Gå til innhold

Min mors nye kjæreste forteller meg mye negativt jeg har vanskelig for å tro på

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kanskje litt dårlig overskrift, men det var vanskelig å forkorte ned problemet mitt til en kort setning og overskrift. Men poenget er at min mor nå har møtt en ny mann og det er ting han forteller meg som er negativt som er vanskelig for meg å tro på og det gjør at jeg tviler veldig på meg selv. Jeg tenker da i ettertid: "Sa han virkelig dette til meg i det hele tatt eller kanskje jeg bare innbilte meg det?" og "Hørte jeg virkelig rett?" og "Formulerte han seg på den måten eller misforsto jeg?" og "Kanskje han bare spøkte men så misforsto jeg det og trodde han var seriøs?".

Jeg skulle ønske at jeg kunne skrevet helt konkret de tingene som han har enten sagt til meg eller som jeg har overhørt han si til min mor her, men det tør jeg ikke i fare for å bli gjenkjent. Men de negative tingene er ting som gjelder han og hans voksne datter og som setter de begge i ett dårlig lys og gir ett dårlig inntrykk. Også er det andre ting han sier der man tenker at han må være forholdsvis lite klok om han mener det han sier. Det han da sier er da f.eks veldig kontroversielle meninger og rasistiske utsagn blant annet. Man kunne kanskje tenke att ett barnehagebarn kunne sagt noe lignende i uvitenhet og ment det, men ikke en voksen. 

Jeg har skrevet ned ett par ting han har sagt for å huske det bedre, for jeg føler jeg nesten begynner å bli gal med tanke på at jeg tviler så mye på meg selv i forhold til han og det han sier. Men det er kanskje feil av meg det også? Hva annet kan jeg gjøre? Burde jeg ta opp dette med min psykolog på poliklinikken kanskje?

Anonymkode: a1dba...d63

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg føler at jeg på en måte gaslighter meg selv nesten? Jeg er også en veldig usikker person i grunn, så det hjelper jo ikke akkurat det heller. Også tenker jeg jo at det er litt utrolig at min mor ikke ser på disse tingene som han sier som urovekkende og velger å avslutte forholdet på bakgrunn av det. Jeg kan i alle fall si såpass at jeg hadde avsluttet tvert hadde jeg vært i hennes situasjon rett og slett fordi at flere av de tingene som han har sagt ser jeg på som så langt fra ok å si. Og at det blir feil å ha slike mennesker som kan si slikt i mitt liv.

Anonymkode: a1dba...d63

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...