Gå til innhold

Hvor lenge hadde du fungert uten å sosialisere med andre før du ikke klarte mer?

AnonymBruker

Hvor lenge hadde du fungert uten å sosialisere med andre før du ikke klarte mer?  

13 stemmer

1. 1. Hvor lenge hadde du fungert uten å sosialisere med andre før du ikke klarte mer?

• 1 dag
      0
    • 1 uke
      0
    • 2 uker
      1
    • 1 mnd
      3
    • 3 mnd
      0
    • 6 mnd
      1
    • 1 år
      0
    • 3 år
      1
    • 10 år
      1
    • hele livet
      6

Anbefalte innlegg

Kashmir-
erik123 skrev (4 minutter siden):

Jeg ler av Hotell i Særklasse. Men det er mange år siden. Depresjonen har tatt bolig i meg. Da er det mye mørkt. 

Jeg ser den. Kjipt at du skal ha det sånn. Det syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Trives best alene. Men hva vil å være sosial si? lever ikke off grid alene på en hytte heller, men lever, selvvalgt, uten venner og familie. For mye trøbbel, vansker og dysfunksjonalitet der. Lettere å leve alene uten det. Men jeg er jo ute i samfunnet, på min måte. 1 gang i mnd på treff i en forening feks, trener, spiser alene på restaurant i blant osv. Vil det sies å være sosial? Kjenner sjeldent på ensomhet

Anonymkode: b4276...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123
Kashmir- skrev (10 timer siden):

Jeg ser den. Kjipt at du skal ha det sånn. Det syns jeg. 

Vært slik i mange år, og det blir ikke bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
erik123 skrev (11 timer siden):

Å være mye alene er ikke farlig. 

Farlig og farlig.... det er en av de største triggerne til å få demens.  Min psyke tåler ikke å være altfor mye alene, da blir jeg dårligere psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (4 minutter siden):

Farlig og farlig.... det er en av de største triggerne til å få demens.  Min psyke tåler ikke å være altfor mye alene, da blir jeg dårligere psykisk.

Tror du blander med ensomhet her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror du blander med ensomhet her

Nei, jeg gjør ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

erik123

Får ikke demens av ensomhet.  Det er bare tull. Å være ensom er ikke farlig. Det er ikke alle som har venner. Og noen tør ikke å gå ut av huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (1 time siden):

Får ikke demens av ensomhet.  Det er bare tull. Å være ensom er ikke farlig. Det er ikke alle som har venner. Og noen tør ikke å gå ut av huset. 

Det er faktisk ikke tull. 
https://www.forskning.no/demens-forebyggende-helse-hjernen/ensomhet-og-alkoholmisbruk-kan-fore-til-demens-ogsa-for-vi-blir-gamle/2303430

Anonymkode: dc3ee...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skulle ønske jeg aldri var blitt født. Det er så skummelt å lese slike ting og vite at man selv er i risikosonen.

Anonymkode: feb75...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123

Jeg er deprimert ensom og veldig glemsk. Så det kan være noe der. Men jeg er ikke ung lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er bare tull at de som er mye alene har fare for det ene og det andre. En ting er de som er ufrivvilig alene, men andre som meg som har det selvvalgt, har ingen problemer med dette. Også er man jo ute i samfunnet også.Gjemmer meg ikke på en hytte.

Det er fint med oss som vil være alene og som står i det. Folk må få gjøre som de vil, uten at man skal skremme med advarsel! fare! osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er introvert og trenger mye tid alene. Det betyr ikke at jeg ikke ønsker kontakt med andre, jeg trives med å være med venner og ønsker ikke å bli en isolert huleboer.

Men når jeg da har vært sosial med noen, så er jeg mettet for mye lenger tid enn hva mange andre er. En stor del av dette er nok fordi jeg gjennom jobb og samboer har sosial kontakt med andre mennesker hver eneste dag. Jeg ville antagelig hatt mer behov for sosial omgang hvis jeg var helt alene.

Når det er sagt, min samboer har noen ganger vært borte en måned om gangen for å besøke sine foreldre (de bor på en helt annen kant av landet). Jeg nyter hver eneste dag alene og har gjerne også hjemmekontor eller ferie noen av de dagene. Da ønsker jeg ikke å "kaste bort" den tiden med å være sosial, og storkoser meg en hel måned i strekk uten å møte noen utenom å være på kontoret et par dager i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123

Å være alene i livet , å ikke ha venner, en frue som ikke bryr seg, så det føles som å være alene. Sosial angst , tør ikke ta telefonen, det er både og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde ikke klart en hel dag. 
Er i full jobb og har familie og venner. 
kjeder jeg meg noen timer snakker jeg ofte inntog med venner eller tekster. 
jeg trives i eget selskap, men siden jeg har barn så går skravla i ett. 
En hel dag med stillhet hadde vært godt, men da blir jeg også stresset. Jeg må ha sosial kontakt for å ha livsglede 

Anonymkode: 6de4f...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (På 18.5.2024 den 17.02):

Hva med de som er i fengsel?

De sosialiserer seg med andre insatte

Anonymkode: dbd57...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...