Gå til innhold

Hun låste do så jeg måtte kaste opp på gulvet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var innlagt og da bestemte en ansatt at de skulle låse badet mitt. Grunnen til dette var at hun hørte meg kaste opp og hun mente jeg gjorde dette med vilje grunnet spiseforstyrrelse, noe som ikke stemmer. Jeg forsøkte å forklare til henne at jeg dessverre kan bli påvirket så mye av stress og angst at jeg kaster opp av det og det var derfor men det ville hun ikke høre for hun hadde bestemt seg at hun hadde rett (og at jeg hadde bulimi). Jeg blir veldig stresset og full av angst av å være innlagt, så det endte jo med at jeg måtte kaste opp mer så da måtte jeg jo bare kaste opp på gulvet på rommet siden døra var låst da. Jeg følte det var litt uverdig og jeg følte denne ansatte taklet det at hun mistenkte spiseforstyrrelse hos meg på en veldig dårlig måte.... Jeg regner jo med at hun har opplevd folk med spiseforstyrrelser før og at det var derfor det var det første hun tenkte på. Men det å kaste opp pga stress/angst er jo heller ikke så uvanlig så hun burde jo trodd på meg når jeg fortalte det og ikke anklaget meg for å lyve?

Anonymkode: 2df4c...cf2

Fortsetter under...

AnonymBruker

Å kaste opp pga angst eller stress er da virkelig ikke vanlig. Men tenker mer det er en uvane man kanskje ubevisst har lagt seg til og som sikkert er lettere å legge til hvis man først har bulimi

Anonymkode: 73b43...e15

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg var innlagt og da bestemte en ansatt at de skulle låse badet mitt. Grunnen til dette var at hun hørte meg kaste opp og hun mente jeg gjorde dette med vilje grunnet spiseforstyrrelse, noe som ikke stemmer. Jeg forsøkte å forklare til henne at jeg dessverre kan bli påvirket så mye av stress og angst at jeg kaster opp av det og det var derfor men det ville hun ikke høre for hun hadde bestemt seg at hun hadde rett (og at jeg hadde bulimi). Jeg blir veldig stresset og full av angst av å være innlagt, så det endte jo med at jeg måtte kaste opp mer så da måtte jeg jo bare kaste opp på gulvet på rommet siden døra var låst da. Jeg følte det var litt uverdig og jeg følte denne ansatte taklet det at hun mistenkte spiseforstyrrelse hos meg på en veldig dårlig måte.... Jeg regner jo med at hun har opplevd folk med spiseforstyrrelser før og at det var derfor det var det første hun tenkte på. Men det å kaste opp pga stress/angst er jo heller ikke så uvanlig så hun burde jo trodd på meg når jeg fortalte det og ikke anklaget meg for å lyve?

Det stå vel i journalen din hva du er innlagt for? 

Anonymkode: f90b7...08e

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Å kaste opp pga angst eller stress er da virkelig ikke vanlig. Men tenker mer det er en uvane man kanskje ubevisst har lagt seg til og som sikkert er lettere å legge til hvis man først har bulimi

Er det ikke vanlig? Jeg har hørt flere med samme problem?

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det stå vel i journalen din hva du er innlagt for? 

Anonymkode: f90b7...08e

Jo, det står jo diagnosen min og suicidalitet, men hun ansatte tenkte vel helt sikkert at de ikke hadde oppdaget at jeg hadde bulimi enda da kanskje?

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det var drøyt gjort av henne. Fikk du en unnskyldning etterpå da? 

Nei. Hun trodde vel helt sikkert at jeg hadde kastet opp på gulvet med vilje også pga spiseforstyrrelse.

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (9 minutter siden):

Hm. Det synes jeg var dårlig og dømmende av henne. 

Ja, det var vondt å ikke bli trodd på det også. Men kanskje hun er vandt med andre pasienter med spiseforstyrrelser som lyver? Jeg vet ikke... Men har skjønt det sånn at det ikke er uvanlig at folk med spiseforstyrrelser kan lyve om at de ikke kaster opp eller at de har spist når de ikke har gjort det og slikt. 

Glitter
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, det var vondt å ikke bli trodd på det også. Men kanskje hun er vandt med andre pasienter med spiseforstyrrelser som lyver? Jeg vet ikke... Men har skjønt det sånn at det ikke er uvanlig at folk med spiseforstyrrelser kan lyve om at de ikke kaster opp eller at de har spist når de ikke har gjort det og slikt. 

Ja noen lyver nok om det pga skam eller noe. 

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Ja noen lyver nok om det pga skam eller noe. 

Sikkert det. Og kanskje også for å unngå at noen stopper dem? Eller også for å unngå at noen skjønner at de har spiseforstyrrelse dersom det fortsatt er hemmeligholdt?

Glitter
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sikkert det. Og kanskje også for å unngå at noen stopper dem? Eller også for å unngå at noen skjønner at de har spiseforstyrrelse dersom det fortsatt er hemmeligholdt?

Ja det kan jo være. 

usikker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jo, vanlig for meg. Jeg brekker meg når jeg får hyperventilering. 

FjellOgDalar

Man kan absolutt bli kvalm og kaste opp ved kraftig stress - selv om det ikke gjelder alle. Under stress nedprioriteres fordøyelsessystemet, siden det ikke er essensielt i en fight/flight situasjon. Det kan gi både kvalme, oppkast og diaré. 

Annonse

AnonymBruker
FjellOgDalar skrev (36 minutter siden):

Man kan absolutt bli kvalm og kaste opp ved kraftig stress - selv om det ikke gjelder alle. Under stress nedprioriteres fordøyelsessystemet, siden det ikke er essensielt i en fight/flight situasjon. Det kan gi både kvalme, oppkast og diaré. 

Åja. Selve mekanismen på hvorfor man kaster opp ved stress har jeg aldri tenkt over. Men takk for forklaring. Det gir jo mening.

psykedeliker skrev (32 minutter siden):

Måtte du vaske opp spyet selv?

Ja, det måtte jeg. Men hvorfor spør du om det egentlig? Litt rar ting å ha interesse av å vite, hehe.

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 0.05):

Jeg gjør det, kaster opp,men sliter med stor angst

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 0.05):

Det er faktisk noe som kan skje. Har kastet opp et par ganger av angst og jeg har aldri hatt problemer med mat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...