Gå til innhold

Personer som snakker om å banke opp folk når de er påvirket av alkohol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger litt råd av dere... Min venninne har nylig fått seg ny kjæreste og de var på besøk hos meg en dag nå i helga og da satt vi sammen og drakk alkohol. Jeg fulgte ikke helt med på hvor mye hennes kjæreste drakk da men det virket som han ble påvirket av alkoholen i alle fall. Jeg var en tur på do da og på vei tilbake til stuen kunne jeg høre han si til henne at han tenkte på å ta en og banke han opp. Jeg vet jo så klart ikke detaljene i dette eller hvem det var han tenkte på å banke opp men jeg tenker at det å snakke om å banke opp folk er ett stort rødt flagg uansett hvor påvirket av alkohol man er? Jeg tenkte først at kanskje han bare tullet siden jeg ikke kjenner han så godt kanskje han bare en sånn type person som virker seriøs når han tuller og kanskje det ikke er så lett å forstå at han spøker med mindre man kjenner han personlig? Det er jo ikke så lett å beskrive tonen i stemmen hans når han sa det, men for meg virket han seriøs og alvorlig. Ikke direkte sint, men det virket som han mente alvor ut i fra slik jeg hørte det han sa i alle fall.

Hva tenker dere om dette? Er det noe å reagere på eller er det bare ta det med en klype salt og tenke at han trolig bare var påvirket av alkohol og ikke var alvorlig?

Anonymkode: ec324...657

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er litt sånn jeg forbinder med 16 åringer som smaker sin første øl. 

Anonymkode: c0a2b...697

Han er i 40-årene. Jeg tenker jo selv at det å si at man skal banke opp folk ikke er greit uansett. Var det en spøk så er det dårlig å spøke om slikt synes jeg også. Men som jeg skrev i innlegget så virket han helt seriøs å alvorlig slik jeg oppfattet han. Men igjen så hørte jeg jo ikke hele samtalen mellom dem heller da, så det kan jo være at jeg forstår det som mer alvorlig enn det var.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

En person som kommer med slike utsagn er ikke velkommen hjemme hos meg.

Det var veldig dumt at jeg ikke fikk hørt hele samtalen mellom dem så jeg fikk med meg hele konteksten og også hvem han hadde lyst til/ tenkt til å banke opp. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ser ikke helt hvorfor du skal blande deg inn i dette? 

Jeg hadde ingen planer om å blande meg i dette. Jeg bare lurte på hvor alvorlig jeg burde ta det han sa? Altså, ser dere på det som helt greit å si at man skal banke opp noen kanskje ikke helt alvorlig fordi man er litt full eller er det helt uaktuelt å si noe sånt uansett? Han har også sagt ett par andre ting som jeg har reagert på, men som jeg ikke ønsker å nevne her siden hvis han skulle lese her kjenner han meg garantert igjen... 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ingen planer om å blande meg i dette. Jeg bare lurte på hvor alvorlig jeg burde ta det han sa? Altså, ser dere på det som helt greit å si at man skal banke opp noen kanskje ikke helt alvorlig fordi man er litt full eller er det helt uaktuelt å si noe sånt uansett? Han har også sagt ett par andre ting som jeg har reagert på, men som jeg ikke ønsker å nevne her siden hvis han skulle lese her kjenner han meg garantert igjen... 

Selvfølgelig er det ikke greit å banke opp noen? Men hva skal du egentlig gjøre med et utsagn fra en fyr som har drukket kanskje litt for mye, tenkte du gå til politiet eller? Du aner jo ikke hvem det er snakk om en gang? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig er det ikke greit å banke opp noen? Men hva skal du egentlig gjøre med et utsagn fra en fyr som har drukket kanskje litt for mye, tenkte du gå til politiet eller? Du aner jo ikke hvem det er snakk om en gang? 

Som jeg svarte deg i ste så har jeg ingen planer om å blande meg, så kommer ikke til å gå til politiet nei. Det jeg spør om er heller ikke om det er greit å banke opp noen for det er det selvfølgelig ikke. Jeg tror du misforstår en del her... Det jeg spør om er hvor alvorlig skal jeg ta det han sa? Er det slike ting andre folk ser på som greit å si (ikke gjøre) i fylla eller eller er det helt uakseptabelt å si uansett? Jeg kan jo si såpass at jeg reagerte da jeg hørte han si dette, da jeg selv tenker at det å si at man skal banke opp noen ikke er greit uansett hvor full man er eller om det bare er en spøk. Men siden jeg ikke vet hvordan andre tenker rundt dette så er det det jeg spør om: Hvordan hadde du reagert på å høre noen si dette om du var meg i denne situasjonen? Hadde du ikke tenkt noe spesielt over det eller hadde du reagert?

