Gå til innhold

Dere som har gått eller går til dps (poliklinikk) ...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er deres dps sånn at det er ca max 10 timer man får (er det pakkeløp det heter?) eller får dere gå i flere år? (kun svar dersom dere har gått der siste 1-2årene da) . For jeg tror det ble noe endring med pakkeforløp slik at før kunne man vel ofte gå der i årevis, mens nå så er det mer korte forløp og så fort over i kommunen? 

Anonymkode: e53b7...4aa

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er deres dps sånn at det er ca max 10 timer man får (er det pakkeløp det heter?) eller får dere gå i flere år? (kun svar dersom dere har gått der siste 1-2årene da) . For jeg tror det ble noe endring med pakkeforløp slik at før kunne man vel ofte gå der i årevis, mens nå så er det mer korte forløp og så fort over i kommunen? 

Det gjelder isåfall ikke i mitt tilfelle. Jeg har gått der i 3 år (men vært mye innlagt). 

Anonymkode: 79082...6d9

Gjest Vendi
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan jeg spørre hva som var problemstillingen, hva du har lært og hvordan det er å være uten hjelp?

Problemstillingen eller "bestillingen" de siste årene har vært Schizoaffektiv lidelse. Før det bipolar lidelse. Jeg har gått der hovedsakelig på grunn av medisinering, men det har også båret preg av reine støttesamtaler. Jeg har hatt behov for begge deler, men synes ikke at DPS er riktige stedet for støttesamtaler. Meningen var uansett å avslutte meg nå siden jeg har vært stabil en stund og medisiner virker å være på plass, jeg bare gjorde det litt tidligere enn planlagt. Nå er jeg overført til kommunen for videre støttesamtaler, men har DPS i bakhånd litt til. 

Endret av Vendi

Annonse

AnonymBruker
Vendi skrev (2 minutter siden):

Problemstillingen eller "bestillingen" de siste årene har vært Schizoaffektiv lidelse. Før det bipolar lidelse. Jeg har gått der hovedsakelig på grunn av medisinering, men det har også båret preg av reine støttesamtaler. Jeg har hatt behov for begge deler, men synes ikke at DPS er riktige stedet for støttesamtaler. Meningen var uansett å avslutte meg nå siden jeg har vært stabil en stund og medisiner virker å være på plass, jeg bare gjorde det litt tidligere enn planlagt. Nå er jeg overført til kommunen for videre støttesamtaler, men har DPS i bakhånd litt til. 

Så du har begge lidelsene? Behandleren min har ikke sagt noe om tidsperspektiv på hjelpen, burde jeg spørre? Bp2-depresjon.

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så du har begge lidelsene? Behandleren min har ikke sagt noe om tidsperspektiv på hjelpen, burde jeg spørre? Bp2-depresjon.

Nei, jeg hadde bipolar som diagnose før. Nå er det schizoaffektiv som er diagnosen. 

Jeg synes absolutt at du burde spørre. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan visste du når tiden var inne for å avslutte hjelpen?

Det er litt vanskelig å forklare egentlig? Kanskje når man føler man holder på å gå tom for ting å snakke om eller når samtalene man har med behandler i timene mer og mer dreier seg om vanlige, hverdagslige ting og ikke ting som bare er vanskelige? Også går det jo litt på hvordan man også fungerer i hverdagen da. Om man bare ligger hjemme i senga/på sofaen hele døgnet hele uka eller om man f.eks klarer jobbe, møte venner, drive med hobbyer, handle på butikken, generelt komme seg ut av hudet, og lage middager osv. Jeg har jo også måttet avsluttet ett par ganger fordi jeg har flyttet da. 

Anonymkode: 810a6...97b

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er litt vanskelig å forklare egentlig? Kanskje når man føler man holder på å gå tom for ting å snakke om eller når samtalene man har med behandler i timene mer og mer dreier seg om vanlige, hverdagslige ting og ikke ting som bare er vanskelige? Også går det jo litt på hvordan man også fungerer i hverdagen da. Om man bare ligger hjemme i senga/på sofaen hele døgnet hele uka eller om man f.eks klarer jobbe, møte venner, drive med hobbyer, handle på butikken, generelt komme seg ut av hudet, og lage middager osv. Jeg har jo også måttet avsluttet ett par ganger fordi jeg har flyttet da. 

Tusen takk for svar. Det har vist seg at det var riktig tidspunkt i tiden etterpå? Var behandler enig at hjelpen skulle avsluttes?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tusen takk for svar. Det har vist seg at det var riktig tidspunkt i tiden etterpå? Var behandler enig at hjelpen skulle avsluttes?

Det har variert veldig egentlig. En gang jeg avsluttet sendte faktisk behandler en bekymringsmelding til fastlegen med en gang, en annen gang var behandler helt enig også har det vel også vært ett par ganger ett eller annet sted midt i mellom. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som har gått i flere år er dere i nav systemet med aap og slikt/arbeidende? Kanskje det er mest de med ufør som får max 10 timer? 

Jeg gikk på AAP siste 8 år før jeg fikk ufør i august i fjor. Ble ikke avsluttet grunnet ufør i alle fall.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det har variert veldig egentlig. En gang jeg avsluttet sendte faktisk behandler en bekymringsmelding til fastlegen med en gang, en annen gang var behandler helt enig også har det vel også vært ett par ganger ett eller annet sted midt i mellom. 

Ringte legen deg? Hva har du gjort for å starte opp hjelpen igjen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...