Gå til innhold

Kjente på plutselig eufori, er det en risiko for at jeg blir manisk nå eller bare overtenker jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har bipolar men maniene mine er veldig sjeldne da i tillegg til at jeg er medisinert nå. Men akkurat nå når jeg snakket med moren min så sa hun noe og jeg fikk en sånn fra magen latter (altså ekte, trillende latter liksom) og jeg kjente da på en veldig eufori. 

Så ble jeg jo litt bekymret på at det kan være tegn/symptom på begynnende mani da? Eller bare overtenker jeg nå og er for sensitiv ift egne følelser? Har aldri kjent på eufori uten å være manisk før, det må sies da 🙈

Anonymkode: 6d6c5...da2

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Hvis den situasjonen var eneste tegn, så ville jeg hatt is i magen og sett det litt an. :) Men vet hva du mener med den euforien. Får det også kun når jeg er høy.

Ja, denne situasjonen var eneste tegn i tillegg til at jeg senere på kvelden fikk skikkelig latterkrampe som var så ille at jeg lo i flere minutter så jeg fikk helt vondt i magen. Også at jeg sliter med å sovne på kveldene da, men akkurat det er jeg åpen for at kan jo ha vert tilfeldig og ikke relatert.

Glitter
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, denne situasjonen var eneste tegn i tillegg til at jeg senere på kvelden fikk skikkelig latterkrampe som var så ille at jeg lo i flere minutter så jeg fikk helt vondt i magen. Også at jeg sliter med å sovne på kveldene da, men akkurat det er jeg åpen for at kan jo ha vert tilfeldig og ikke relatert.

Da har du jo litt flere tegn. Nok til å følge litt ekstra med i hvertfall. Spesielt hvis det er full mani du pleier å ha. 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Da har du jo litt flere tegn. Nok til å følge litt ekstra med i hvertfall. Spesielt hvis det er full mani du pleier å ha. 

Sant det. Sikkert også bedre å være bevisst på det og følge mer med på den eventuelle utviklingen av det enn å bare tenker at "pytt pytt sikkert ikke noe å bekymre seg over det er sikkert normalt"?

Glitter
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sant det. Sikkert også bedre å være bevisst på det og følge mer med på den eventuelle utviklingen av det enn å bare tenker at "pytt pytt sikkert ikke noe å bekymre seg over det er sikkert normalt"?

Ja greit å være litt obs. Men kan jo også være du bare var veldig glad. Likevel lurt å følge med. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...