Gå til innhold

Oppdaget plutselig at behandler har flyttet til min hjem by her jeg bor og har fått en slags merkelig forestilling om at det er på grunn av meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hjelpes... Jeg fant nettopp ut at han psykiateren som jeg ble nesten betatt av har flyttet til MIN by! Altså byen jeg nesten alltid har bodd i og vokst opp i. Og nå har jeg blitt litt redd for å møte på han og grubler over om han flyttet hit pga meg?

Ja, jeg vet jo at det høres helt tullete ut å faktisk tro at han flyttet hit pga meg, men man kan jo ikke utelukke det helt 100% da? Det er ganske så langt fra byen vi møttes i og til min by, så det kjennes litt unaturlig ut å bare flytte hit for å flytte hit for denne behandlerens del? Ut i fra det han fortalte meg hadde han alle vennene sine og familie i nærheten av byen vi møttes i.

Ok, la meg fortelle hva som hendte helt fra begynnelsen av.

Jeg er en kvinne på ca 40 år som har slitt psykisk i noen år. I 2020 flyttet jeg fra min hjemby for å studere da jeg skulle videreutdanne meg og ønsket å flytte nærmere min tante som jeg er så glad i. Og det var da der jeg møtte denne psykiateren som jeg nesten ble litt betatt av. Han var på min alder og hadde vokst opp ikke så langt fra denne byen som vi begge da bodde i mens han var min behandler. 

Så nå, bare 3 år senere så flyttet han altså til min hjemby fant jeg ut nå. Det overrasket meg veldig? Kan det ha noe med meg å gjøre tror dere? Det er jo ikke noe jeg er overbevist om selvfølgelig, for da hadde sikkert folk sett på meg som vrangforestilt? Men altså... 

Videre i historien: Studiet og videreutdanningen gikk skeis fordi jeg ble sykere igjen, så jeg ender derfor opp med å flytte hjem igjen. Og har ikke sett denne psykiateren siden da... Og nå i dag så så jeg plutselig en artikkel om han og hans kollegaer i avisen! Og han jobber da her I min by. Jeg kan selvfølgelig ikke skrive noe om hva det står i artikkelen for da kan jo dere bare søke den opp på google, men det er jo både navn og bilde av han så jeg vet det er han og ikke noen med bare samme navn.

For min del så gir det ikke helt mening at han har flyttet hit? For vi snakket jo om byen her jeg og han, og han sa da at han aldri hadde vært her og ikke kjente noen her eller i nærheten. Det er jo ikke en kjempeliten by men jeg har også inntrykk av det er mest en by en flytter til fordi en må fordi en enten skal studere her eller får ett kjempebra jobbtilbud f.eks, ikke så mye fordi man har så veldig lyst til å bo akkurat her? Så ja, grunnen til at vi snakket ganske så mye om byen her er jo at jeg ikke hadde lyst til å flytte hjem osv. 

Dette er virkelig ikke bra for meg... Jeg har så mange spørsmål!! Og beklager så mye at alt dette ble så rotete og uoversiktlig skrevet... 

Anonymkode: a5a49...fa8

Fortsetter under...

Everybody

Hmm, prøv å tenk litt på det. Hvorfor skal han flytte til en by fordi du bor der? Dere har jo ikke hatt kontakt på de årene etter du var ferdig hos han? Hvis han hadde sagt at det var på grunn av deg så hadde han kontaktet deg og sagt det. Også er det jo rart av en psykiater å flytte til et sted på grunn av en pasient?

AnonymBruker

Hallo dette er jo fullstendig vrangforestillinger fra deg. Du kjenner ikke til livet til han så du vet ikke hvorfor han har flyttet til byen. Men det høres nesten ut som du troller med dette for å få frem reaksjoner. Men ser det er flere merkelige tråder i det siste innpå her så tror noen leker seg innpå her får jeg inntrykk av. 

Anonymkode: d4f3b...15e

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg vet jo at det høres helt tullete ut å faktisk tro at han flyttet hit pga meg, men man kan jo ikke utelukke det helt 100% da?

Du kan sjelden utelukke noe 100%, men dette her kan du utelukke nesten 100%.

Det er ikke så rart at du kanskje fantaserer litt om at han er der på grunn av deg, siden du ble betatt av ham. Men det er svært lite sannsynlig. Har han tatt kontakt eller vist interesse på noen måte? Nei. Han fortalte ikke engang at han hadde flyttet, du så det i avisen. Hvis han var interessert i deg, ville han nok vist det på andre måter enn å flytte hele livet sitt til en annen by uten å si det til deg.

Det er lurt å legge disse tankene fra deg før du går videre inn i dem. Det hadde vel blitt litt pinlig hvis han fikk vite at du trodde dette? Slå dem fra deg. Ikke gi dem næring.

Jeg trodde tidligere behandler skulle flytte inn i blokken min pga meg… Det var en spennende fantasi, men det var nettopp det: fantasi, ikke virkelighet. 

