Gå til innhold

Underbevisst bekymring /angst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har veldig mye stress i meg, får ikke tak på tankene og følelsene men alt kommer ut kroppslig på en måte. Og et kaotisk hode. 

Tror det er tanker følelser og bekymringer som ligger å ulmer.

Hvordan kan man få bukt med slikt? Prøve å få tak i det som ligger under og sette ord på det?

Anonymkode: dc732...bc4

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/482400-underbevisst-bekymring-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvordan kan man få bukt med slikt? Prøve å få tak i det som ligger under og sette ord på det?

Sette av tid til å kjenne på det. Meditere, drive yoga eller andre ting som setter deg mer i kontakt med kroppen og følelser. Skrive om det. Skrive ned drømmene dine og assosier ut fra dem. Få hjelp i terapi av en psykodynamisk eller psykoanalytisk terapeut.

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (10 timer siden):

Sette av tid til å kjenne på det. Meditere, drive yoga eller andre ting som setter deg mer i kontakt med kroppen og følelser. Skrive om det. Skrive ned drømmene dine og assosier ut fra dem. Få hjelp i terapi av en psykodynamisk eller psykoanalytisk terapeut.

Ja er ikke i kontakt med kroppen.. får heller ikke tak i tankene og hodet

det spinner alene, i en ufokus ukonsentrasjon og uro. Er så vondt 

Glitter
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja er ikke i kontakt med kroppen.. får heller ikke tak i tankene og hodet

det spinner alene, i en ufokus ukonsentrasjon og uro. Er så vondt 

Kan du prøve å lage et tankekart? Det kan hjelpe å få tak i tanker. 

Annonse

AnonymBruker
Sokk skrev (1 time siden):

Hvis tankene mine er litt kaotiske, så hjelper det av og til å snakke med meg selv for å klare å holde på én sammenhengende tankerekke. Da er det en fordel å være alene hjemme 😉 Ellers er det et godt tips å skrive dem ned, slik andre er inne på. 

Ja kanskje det ja. 
Er liksom bare så aktivert og stressa i hodet og veldig kroppslig reaksjon. Tror det er frykt/følelser osv men de bare er der

Så må kanskje prøve å snakke eller skrive det ut for å bli kvitt denne uroen 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...