Gå til innhold

17 mai og andre merkedager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som av ulike grunner syns det vondt/vanskelig å være sosial, hva er deres forhold til 17.mai og andre merkedager? Selv syns jeg de er vanskelige. På nyttårsaften har jeg pleid å lyve på meg planer avhengig av hvem som spør og heller ta inn på hotell og bli der hele kvelden. 17.mai har jeg pleid å jobbe de siste årene, men i år har jeg fri og har bare lyst til å rømme på fjelltur eller noe og ignorere hele dagen. 

Bare så det er sagt, jeg får ofte en invitasjon eller to på slike dager, men har en tendens til å føle meg ekstra sosialt mislykka den dagen (føler meg jevnt over sosialt mislykka uansett, men blir spesielt tydelig disse dagene) og det ian gjøre vondt lenge etter. De siste årene har jeg blitt flinkere til å ta hensyn til det og gjøre det som der og da er best for meg - være alene og behandle den som hvilken som helst annen dag. Samtidig vil jeg jo ikke at det skal være sånn. Skulle aller helst følt meg trygg nok sosialt til at jeg hadde det bra på en feiring. 

Anonymkode: 3cabd...10a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/482464-17-mai-og-andre-merkedager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dere som av ulike grunner syns det vondt/vanskelig å være sosial, hva er deres forhold til 17.mai og andre merkedager? Selv syns jeg de er vanskelige. På nyttårsaften har jeg pleid å lyve på meg planer avhengig av hvem som spør og heller ta inn på hotell og bli der hele kvelden. 17.mai har jeg pleid å jobbe de siste årene, men i år har jeg fri og har bare lyst til å rømme på fjelltur eller noe og ignorere hele dagen. 

Bare så det er sagt, jeg får ofte en invitasjon eller to på slike dager, men har en tendens til å føle meg ekstra sosialt mislykka den dagen (føler meg jevnt over sosialt mislykka uansett, men blir spesielt tydelig disse dagene) og det ian gjøre vondt lenge etter. De siste årene har jeg blitt flinkere til å ta hensyn til det og gjøre det som der og da er best for meg - være alene og behandle den som hvilken som helst annen dag. Samtidig vil jeg jo ikke at det skal være sånn. Skulle aller helst følt meg trygg nok sosialt til at jeg hadde det bra på en feiring. 

Anonymkode: 3cabd...10a

Jeg er alltid hjemme på slike dager. Blir aldri bedt på noe så slipper det problemet.

Anonymkode: af5cb...1ee

AnonymBruker

Sol og 17. Mai er den verste dagen i løpet av hele året for meg. Har sittet inne og verdt deprimert så lenge jeg kan huske.
Selv når livet var bra var jeg trist inne. I år skal jeg derimot dra ett sted hvor det feries og prøve å snu det til noe positivt.

Anonymkode: 50d23...e4b

Annonse

AnonymBruker

Jeg har alltid vært opptatt av merkedager tradisjoner osv

i år er jeg helt ute av meg både fysisk og psykisk og denne dagen må derfor bare passere som alle andre dager i grøten min dette året

det gjør meg vondt og desperat og redd at jeg ikke bryr meg og ikke er meg selv

Anonymkode: 06650...10e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...