Gå til innhold

Jeg har lest bloggen til en pasient med mye privat og sensitiv informasjon i og nå angrer jeg, hva gjør jeg videre og gir jeg beskjed til behandleren hennes om denne bloggen eller ikke?

Anbefalte innlegg

psykedeliker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan ikke behandleren bare ta opp bloggen med denne pasienten på ett generelt grunnlag da uten å nevne at han hørte det fra meg?

Nei. I et liberalt demokrati er det lov å gjøre ukloke valg, og blogging er innenfor ytringsfriheten. Det skal ikke helsepersonell legge seg opp i.

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Nei. I et liberalt demokrati er det lov å gjøre ukloke valg, og blogging er innenfor ytringsfriheten. Det skal ikke helsepersonell legge seg opp i.

Selv ikke når det kan bli ødeleggende for pasienten??

Anonymkode: a214e...91a

psykedeliker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selv ikke når det kan bli ødeleggende for pasienten??

Jeg tror heller du skal diskutere dette med noen jurister som har spesialisert seg på ytringsfrihets- og borgerrettighetsspørsmål.

Endret av psykedeliker
AnonymBruker
psykedeliker skrev (54 minutter siden):

Jeg tror heller du skal diskutere dette med noen jurister som har spesialisert seg på ytringsfrihets- og borgerrettighetsspørsmål.

Er det ikke veldig dyrt om jeg skal få råd fra en jurist?

Anonymkode: a214e...91a

psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ikke veldig dyrt om jeg skal få råd fra en jurist?

Hvis du virkelig vil vite svaret så tar du deg råd til det. Husk å poste svaret her!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...