fall veldig strenge der. Absolutt alt av klær og toalettsaker blir låst inn i skapet også må man gi beskjed når man trenger å ta ut noe.

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor spør du ikke bare avdelingen om dette, istedenfor å spekulere?

Jeg er ikke innlagt der lengre. Det hadde vel vært litt vel rart om jeg hadde ringt dem for å spørre om dette? Eller?

AnonymBruker

Nei, ikke hvis du har en saklig grunn.

Og hva ville du sagt var en saklig grunn da? Jeg er jo bare nysgjerrig, føler ikke at det er en saklig nok grunn?

psykedeliker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og hva ville du sagt var en saklig grunn da?

Ut fra det du beskriver kan det hende gjerdet ikke er i tråd med byggeforskriftene. Men det er lite sannsynlig på et offentlig bygg.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Ut fra det du beskriver kan det hende gjerdet ikke er i tråd med byggeforskriftene. Men det er lite sannsynlig på et offentlig bygg.

Ok? Det gir jo lite mening at en pasient skulle bry seg om byggeforskrifter?

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

På Blakstad sykehus i Asker er det gitter på alle balkongene og høye gjerder i luftebalkongen.

Tror ikke det er vanlig på alle psykiatriske sykehus.

Hvorfor tror du ikke det er vanlig på alle psykiatriske sykehus? Jeg ville jo tenkt at det er større sjanse for at en pasient hopper enn at en pasient ikke hopper? Det er vel ikke verdt det å ta den sjansen?

AnonymBruker

Hvorfor bryr du deg om det da?

Fordi jeg syntes det er rart på en interessant måte at de ikke har ett sikrere gjerde der så pasienter ikke kan hoppe ned? Og jeg lurer veldig på hvorfor...

psykedeliker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg syntes det er rart på en interessant måte at de ikke har ett sikrere gjerde der så pasienter ikke kan hoppe ned?

Et sykehus er ikke et fengsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...