AnonymBruker

Som jeg svarte deg i ste så har jeg ingen planer om å blande meg, så kommer ikke til å gå til politiet nei. Det jeg spør om er heller ikke om det er greit å banke opp noen for det er det selvfølgelig ikke. Jeg tror du misforstår en del her... Det jeg spør om er hvor alvorlig skal jeg ta det han sa? Er det slike ting andre folk ser på som greit å si (ikke gjøre) i fylla eller eller er det helt uakseptabelt å si uansett? Jeg kan jo si såpass at jeg reagerte da jeg hørte han si dette, da jeg selv tenker at det å si at man skal banke opp noen ikke er greit uansett hvor full man er eller om det bare er en spøk. Men siden jeg ikke vet hvordan andre tenker rundt dette så er det det jeg spør om: Hvordan hadde du reagert på å høre noen si dette om du var meg i denne situasjonen? Hadde du ikke tenkt noe spesielt over det eller hadde du reagert?

De aller fleste oppegående mennesker snakker da ikke om å gå å denge løs på folk selv om de har drukket? De færreste har også behov for å ty til vold. Vi aner ikke hva slags fyr dette er. Han kan være en voldsutøver av rang, han kan være svær i kjeften og harmløs. 

AnonymBruker

Mange jeg har sagt burde få bank. Det helt edru også. 

Er noe man sier, ikke noe man gjør.

Har noen vært ekle mot din venninne er det ikke unormalt der jeg kommer i fra at en kjærste ville sagt. Skulle gitt han litt bank. 

Man er da litt over gjennomsnittet irritert på noe andre har gjort.

Anonymkode: c73d2...af4

AnonymBruker

De aller fleste oppegående mennesker snakker da ikke om å gå å denge løs på folk selv om de har drukket? De færreste har også behov for å ty til vold. Vi aner ikke hva slags fyr dette er. Han kan være en voldsutøver av rang, han kan være svær i kjeften og harmløs. 

Du har vel rett i det du sier. Vi får håpe at han bare er en som er svær i kjeften og ikke faktisk er voldelig. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange jeg har sagt burde få bank. Det helt edru også. 

Er noe man sier, ikke noe man gjør.

Har noen vært ekle mot din venninne er det ikke unormalt der jeg kommer i fra at en kjærste ville sagt. Skulle gitt han litt bank. 

Man er da litt over gjennomsnittet irritert på noe andre har gjort.

Anonymkode: c73d2...af4

Så du bruker å si at du skal banke opp folk bare du blir litt over gjennomsnittet irritert på dem? Hvorfor?

psykedeliker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det slike ting andre folk ser på som greit å si (ikke gjøre) i fylla eller eller er det helt uakseptabelt å si uansett?

Hva som er greit å si hjemme hos deg bestemmer du selv.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (31 minutter siden):

Hva som er greit å si hjemme hos deg bestemmer du selv.

Ja, det er jo sant. Jeg hadde nok ikke kastet han ut hadde jeg vært til stede hele samtalen, men jeg er veldig konfliktsky av meg da og tør sjeldent si fra om ting jeg ser på som ugreit.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt uakseptabelt i min verden. Jeg hadde holdt meg langt unna. Greit nok, en 16-åring som er på fylla for første gang og full av hormoner, men voksne folk som i det hele tatt er inne på tanken om å banke opp noen? Nei takk. De har åpenbart helt andre interesser enn meg og vi vil neppe få så god kjemi. 

Anonymkode: 379a5...705

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt uakseptabelt i min verden. Jeg hadde holdt meg langt unna. Greit nok, en 16-åring som er på fylla for første gang og full av hormoner, men voksne folk som i det hele tatt er inne på tanken om å banke opp noen? Nei takk. De har åpenbart helt andre interesser enn meg og vi vil neppe få så god kjemi. 

Anonymkode: 379a5...705

Dessverre har jeg jo ingen innvirkning på hvem min venninne velger å tilbringe tiden sin med. Men ut i fra mitt inntrykk av han fortjener hun mye bedre enn det. Men igjen, hun er voksen og jeg skal ikke blande meg inn i hennes saker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...