AnonymBruker Skrevet 14. mai Del Skrevet 14. mai Og vil fortelle litt om det? Anonymkode: 9e8e9...395 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/482504-noen-som-har-behandlingsresistent-depresjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eorlinga Skrevet 14. mai Del Skrevet 14. mai Jeg har (såkalt) behandlingsresistent depresjon. Tilbakevendende depresjon er vel mer riktig å si, men har en del depressive plager stort sett hele tiden. Kan heldigvis iblant kjenne på øyeblikk og timer med glede. Depresjon gjør at jeg i perioder på flere måneder isolerer meg helt, og knapt står opp. Da virker alt helt svart, lite energi og konstant tankekjør om hvor udugelig jeg er og hvor lite mening det et i livet. Prøvd utallige antidepressiva, ingen av disse har fungert. Har vel landet på at jeg bare må gripe de små øyeblikkene når det er oppnåelig å gjøre noe i de verste periodene(eks. dusje, gå en liten tur, sitte i sofaen, melde med venner). Og i perioder som er litt bedre utvider jeg dette ifht hvor mye jeg orker. Kan være lengre gåturer, møte venner, gå på konsert, lese, spise god mat+++ Får sterk angst av å isolere meg, det er jo ikke så rart.. men sliter også med angst i perioder jeg er mindre deprimert. Fokuserer på takknemlighet så godt som mulig, og klarer innimellom å hente frem gode minner i de mørkeste periodene. Det har vært med på å holde meg i live. Når det er null gode følelser klarer jeg ofte å bruke logikken til å fiske frem gode minner. Mener ikke å klage, men har i lengre perioder et beintøft liv. Er her fortsatt, antakelig pga det innbygde overlevelsesinstinktet vi alle har. For å ta livet av seg er ikke enkelt å gjennomføre. (Hørt det sagt flere ganger at det er en lettvint utvei..) Bare spør om du har flere spørsmål, eller del litt om du ønsker det selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/482504-noen-som-har-behandlingsresistent-depresjon/#findComment-4281566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 14. mai Del Skrevet 14. mai Eorlinga skrev (3 timer siden): Jeg har (såkalt) behandlingsresistent depresjon. Tilbakevendende depresjon er vel mer riktig å si, men har en del depressive plager stort sett hele tiden. Kan heldigvis iblant kjenne på øyeblikk og timer med glede. Depresjon gjør at jeg i perioder på flere måneder isolerer meg helt, og knapt står opp. Da virker alt helt svart, lite energi og konstant tankekjør om hvor udugelig jeg er og hvor lite mening det et i livet. Prøvd utallige antidepressiva, ingen av disse har fungert. Har vel landet på at jeg bare må gripe de små øyeblikkene når det er oppnåelig å gjøre noe i de verste periodene(eks. dusje, gå en liten tur, sitte i sofaen, melde med venner). Og i perioder som er litt bedre utvider jeg dette ifht hvor mye jeg orker. Kan være lengre gåturer, møte venner, gå på konsert, lese, spise god mat+++ Får sterk angst av å isolere meg, det er jo ikke så rart.. men sliter også med angst i perioder jeg er mindre deprimert. Fokuserer på takknemlighet så godt som mulig, og klarer innimellom å hente frem gode minner i de mørkeste periodene. Det har vært med på å holde meg i live. Når det er null gode følelser klarer jeg ofte å bruke logikken til å fiske frem gode minner. Mener ikke å klage, men har i lengre perioder et beintøft liv. Er her fortsatt, antakelig pga det innbygde overlevelsesinstinktet vi alle har. For å ta livet av seg er ikke enkelt å gjennomføre. (Hørt det sagt flere ganger at det er en lettvint utvei..) Bare spør om du har flere spørsmål, eller del litt om du ønsker det selv. Tøft av deg å dele dette, det er beinhardt å ha det sånn. Jeg personlig oppfattett ikke det du skrev som klaging, fint at du deler erfaringene dine. Ville bare si at du er utrolig tøff og sterk. Gi deg selv takknemlighet også opp i alt. 🩷🩷 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/482504-noen-som-har-behandlingsresistent-depresjon/#findComment-4281610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai Del Skrevet 14. mai Eorlinga skrev (5 timer siden): Jeg har (såkalt) behandlingsresistent depresjon. Tilbakevendende depresjon er vel mer riktig å si, men har en del depressive plager stort sett hele tiden. Kan heldigvis iblant kjenne på øyeblikk og timer med glede. Depresjon gjør at jeg i perioder på flere måneder isolerer meg helt, og knapt står opp. Da virker alt helt svart, lite energi og konstant tankekjør om hvor udugelig jeg er og hvor lite mening det et i livet. Prøvd utallige antidepressiva, ingen av disse har fungert. Har vel landet på at jeg bare må gripe de små øyeblikkene når det er oppnåelig å gjøre noe i de verste periodene(eks. dusje, gå en liten tur, sitte i sofaen, melde med venner). Og i perioder som er litt bedre utvider jeg dette ifht hvor mye jeg orker. Kan være lengre gåturer, møte venner, gå på konsert, lese, spise god mat+++ Får sterk angst av å isolere meg, det er jo ikke så rart.. men sliter også med angst i perioder jeg er mindre deprimert. Fokuserer på takknemlighet så godt som mulig, og klarer innimellom å hente frem gode minner i de mørkeste periodene. Det har vært med på å holde meg i live. Når det er null gode følelser klarer jeg ofte å bruke logikken til å fiske frem gode minner. Mener ikke å klage, men har i lengre perioder et beintøft liv. Er her fortsatt, antakelig pga det innbygde overlevelsesinstinktet vi alle har. For å ta livet av seg er ikke enkelt å gjennomføre. (Hørt det sagt flere ganger at det er en lettvint utvei..) Bare spør om du har flere spørsmål, eller del litt om du ønsker det selv. Tusen takk for at du deler! Jeg, TS, har vært deprimert i 3 år nå. Prøvd mye medisiner og psykoterapi. Har blitt bedre, men depresjonen har virkelig hugget tak i meg og gir meg tungsinn, håpløshet, lav selvfølelse og energi osv osv. Bærer på mye skam. Jeg prøver også å holde motet oppe og gjøre aktiviteter som er bra for meg. Jeg er også takknemlig for de små ting. Anonymkode: 9e8e9...395 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/482504-noen-som-har-behandlingsresistent-depresjon/#findComment-4281678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for at du deler! Jeg, TS, har vært deprimert i 3 år nå. Prøvd mye medisiner og psykoterapi. Har blitt bedre, men depresjonen har virkelig hugget tak i meg og gir meg tungsinn, håpløshet, lav selvfølelse og energi osv osv. Bærer på mye skam. Jeg prøver også å holde motet oppe og gjøre aktiviteter som er bra for meg. Jeg er også takknemlig for de små ting. Anonymkode: 9e8e9...395 Har du forsøkt ECT? Noen har jo effekt av det. Anonymkode: 79ed6...c43 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/482504-noen-som-har-behandlingsresistent-depresjon/#findComment-4281682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Har du forsøkt ECT? Noen har jo effekt av det. Anonymkode: 79ed6...c43 Ja, jeg hadde effekt av det. Dog kortvarig. Anonymkode: 9e8e9...395 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/482504-noen-som-har-behandlingsresistent-depresjon/#findComment-4281727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.