Gå til innhold

Psykiateren ble sint på meg og beklagde for det etterpå, og jeg er kjempeoverrasket over at han ble såpass sint

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg opplevde for første gang noe jeg trodde jeg aldri kom til å oppleve. Det som skjedde var at psykiateren som jeg går til ble direkte sint og irritert på meg. Jeg kan med rette si at han ble sint på meg fordi han kom inn på rommet mitt etterpå og sa: "Beklager at jeg ble så sint på deg". Han forklarte videre at han ble sint fordi han bryr seg så mye om meg og fordi han følte at han ikke klarte å nå igjennom til meg og jeg var helt annerledes mot han enn det han var vandt med i løpet av vårt snart 3 år lange bekjentskap som pasient-behandler. Og med "helt annerledes" mente han at jeg var veldig avvisende mot han, ikke møtte blikket hans, ikke ville slippe han inn. Han var redd jeg var suicidal og ville ta livet mitt. Og det har han rett i. Det hadde vært en veldig dårlig dag, jeg kjente meg deprimert, nedstemt og ikke i humør til å ha en glad-samtale med fokus på det positive sammen med han. Jeg orket ikke bruke ordene mine. 

Men jeg må si jeg ble kjempeoverrasket over hvor sint han turte å vise at han var da. Det var kanskje en liten glipp fra hans side at han viste det så tydelig? Jeg vet ikke jeg?

Har noen andre her opplevd noe lignende? Hva gjorde du for å reparere forholdet til behandler da? Jeg er litt redd for at jeg ikke tør lengre... 

Anonymkode: 7c09f...7c4

Fortsetter under...

Kashmir-
Skrevet (endret)

Han gjorde en feil, og han forklarte hvorfor og ba om unnskyldning. Det syns jeg viser en god og ærlig side ved ham, og han er også bare et menneske. Skjønner at det var tøft for deg. Syns det er helt tilgivelig likevel når han opptrådte som han gjorde etterpå. Tenk litt på det. Håper du kan fortsette å stole på ham! 

Endret av Kashmir-
emilie321
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og tror dere at dette kommer til å ødelegge vår relasjon nå? Det er jeg redd for!
- TS

Anonymkode: 7c09f...7c4

Jeg synes dette viser at han virkelig bryr seg om deg og er til å stole på. Og at han bare er et menneske.  Håper virkelig at ikke dette ødelegger for videre relasjon. 

Har hatt noen episoder med en behandler jeg hadde hver gang jeg var innlagt.  Den første gangen fikk jeg kjeft for noe jeg virkelig ikke forsto noe av. Etter en liten stund kom han å ba om unnskyldning og han forklarte hvorfor han hadde vært som han var. Det hadde egentlig ikke noe med meg å gjøre, men noe helt annet og ekstremt vanskelig for han. Han var ikke noe annet enn et menneske og mennesker gjør feil innimellom.  Min holdning til slike ting er at alle gjør feil innimellom, men det som teller er hvordan en prøver å rette opp i det.

Annonse

Glitter

Er enig med de over her som sier at han bare er et menneske. Og mennesker gjør feil. Her kom han også inn på rommet ditt for å reparere. Det synes jeg var veldig bra av han. 

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har noen andre her opplevd noe lignende? Hva gjorde du for å reparere forholdet til behandler da? Jeg er litt redd for at jeg ikke tør lengre... 

Det er vel ikke noe du skal bekymre deg for, du skal bare være så ærlig du kan med ham. Min terapeut ga meg et godt råd: Snakk om det du har aller minst lyst å snakke om.

Hva var det han sa og gjorde som viste at han var sint?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...