Gå til innhold

Hvorfor har legekontoret plutselig blitt inkludert i samtalen med fastlegen på Helsenorge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor har legekontoret plutselig blitt inkludert i samtalen med fastlegen på Helsenorge? Noen som har erfaring med det?

Jeg sendte nettopp inn en e-konsultasjon til min fastlege via Helsenorge. Jeg skrev om selvmordstanker og det er jo privat? Så så jeg etter at jeg sendte e-konsultasjonen at den også har blitt sendt til legekontoret og at de er inkludert i samtalen? Altså når man går inn på innboksen på Helsenorge så står det jo under overskriften på meldingene der inne hvem som er inkludert i samtalen og på ALLE de andre meldingene som jeg har sendt og mottatt med min fastlege så står det f.eks "Fastlege Joakim, deg" under som tegn på at det er vi to som er inkludert i samtalen. Det står også bare hans fornavn. Mens på denne e-konsultasjonen som jeg nettopp sendte så står det altså "Deg, Fastlege Joakim Pettersen, Åsebakken Legesenter" Så alle på legekontoret kan lese det personlige som jeg har skrevet!? Hvorfor har dette skjedd??????

Anonymkode: a1d5f...d49

Fortsetter under...

Nå gjetter jeg bare, sikkert svar er det bare legekontoret som kan gi, men kanskje fordi du skrev om selvmordstanker? Dette kan, understreker kan, være for forsikre om at noen håndterer meldingen din, også om din fastlege ikke er tilstede.

Håper du får lysere tanker i løpet av kort tid, klem. 

AnonymBruker
Kayia skrev (3 minutter siden):

Nå gjetter jeg bare, sikkert svar er det bare legekontoret som kan gi, men kanskje fordi du skrev om selvmordstanker? Dette kan, understreker kan, være for forsikre om at noen håndterer meldingen din, også om din fastlege ikke er tilstede.

Håper du får lysere tanker i løpet av kort tid, klem. 

Tror du kanskje meldingen ble automatisk filtrert ut av systemet til Helsenorge på grunn av bruken av ordet selvmordstanker da og dermed også ble sendt til legekontoret? Jeg håper jo at jeg får svar så fort som mulig da siden jeg føler jo at det haster med hjelp for min del, men det er jo vanskelig å vite om fastlegen/legekontoret er enig i det og ser på det som samme måte som meg... 

Takk for det. Jeg håper også på det.

psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Det er da for faen bare å ringe legekontoret og spørre!!!!!!!

Det tør jeg ikke, tror du ikke de kommer til å tenke at jeg er paranoid da? Er jo også litt voldsomt å skulle ringe bare for å spørre om dette?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du kanskje meldingen ble automatisk filtrert ut av systemet til Helsenorge på grunn av bruken av ordet selvmordstanker da og dermed også ble sendt til legekontoret? 

Det kan du spørre fastlegen om neste gang du er der. 

AnonymBruker
Kayia skrev (Akkurat nå):

Det kan du spørre fastlegen om neste gang du er der. 

Ja, det kan jeg jo gjøre. Det er jo greit å vite for fremtiden om jeg skulle havne i en lignende situasjon? 

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Alle som jobber på legekontoret har taushetsplikt, så hva er problemet egentlig?

En av de vanlige ansatte der som er helsefagarbeider er en tidligere kollega av meg. Så jeg syntes det er ekstremt ubehagelig om hun hadde lest den meldingen uansett om hun har taushetsplikt.

psykedeliker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så jeg syntes det er ekstremt ubehagelig om hun hadde lest den meldingen uansett om hun har taushetsplikt.

Da har du et følelsesproblem, og det kan du bare gjøre noe med selv. Ellers har du ikke noe annet valg enn å bytte legekontor.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Da har du et følelsesproblem, og det kan du bare gjøre noe med selv. Ellers har du ikke noe annet valg enn å bytte legekontor.

Det er ikke mulig å bytte legekontor dessverre. Eller, det er jo mulig i teorien men de andre fastlegene i byen har så lang venteliste at det nok kommer til å ta mange år før jeg får plass der. Også er jeg også kjempefornøyd med fastlegen som jeg har nå så jeg har ikke lyst til å bytte pga det heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...