Gå til innhold

Bakterielomme??


Gjest fortvilt

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilt

Jeg har i over 2 år hatt "lommer" bak i jekselområdet, eller i kjevepartiet. Hm, vanskelig å forklare helt..

Her samler det seg matrester, og når jeg tar en q-tips og trykker på disse lommene, kommer disse illeluktende restene ut.

Æsj, virkelig plagsomt og ekkelt. Har tatt det opp med legen, men han kunne ikke se noe. Det er ikke synlig heller, men som sagt, når jeg trykker...

Har lest om noe som kalles bakterielommer, kan det være dette, og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette problemet?

Håper du kan hjelpe meg,

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

En vanlig lege er neppe fagepersonen å spørre til råds om tannkjøttslommer.

De kan skjelden ses, men må måles med en tannlegesonde.

Dersom de er dypere enn 4-6 mm kan de bety at noe galt er på gang. Det er bakterier som lager disse lommene og dersom de får bli dype nok betyr de en trussel mot tannens feste.

Tilstanden kalles periodontitt og betyr betennelse i tannens festeapparat.

Hvorfor ikke oppsøke en tannlege med problemet ditt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...