Gå til innhold

Gebyr ambulant akutteam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fikk gebyr for å ikke møte hos ambulant Akutteam. Er det rett? Jeg trodde det var gratis? 

Anonymkode: 77e82...061

AAT her hvor jeg bor funker som en vanlig time på poliklinikken, samme egenandel i hvert fall.

Er jo dumt å ikke møte til timen både for deg og andre…

Endret av Sokk

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ville ikke dra dit. Jeg a aldri jeg ville dit

Det er da helt valgfritt å snakke med ambulant akutteam? Det var i alle fall det jeg fikk beskjed om da jeg ikke ønsket å snakke med dem. De sa da at de ikke hadde mulighet til å bruke tvang, det var det bare fastlege og legevakt som hadde. Altså det jeg prøver å si er at fastlege og legevakt kan kalle inn en pasient til samtale på tvang. Dette betyr da i praksis at dersom pasienten nekter å møte frivillig kan man bli hentet av helsepersonell eller i verste fall politiet om man da nekter.

Anonymkode: 9daff...84b

psykedeliker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette betyr da i praksis at dersom pasienten nekter å møte frivillig kan man bli hentet av helsepersonell eller i verste fall politiet om man da nekter.

Ja, hvis de vet hvor du befinner deg... De bruker ikke veldig mye ressurser på å lete etter folk med mindre de er farlige.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Ja, hvis de vet hvor du befinner deg... De bruker ikke veldig mye ressurser på å lete etter folk med mindre de er farlige.

Ikke? Det er ikke min erfaring. Politiet har både sporet telefonen min og brukt andre metoder på å finne meg. Jeg er absolutt ikke farlig i det hele tatt. Jeg tar alt sinne innover meg selv og har aldri en gang kjeftet på noen for noe en gang før.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (28 minutter siden):

Dette høres merkelig ut. Har du tatt det opp med Pasient- og brukerombudet?

Nei, men jeg skal hyre inn advokat imorgen og så skal vi ta det til høyesterett fordi det her finner jeg meg ikke i! Om vi så må gå hele veien til Elden! 

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Du må jo slå av telefonen eller ta ut SIM kortet... Hvilke andre metoder brukte de forresten?

Jeg vet ikke hvilke andre metoder de brukte for det ville de ikke fortelle meg. Men de var i sivil da. Også hadde de ID-kort på innsiden av klærne som de viste frem og sa de var fra politiet. 

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke hvilke andre metoder de brukte for det ville de ikke fortelle meg.

Da får jeg finne ut av det på egen hånd. Uansett går det an å gå under jorden helt hvis man virkelig vil. Det finnes jo tunge kriminelle som har gjemt seg for politiet i årevis, og det er også en økonomisk vurdering mtp. hvor mye ressurser politiet skal bruke på å spore opp psykiatriske pasienter. Det er forøvrig ikke straffbart å bistå pasienter med å rømme fra sykehus (hvis noen skulle lure på det).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...