Gå til innhold

Er det "lov" å bruke ordet 'overspising' når man ikke er diagnostisert med det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er det "lov" å bruke ordet 'overspising' når man ikke er diagnostisert med det? Blir det feil eller er det ok?

Anonymkode: 21a1c...d23

Man vet jo selv om man overspiser. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Man vet jo selv om man overspiser. 

Så overspising er bare ett ord for at man spiser for mye? Jeg trodde ordet var knyttet til spiseforstyrrelsen overspisingslidelse og at det dermed ble feil å bruke det om man ikke var diagnostisert? Men da har jeg kanskje bare misforstått da, eller?

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så overspising er bare ett ord for at man spiser for mye? Jeg trodde ordet var knyttet til spiseforstyrrelsen overspisingslidelse og at det dermed ble feil å bruke det om man ikke var diagnostisert? Men da har jeg kanskje bare misforstått da, eller?

Når man overspiser har man jo diagnosen, jeg overspiser men er ikke diagnostisert. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Når man overspiser har man jo diagnosen, jeg overspiser men er ikke diagnostisert. 

Åja. Jeg trodde det ble sett på som ugreit å diagnostisere seg selv? Selv om man kjenner seg igjen i diagnosen? Jeg mener ikke det selv da, men jeg har fått litt det inntrykket av andre?

stjernestøv
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Åja. Jeg trodde det ble sett på som ugreit å diagnostisere seg selv? Selv om man kjenner seg igjen i diagnosen? Jeg mener ikke det selv da, men jeg har fått litt det inntrykket av andre?

Nei jeg ser ikke på det som ugreit, det er jo en lett diagnose å sette. Hvem som helst kan det. 

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (17 minutter siden):

Nei jeg ser ikke på det som ugreit, det er jo en lett diagnose å sette. Hvem som helst kan det. 

Skjønner hva du tenker.

Glitter skrev (14 minutter siden):

Alle kan overspise i blant, men ikke alle har overspisingslidelse. Om man har det kommer an på omfanget. 

Men det er helt greit å si at man overspiser. :)

Åja, da har jeg jo misforstått. Takk for oppklaringen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...