Gå til innhold

Hva er dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når man føler at man har mistet kjernen sin? 

Anonymkode: b2ecd...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan være mange ting. Vanskelig å gi ett godt svar når du gir så lite informasjon.

Hvor lenge har du følt det slik, skjedde det noe i forkant, har du noen diagnoser, går du i behandling, kan du utdype hva du mener med å miste kjernen sin?

Anonymkode: 46398...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kan være mange ting. Vanskelig å gi ett godt svar når du gir så lite informasjon.

Hvor lenge har du følt det slik, skjedde det noe i forkant, har du noen diagnoser, går du i behandling, kan du utdype hva du mener med å miste kjernen sin?

Anonymkode: 46398...9ca

Vet ikke om jeg har noen kjerne lenger. Jeg er ikke meg selv i alle fall, og vet blant annet ikke hva jeg kan og ikke kan klare. Alt er revet bort på innsiden, og jeg er så usikker på meg selv. Vet ikke ut eller inn på noe. Klarer ikke å stole på egne evner, om jeg har noen. Føler meg hele tida veldig dum og synes jeg driter meg ut hele tida. Ingenting av det jeg gjør eller sier er bra nok. Vet ingenting om noenting. I tillegg er jeg veldig ambivalent til alt, og det føles som om jeg synker stadig. Er på ustødig grunn. Har lyst til å rope om hjelp, men vet ikke om noen kan hjelpe meg. Er en usikker person i meg selv, men det pleier ikke å være så ekstremt. Er ikke så lenge siden dette skjedde sist, og da jeg fikk en vrangforestilling om å ha implodert. Har en psykoselidelse, hvis det har noe å si. Jeg er også veldig engstelig av meg nå og føler jeg har det best hjemme. Har tendenser til å isolere meg, og trekke meg unna folk.  

Anonymkode: b2ecd...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan være mange ting. Vanskelig å gi ett godt svar når du gir så lite informasjon.

Hvor lenge har du følt det slik, skjedde det noe i forkant, har du noen diagnoser, går du i behandling, kan du utdype hva du mener med å miste kjernen sin?

Anonymkode: 46398...9ca

Dette har kommet gradvis over noen dager nå. Ikke noe har skjedd i forkant. Går ikke i behandling nå. Se over. 

Anonymkode: b2ecd...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vet ikke om jeg har noen kjerne lenger. Jeg er ikke meg selv i alle fall, og vet blant annet ikke hva jeg kan og ikke kan klare. Alt er revet bort på innsiden, og jeg er så usikker på meg selv. Vet ikke ut eller inn på noe. Klarer ikke å stole på egne evner, om jeg har noen. Føler meg hele tida veldig dum og synes jeg driter meg ut hele tida. Ingenting av det jeg gjør eller sier er bra nok. Vet ingenting om noenting. I tillegg er jeg veldig ambivalent til alt, og det føles som om jeg synker stadig. Er på ustødig grunn. Har lyst til å rope om hjelp, men vet ikke om noen kan hjelpe meg. Er en usikker person i meg selv, men det pleier ikke å være så ekstremt. Er ikke så lenge siden dette skjedde sist, og da jeg fikk en vrangforestilling om å ha implodert. Har en psykoselidelse, hvis det har noe å si. Jeg er også veldig engstelig av meg nå og føler jeg har det best hjemme. Har tendenser til å isolere meg, og trekke meg unna folk.  

Anonymkode: b2ecd...f25

Jeg forstår. Hva er grunnen til at du ikke går i behandling nå da? Det høres jo ut som du kunne trengt det mtp hvor dårlig du føler deg nå 

Anonymkode: 46398...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette har kommet gradvis over noen dager nå. Ikke noe har skjedd i forkant. Går ikke i behandling nå. Se over. 

Anonymkode: b2ecd...f25

Ok ingen personer eller hendelser eller noe som har forårsaket det? Kan være noe følelser eller tanker muligens?

Anonymkode: ec78a...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok ingen personer eller hendelser eller noe som har forårsaket det? Kan være noe følelser eller tanker muligens?

Anonymkode: ec78a...eaf

Nei, ikke som jeg vet. Ja, er nok det. Og det går vel over igjen. Blir nok meg selv igjen etterhvert. Må jo ha trua på det. Kan jo ikke ha det sånn for alltid. Da er jeg sjanseløs. 

