Gå til innhold

Stemmer det at det ikke er lov å ta bilder på psykiatrisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Stemmer det at det ikke er lov å ta bilder på psykiatrisk? Jeg tenker da mest på at man er der som pasient og tar bilder av eget rom? Jeg kan skjønne at det ikke er lov å ta bilder av fellesarealene, spesielt om der er andre pasienter. Men at det ikke skal være lov å ta bilder av slitt eget rom synes jeg ikke gir mening? Jeg fikk i alle fall beskjed for en stund tilbake av en behandler på akuttpost at det ikke var lov å ta bilder? Stemmer det? Eller hvilken erfaring har dere andre som har vært innlagt, har dere fått beskjed om det samme?

Anonymkode: 0b281...1c5

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har sett en plakat på tavla i gangen hvor det stod at det ikke var lov til å ta bilder. 

Anonymkode: ad610...f62

Det henger ingen plakater med forbud på avdelingen eller utenfor, eneste som er opphengt er at det ikke er lov å bruke mobil i fellesarealene. Forbudet fikk jeg bare høre av en behandler en gang, har aldri fått høre det av andre. Men jeg har ikke spurt heller da.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Stemmer det at det ikke er lov å ta bilder på psykiatrisk? Jeg tenker da mest på at man er der som pasient og tar bilder av eget rom? Jeg kan skjønne at det ikke er lov å ta bilder av fellesarealene, spesielt om der er andre pasienter. Men at det ikke skal være lov å ta bilder av slitt eget rom synes jeg ikke gir mening? Jeg fikk i alle fall beskjed for en stund tilbake av en behandler på akuttpost at det ikke var lov å ta bilder? Stemmer det? Eller hvilken erfaring har dere andre som har vært innlagt, har dere fått beskjed om det samme?

Hvorfor skal du ta bilder ????

Anonymkode: 435e3...ee2

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal du ta bilder ????

Anonymkode: 435e3...ee2

Jeg har foto som hobby og liker også å ta bilder av livet mitt for å dokumentere det. Jeg har også opplevd å få så dårlig hukommelse i dårlige perioder at jeg glemmer veldig mye, såpass at jeg får helt sorte hull i hukommelsen min og da kan det hjelpe å ta bilder for å huske og for å kunne se tilbake på hva som har skjedd. Fotografering er også som terapi for meg vil jeg si. Vil presisere at jeg da selvfølgelig tar bilder av meg selv og rommet mitt og selvfølgelig ikke fellesarealer eller medpasienter eller ansatte.

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Man ser jo folk på tiktok og instagram filme seg selv og rommet sitt hele tiden.

Sant. Men det kan jo også være at de gjør det uten lov da? Siden de ansatte ser jo ikke at man tar bilder og filmer når man er på eget rom?

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sant. Men det kan jo også være at de gjør det uten lov da? Siden de ansatte ser jo ikke at man tar bilder og filmer når man er på eget rom?

Spør kontakten din eller en annen om du er usikker og redd for å gjøre noe galt. Ikke verre enn det...

For øvrig lykke til med innleggelsen (- eller hva en sier... 🤔)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...