Gå til innhold

Hvordan har forholdet til egne barn endret seg ved din psykiske uhelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva legger du i setningen "svakere emosjonell kontakt"? Er du mindre glad i dem, er det det du mener eller?

Anonymkode: b8b9b...a56

Forferdelig setning 😅 beklager det. Nei, jeg er ikke mindre glad i dem, men jeg kjenner dem på en måte mindre. De har utviklet seg og jeg har ikke vært der.

Anonymkode: f8a72...9b8

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forferdelig setning 😅 beklager det. Nei, jeg er ikke mindre glad i dem, men jeg kjenner dem på en måte mindre. De har utviklet seg og jeg har ikke vært der.

Jeg forstår. Hvordan er den psykiske helsen din nå da? Har du fortsatt lengre innleggelser eller tenker du at det hører fortiden til? Og hva tenker du i forhold til kontakten med barna dine, tenker du at det kan repareres og forbedre seg? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har først og fremst vært fraværende pga flere, langvarige innleggelser. Så det har ført til en svakere emosjonell kontakt.

Mitt fremtidige barn vil nok ikke kommme ut. 

Anonymkode: 96be7...e93

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg forstår. Hvordan er den psykiske helsen din nå da? Har du fortsatt lengre innleggelser eller tenker du at det hører fortiden til? Og hva tenker du i forhold til kontakten med barna dine, tenker du at det kan repareres og forbedre seg? 

Den er ikke så bra, men bedre enn den har vært. Innleggelser er et tilbakelagt kapittel. Jeg tenker absolutt at forholdene kan forbedre seg med tiden. De er ungdommer nå og er opptatt med venner og det som hører ungdomslivet til.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den er ikke så bra, men bedre enn den har vært. Innleggelser er et tilbakelagt kapittel. Jeg tenker absolutt at forholdene kan forbedre seg med tiden. De er ungdommer nå og er opptatt med venner og det som hører ungdomslivet til.

Forstår. Er kjedelig å slite med psyken men det er jo bra at det går fremover for deg likevel og at det er bedre enn det har vært. Også er det jo kjempepositivt at du tenker at forholdet ditt til dine barn kan forbedre seg med tiden.

AnonymBruker

Ene barnet mitt ble skremt av at jeg ble lagt inn og tålte adskillelsen dårlig. Det skadet tilknytningen og tryggheten til barnet. I dårlige perioder har jeg hatt mindre kapasitet til å engasjere meg i barna, så de har lidd under det. Jeg blir litt flat følelsesmessig og føler mindre for dem. Det blir mindre felles glede, mer mekanisk. Tankene mine er et helt annet sted og de må mase for å få kontakt. Jeg har noen negative (kanskje helt uriktige) tanker om ene barnet som av og til blir veldig intense, og som skader forholdet vårt. I sum: barna er skadelidende av min psykiske uhelse.

Ja, jeg jobber med å endre dette. Nei, jeg visste ikke at det skulle bli sånn da jeg valgte å få barn. Jeg visste ikke at jeg hadde anlegg for å bli så deprimert og det ble utløst av å få barn. 

Anonymkode: 1057a...ead

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det har ødelagt alt. Hadde jeg kunne gått tilbake i tiden ville jeg unngått alle innleggelsen som var mest gjort av egoistiske grunner

Anonymkode: ea4fa...74e

Kan du utdype svaret ditt? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...