Gå til innhold

Dere som har gått eller går til dps (poliklinikk) ...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ringte legen deg? Hva har du gjort for å starte opp hjelpen igjen?

Anonymkode: 79082...6d9

Ja, fastlegen både ringte meg flere ganger og sendte sms og krevde at jeg kom på time hos henne. Når man avslutter hjelp så blir man jo avsluttet og da må man be fastlegen om å sende ny henvisning da. 

Anonymkode: 810a6...97b

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, fastlegen både ringte meg flere ganger og sendte sms og krevde at jeg kom på time hos henne. Når man avslutter hjelp så blir man jo avsluttet og da må man be fastlegen om å sende ny henvisning da. 

Har du vært skamfull for å komme tilbake/trenge hjelp igjen når du selv har avsluttet?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du vært skamfull for å komme tilbake/trenge hjelp igjen når du selv har avsluttet?

Ja, helt klart. Og de to gangene jeg endte opp med å avslutte på en ganske barnslig måte kan en vel si at jeg nesten var ekstremt skamfull da jeg ble satt i kontakt med akutt ambulant team i ettertid av avslutning. Men til mitt forsvar var jeg veldig syk da. Jeg vil tippe på at noen kommer til å spørre om hvordan jeg avsluttet så jeg bare skriver om det med en gang. Den første gangen så sa jeg bare fra i resepsjonen dagen før jeg hadde time at jeg ønsket å slutte og tok ikke telefonen når behandler forsøkte å ringe meg mange ganger. Den andre gangen avsluttet jeg i timen og sa nei til behandlers alle forslag.  Både bytte behandler, ta pause, tilbud om åpen retur og ett par andre forslag hun kom med da.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, helt klart. Og de to gangene jeg endte opp med å avslutte på en ganske barnslig måte kan en vel si at jeg nesten var ekstremt skamfull da jeg ble satt i kontakt med akutt ambulant team i ettertid av avslutning. Men til mitt forsvar var jeg veldig syk da. Jeg vil tippe på at noen kommer til å spørre om hvordan jeg avsluttet så jeg bare skriver om det med en gang. Den første gangen så sa jeg bare fra i resepsjonen dagen før jeg hadde time at jeg ønsket å slutte og tok ikke telefonen når behandler forsøkte å ringe meg mange ganger. Den andre gangen avsluttet jeg i timen og sa nei til behandlers alle forslag.  Både bytte behandler, ta pause, tilbud om åpen retur og ett par andre forslag hun kom med da.

Bor du i en liten eller stor by? 

Anonymkode: e53b7...4aa

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor du i en liten eller stor by? 

Jeg ville kanskje sagt middels? Ca. 50 000 innbyggere. Men hvorfor spør du om størrelse på byen egentlig? Jeg ser ikke helt hvordan det er relevant i forhold til det jeg har skrevet om?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du var syk. Jeg skjønner det.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg ville kanskje sagt middels? Ca. 50 000 innbyggere. Men hvorfor spør du om størrelse på byen egentlig? Jeg ser ikke helt hvordan det er relevant i forhold til det jeg har skrevet om?

Jeg tror de har mindre ressurser i mindre byer. I mindre byer tror jeg ikke man får til tilbud om åpen retur osv da tror jeg de heller bare er glad for at de blir kvitt en pasient. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror de har mindre ressurser i mindre byer. I mindre byer tror jeg ikke man får til tilbud om åpen retur osv da tror jeg de heller bare er glad for at de blir kvitt en pasient. 

Min erfaring er heller at det varierer fra poliklinikk til poliklinikk uansett og at det ikke har noe med størrelsen på stedet å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...