Gå til innhold

Lamictal og bivirkinger på øynene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

To ting:

Har hatt aura-lignende synsforstyrrelser (har ikke hatt migrene tidligere). Vedvarende sikk-sakk-mønster i flere minutter, men også en del små lysglimt, uklarheter, små felter med farger.

I tillegg noe pseudo-hallusinasjoner/illusjoner, folk i øyekroken som jeg snur meg etter, men som ikke er der, og litt problemer med å tolke synsinntrykk (oppfatter ting både som det det er og noe annet). 

Var hos optiker. Ingen funn, ingen endringer i synet siden sist. Opplever at jeg har samme skarpsyn som før. Ingen smerter e.l. Ble henvist til øyelege for å sikre at det ikke er noe med synet, men jeg tipper problemet sitter et annet sted. Hvis jeg skal gjette tipper jeg i hvert fall disse «aura»-symptomene er Lamictal. Alt dette med serum på bare 3…

Hvilke synsproblemer har du?

AnonymBruker

Jeg har! Aldri hørt om andre enn meg. Jeg har kronisk skade av Lamictal (sier øyelege) som gjør at jeg blendes veldig lett. Ekstremt kjipt når jeg kjører bil og får motlys inn, ser ingenting. Har ikke gått kort ved å seponere medisinen, skaden sees som kronisk. 

Anonymkode: ed363...6a5

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har! Aldri hørt om andre enn meg. Jeg har kronisk skade av Lamictal (sier øyelege) som gjør at jeg blendes veldig lett. Ekstremt kjipt når jeg kjører bil og får motlys inn, ser ingenting. Har ikke gått kort ved å seponere medisinen, skaden sees som kronisk. 

Har han også funnet noe unormalt på netthinnen eller andre deler av øyet?

Anonymkode: 576b6...754

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har han også funnet noe unormalt på netthinnen eller andre deler av øyet?

Anonymkode: 576b6...754

Nei bare dette med lys. «akkomodasjonsvansker ved sterkt lys». Jeg blir direkte blind i flere sekund og solbriller hjelper lite 

• 3 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 18.45):

så trist...har du også fått nedsatt syn av Lamictal ? Hvor mange år har du brukt Lamictal? Jeg har brukt det selv i ca 1 år , var på kontroll og optiker sa at jeg har blitt betraktelig mer nærsynt 

Anonymkode: 6d183...e37

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

så trist...har du også fått nedsatt syn av Lamictal ? Hvor mange år har du brukt Lamictal? Jeg har brukt det selv i ca 1 år , var på kontroll og optiker sa at jeg har blitt betraktelig mer nærsynt 

Anonymkode: 6d183...e37

Jeg brukte Lamictal i 6 år, 400 mg. Tror ikke synet er mer nedsatt, var nærsynt fra før. Men synet er redusert mht akkomodasjonsvansker. Nå er det snart to år siden jeg seponerte Lamictal pga dette og problemet har ikke forsvunnet, det er å regne som en kronisk skade.  

Anonymkode: 67395...88b

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg brukte Lamictal i 6 år, 400 mg. Tror ikke synet er mer nedsatt, var nærsynt fra før. Men synet er redusert mht akkomodasjonsvansker. Nå er det snart to år siden jeg seponerte Lamictal pga dette og problemet har ikke forsvunnet, det er å regne som en kronisk skade.  

Hm.. har også problemer med det, men det har aldri slått meg at det hadde med medisiner å gjøre. Husker ikke om det ble ille før eller etter jeg startet med Lamictal 

Anonymkode: 613ed...f21

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hm.. har også problemer med det, men det har aldri slått meg at det hadde med medisiner å gjøre. Husker ikke om det ble ille før eller etter jeg startet med Lamictal 

Anonymkode: 613ed...f21

Min erfarne psykiater og min øyelege var tydelige på at Lamictal etter all sannsynlighet er årsaken til problemet  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...