Sokk Skrevet 18. mai Forfatter Del Skrevet 18. mai Trinity80 skrev (20 minutter siden): For å ta ett eksempel @erik123: For 30 år siden fikk min tante schizofreni, hun ble stuet bort og ingen har siden snakket om henne før de siste årene I dag snakker hele slekta åpent om de feilene man gjorde den gangen, samt at man snakker åpent når man sliter selv og blir ivaretatt av andre. Det kan være alt av dagligvare handel, husvask eller kun selskap. Det å påstå at ens sannhet er konstant over tid og rom er å være bastant. Jeg har også en tante som ble stuet vekk… 🙁 I stedet for å ta henne med og sørget for god behandling, var alt fokuset på hvor skamfullt det var for alle andre og hvordan man kunne skjule det mest mulig. Jeg skjønner at det er vanskelig når folk mangler sykdomsinnsikt, men jeg får så utrolig vondt av hvordan hun har blitt behandlet, og hvordan hun fortsatt blir omtalt, og jeg er redd for å bli møtt på samme måte (om enn i mildere grad fordi mine problemer er ganske bagatellmessige sammenlignet med hennes). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/482624-hvor-tabu-er-egentlig-psykisk-helse/page/2/#findComment-4282945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykedeliker Skrevet 18. mai Del Skrevet 18. mai Sokk skrev (1 time siden): og jeg er redd for å bli møtt på samme måte Da kan jo du være den som tar oppgjøret i din familie nå, så slipper du å tenke mer på det i fremtiden. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/482624-hvor-tabu-er-egentlig-psykisk-helse/page/2/#findComment-4282970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 18. mai Del Skrevet 18. mai Sokk skrev (29 minutter siden): Jeg har også en tante som ble stuet vekk… 🙁 I stedet for å ta henne med og sørget for god behandling, var alt fokuset på hvor skamfullt det var for alle andre og hvordan man kunne skjule det mest mulig. Jeg skjønner at det er vanskelig når folk mangler sykdomsinnsikt, men jeg får så utrolig vondt av hvordan hun har blitt behandlet, og hvordan hun fortsatt blir omtalt, og jeg er redd for å bli møtt på samme måte (om enn i mildere grad fordi mine problemer er ganske bagatellmessige sammenlignet med hennes). Jeg føler med deg, samme hendte i min familie. Har jo skjønt at det har blitt en livssorg. Men på annen side så er jeg tante selv nå. Sirkelen er sluttet, jeg gir all kjærligheten jeg fikk av tante videre 🩷 Liker å tro at jeg lærte mye av henne, savner henne uendelig mye. Men har henne fortsatt i livet mitt og viser på min måte at jeg setter pris på henne. PS. Ta den plassen du ønsker, si fra at du føler at du ikke blir tatt på alvor. Og vet du hva, om du kjenner at du føler deg utilpass med utfordringene - så velg din innerste krets med omhu. Man trenger ikke strø seg om med udugelig nettverk. Ønsker deg alt godt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/482624-hvor-tabu-er-egentlig-psykisk-helse/page/2/#findComment-4283057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.