Gå til innhold

Noen som kan forklare hvordan man skjønner at man blir flørtet med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter litt sosialt og med det betyr det at jeg blant annet synes det er vanskelig å skjønne når noen flørter med meg dermed lurer jeg på - Er det noen som kan forklare hvordan man skjønner at man blir flørtet med? Og hvordan skiller man mellom det å 'bare være hyggelig' og det å faktisk flørte?

Anonymkode: f0ab4...927

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skjønner det heller ikke, og skjønner heller ikke at andre kan oppfatte meg som at jeg flørter. Det har jeg opplevd flere ganger når jeg bare har forsøkt å være hyggelig, og det har vært merkelig og sårende å bli avvist for det.

Anonymkode: 4c0eb...a45

psykedeliker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og hvordan skiller man mellom det å 'bare være hyggelig' og det å faktisk flørte?

Det er i stor grad kulturbestemt, og i et flerkulturelt samfunn er det umulig å vite nøyaktig hvor grensen går. Til en viss grad hjelper det å øke sin kulturelle kompetanse, men egentlig må man bare bestemme selv hvor man vil sette grensen og handle deretter.

Steg 1 er å slutte med å analysere dette eller å forstå hvilke kriterier man skal legge til grunn.

Det finnes ikke noe fasitsvar. Man må bare føle seg frem. Noen ganger oppfatter man det riktig, noen ganger tar man feil. Men flørting er en sånn situasjon som man ikke kan analysere seg frem til et objektivt svar på. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...