Anonymkode: c1642...7d6

AnonymBruker
Everybody skrev (12 timer siden):

Har du psykoselidelse eller psykoser?

Nei, bare depresjoner.

Everybody skrev (11 timer siden):

Hmm, prøv å tenk litt på det. Hvorfor skal han flytte til en by fordi du bor der? Dere har jo ikke hatt kontakt på de årene etter du var ferdig hos han? Hvis han hadde sagt at det var på grunn av deg så hadde han kontaktet deg og sagt det. Også er det jo rart av en psykiater å flytte til et sted på grunn av en pasient?

Nei, vi har ikke hatt kontakt. Men det kan jo bare være fordi at han ikke har lov til å kontakte meg? Kanskje han bare håpet på at vi skulle møtes "tilfeldig" og da kunne vi ta opp igjen kontakten? Jeg vet og skjønner jo at det høres litt absurd ut, men helsepersonell har jo krysset grensene før så er ikke helt umulig da?

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hallo dette er jo fullstendig vrangforestillinger fra deg. Du kjenner ikke til livet til han så du vet ikke hvorfor han har flyttet til byen. Men det høres nesten ut som du troller med dette for å få frem reaksjoner. Men ser det er flere merkelige tråder i det siste innpå her så tror noen leker seg innpå her får jeg inntrykk av. 

Anonymkode: d4f3b...15e

Vil du virkelig gå så langt at du kaller dette for vrangforestillinger? Jeg er jo ikke akkurat 100% fullstendig overbevist om dette da, jeg er bare åpen for at det kan være derfor men også åpen for at det var "helt tilfeldig" også. Jeg troller ikke med dette, det er helt reelt for meg. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du kan sjelden utelukke noe 100%, men dette her kan du utelukke nesten 100%.

Det er ikke så rart at du kanskje fantaserer litt om at han er der på grunn av deg, siden du ble betatt av ham. Men det er svært lite sannsynlig. Har han tatt kontakt eller vist interesse på noen måte? Nei. Han fortalte ikke engang at han hadde flyttet, du så det i avisen. Hvis han var interessert i deg, ville han nok vist det på andre måter enn å flytte hele livet sitt til en annen by uten å si det til deg.

Det er lurt å legge disse tankene fra deg før du går videre inn i dem. Det hadde vel blitt litt pinlig hvis han fikk vite at du trodde dette? Slå dem fra deg. Ikke gi dem næring.

Jeg trodde tidligere behandler skulle flytte inn i blokken min pga meg… Det var en spennende fantasi, men det var nettopp det: fantasi, ikke virkelighet. 

Jeg har bare tenkt at han ikke har tatt kontakt med meg fordi han ikke har lov til det? Men at han bare har håpet at vi "tilfeldigvis" skulle møtes da? 

Hvordan tenker du at han skal finne ut av at jeg tenker at han flyttet hit på grunn av meg da? Jeg har ingen planer om å spørre han og jeg tviler ganske sterkt på at han gidder å bruke fritiden sin her inne? Eller?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har bare tenkt at han ikke har tatt kontakt med meg fordi han ikke har lov til det? Men at han bare har håpet at vi "tilfeldigvis" skulle møtes da? 

Hvordan tenker du at han skal finne ut av at jeg tenker at han flyttet hit på grunn av meg da? Jeg har ingen planer om å spørre han og jeg tviler ganske sterkt på at han gidder å bruke fritiden sin her inne? Eller?

Haha jeg aner faktisk ikke hva jeg tenkte da jeg skrev det om at han skulle få vite det 😂 Tror jeg tenkte at du kanskje ville røpe deg overfor ham om du begynte å tro på dette 100%. 

Alle de teoriene du har er virkelig helt urealistiske. Det er nok du som håper at dere «tilfeldigvis» skal møtes. Jeg vil ikke kalle det vrangforestillinger kanskje, men det er ikke riktige forestillinger heller. Og du er veldig insisterende på at dette er en mulighet. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Haha jeg aner faktisk ikke hva jeg tenkte da jeg skrev det om at han skulle få vite det 😂 Tror jeg tenkte at du kanskje ville røpe deg overfor ham om du begynte å tro på dette 100%. 

Alle de teoriene du har er virkelig helt urealistiske. Det er nok du som håper at dere «tilfeldigvis» skal møtes. Jeg vil ikke kalle det vrangforestillinger kanskje, men det er ikke riktige forestillinger heller. Og du er veldig insisterende på at dette er en mulighet. 

Nei, jeg tror nok ikke at jeg ville røpet meg for han uansett. Og ja altså jeg skal ikke akkurat nekte for at jeg ikke håper at vi møtes.

Kashmir- skrev (26 minutter siden):

Hva skjer hvis du møter han og han ikke kjenner deg igjen? 

Da kan jeg legge fra meg tanken om at han flyttet hit for min skyld og fortsette å leve livet mitt som normalt og aldri tenke på han igjen.

cilie skrev (22 minutter siden):

Jo, det kan du og bør du. 

Hvorfor mener du det? Kan du skrive litt om det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...