Gå til innhold

Hva tror du skjer ned mennesker som lever alebe hele livet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

F.eks fra de er 18-19? De utdanner seg aldri, får alltid penger av nav, blir aldri kjent med noen, kjenner ingen mennesker.

Vel, dette er meg. Jeg skjønner ingenting av psykiske lidelser, ingen ting av mennesker og ibgen ring av livet. Jeg kan ikke engang relatere mitt eget liv til en film. 

Jeg har foreldre da, de har jeg kontakt med, men ingen andre...

Anonymkode: d588d...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mener du fra 18 til 19 år eller var det bare en skrivefeil? Å leve alene i 1 år tror jeg ikke vil ha sånn kjempestor innvirkning? I alle fall hadde det ikke det for meg. Siden du skriver du ikke får penger fra NAV har du en jobb da? Har du ikke kollegaer? Og om du er psykisk syk, slik jeg tolker det du skriver får du ikke behandling for det du strever med?

Anonymkode: 7c56a...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kan ikke engang relatere mitt eget liv til en film. 

Hvorfor skal du relatere livet ditt til en film?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Ja det er vanlig for personer med alvorlige psykiske lidelser å bo alene og kun ha kontakt med foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Mener du fra 18 til 19 år eller var det bare en skrivefeil? Å leve alene i 1 år tror jeg ikke vil ha sånn kjempestor innvirkning? I alle fall hadde det ikke det for meg. Siden du skriver du ikke får penger fra NAV har du en jobb da? Har du ikke kollegaer? Og om du er psykisk syk, slik jeg tolker det du skriver får du ikke behandling for det du strever med?

Anonymkode: 7c56a...805

Jo jeg har penger fra nav

Anonymkode: d588d...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor skal du relatere livet ditt til en film?

Jeg kjenner meg ikke igjen i andre mennesker

Anonymkode: d588d...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg kjenner meg ikke igjen i andre mennesker

Hvorfor skal du kjenne deg igjen i andre mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

F.eks fra de er 18-19? De utdanner seg aldri, får alltid penger av nav, blir aldri kjent med noen, kjenner ingen mennesker.

Vel, dette er meg. Jeg skjønner ingenting av psykiske lidelser, ingen ting av mennesker og ibgen ring av livet. Jeg kan ikke engang relatere mitt eget liv til en film. 

Jeg har foreldre da, de har jeg kontakt med, men ingen andre...

Anonymkode: d588d...f0d

Tror man blir ødelagt, rar og bare eksisterer.

Anonymkode: 5685a...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror man blir ødelagt, rar og bare eksisterer.

Mange mennesker opp gjennom tidene har valgt å leve alene, og de har klart seg helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (13 minutter siden):

Mange mennesker opp gjennom tidene har valgt å leve alene, og de har klart seg helt fint.

Det betyr ikke at alle klarer seg hent fint. Mennesket er et sosialt dyr.

Anonymkode: 5685a...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mennesket er et sosialt dyr.

Noen mennesker definerer seg selv som "sosiale dyr", og det har de selvfølgelig lov til. Men det betyr ikke at alle gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Ja tenk at noen får leve livet i luksus med god psykisk helse og får oppleve alle livets goder mens noen må lide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Everybody skrev (1 minutt siden):

Ja tenk at noen får leve livet i luksus med god psykisk helse og får oppleve alle livets goder mens noen må lide?

Hva med de som har dårlig psykisk helse, men likevel har råd til å leve i overdådig luksus? Eller de som har god psykisk helse, men ikke eier nåla i veggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Hva med de som har dårlig psykisk helse, men likevel har råd til å leve i overdådig luksus? Eller de som har god psykisk helse, men ikke eier nåla i veggen?

Hmm, ja hvis man har dårlig psykisk helse men har råd til å leve i luksus så veier jo det opp. Men hvis man har god psykisk helse så har man muligheten til å tjene gode penger hvis man ikke eie nåla i veggen. Hvis man lever i et rikt land da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Everybody skrev (7 minutter siden):

Men hvis man har god psykisk helse så har man muligheten til å tjene gode penger hvis man ikke eie nåla i veggen.

Javel, hvordan da? Dette må du utdype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Javel, hvordan da? Dette må du utdype.

Hvis man har god psykisk helse har man pågangsmot og kan klare å studere seg til en god utdanning, som igjen vil føre til mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Everybody skrev (1 minutt siden):

Hvis man har god psykisk helse har man pågangsmot og kan klare å studere seg til en god utdanning, som igjen vil føre til mye penger.

Det er ikke opplagt. Det er mange eksterne faktorer involvert (bl.a. i utdanningssammenheng) som ikke har noe med pågangsmot å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke opplagt. Det er mange eksterne faktorer involvert (bl.a. i utdanningssammenheng) som ikke har noe med pågangsmot å gjøre.

Javel, hvordan da? Dette må du utdype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Everybody skrev (1 minutt siden):

Javel, hvordan da? Dette må du utdype.

Feilinformasjon, kunnskapsmangel, rutinesvikt, sabotasje fra medstudenter etc.

Normale reaksjoner på unormale livshendelser er ikke psykisk uhelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (31 minutter siden):

Noen mennesker definerer seg selv som "sosiale dyr", og det har de selvfølgelig lov til. Men det betyr ikke at alle gjør det.

Det store flertallet er sosiale dyr. Vår styrke ligger i gruppen. Vi trenger familie, venner, allierte og kjærester for å få ressurser, oppdra barn, og trives.

Anonymkode: 5685a...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...