Anonymkode: b2ecd...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår. Hva er grunnen til at du ikke går i behandling nå da? Det høres jo ut som du kunne trengt det mtp hvor dårlig du føler deg nå 

Anonymkode: 46398...9ca

Det er ikke mer hjelp å få, tror jeg. 

Anonymkode: b2ecd...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke mer hjelp å få, tror jeg. 

Anonymkode: b2ecd...f25

Ha troen på deg selv. kanskje det viktigste for et menneske å ha.

Anonymkode: ec78a...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ha troen på deg selv. kanskje det viktigste for et menneske å ha.

Anonymkode: ec78a...eaf

Takk for det. Men det er bare det at jeg har null tro på meg selv for tida. 

Anonymkode: b2ecd...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke mer hjelp å få, tror jeg. 

Anonymkode: b2ecd...f25

Å? Hva får deg til å tro det? Har din behandler sagt det til deg?

Anonymkode: 46398...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for det. Men det er bare det at jeg har null tro på meg selv for tida. 

Anonymkode: b2ecd...f25

Ingen som kan hjelpe deg heller? Venner/familie? 

Anonymkode: ec78a...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vet ikke om jeg har noen kjerne lenger. Jeg er ikke meg selv i alle fall, og vet blant annet ikke hva jeg kan og ikke kan klare. Alt er revet bort på innsiden, og jeg er så usikker på meg selv. Vet ikke ut eller inn på noe. Klarer ikke å stole på egne evner, om jeg har noen. Føler meg hele tida veldig dum og synes jeg driter meg ut hele tida. Ingenting av det jeg gjør eller sier er bra nok. Vet ingenting om noenting. I tillegg er jeg veldig ambivalent til alt, og det føles som om jeg synker stadig. Er på ustødig grunn. Har lyst til å rope om hjelp, men vet ikke om noen kan hjelpe meg. Er en usikker person i meg selv, men det pleier ikke å være så ekstremt. Er ikke så lenge siden dette skjedde sist, og da jeg fikk en vrangforestilling om å ha implodert. Har en psykoselidelse, hvis det har noe å si. Jeg er også veldig engstelig av meg nå og føler jeg har det best hjemme. Har tendenser til å isolere meg, og trekke meg unna folk.  

Anonymkode: b2ecd...f25

Høres ut som dårlig selvtillit/selvbilde. Kanskje du har sosial angst. Du burde kanskje komme deg mer ut hvis du bare er hjemme uten å jobbe. Du kan f. Eks dra på fontenehuset hvis din by tilbyr det de har som motto å styrke selvbildene til folk. 

Anonymkode: 4180d...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg forstår. Hva er grunnen til at du ikke går i behandling nå da? Det høres jo ut som du kunne trengt det mtp hvor dårlig du føler deg nå 

Anonymkode: 46398...9ca

Ikke alle som blir bedre av behandling. Ikke alle diagnoser man bli bedre av. På et tidspunkt må man bare lære å leve med det. Er ikke bare å dra i behandling for alt av plager

Anonymkode: 4180d...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres ut som dårlig selvtillit/selvbilde. Kanskje du har sosial angst. Du burde kanskje komme deg mer ut hvis du bare er hjemme uten å jobbe. Du kan f. Eks dra på fontenehuset hvis din by tilbyr det de har som motto å styrke selvbildene til folk. 

Anonymkode: 4180d...c03

Ja, jeg har dårlig selvtillit/selvbilde og sosial angst. Hadde også tidligere engstelig unnvikende pf. Tror den er tilbake igjen. 

Men ja. Jeg skal virkelig jobbe med dette. Jeg skal tvinge meg selv til å gå mer ut, prøve å ha det hyggelig, treffe folk, ta opp kontakten med venner jeg hadde før, m.m Kanskje selvtilliten min blir bedre etterhvert da. 

Anonymkode: b2ecd...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke alle som blir bedre av behandling. Ikke alle diagnoser man bli bedre av. På et tidspunkt må man bare lære å leve med det. Er ikke bare å dra i behandling for alt av plager

Anonymkode: 4180d...c03

Ja, tror jeg bare må leve med dette. Det er vel bare sånn jeg er. Men jeg skal prøve å bli bedre på egenhånd ved å ta noen grep som nevnt over. 

Anonymkode: b2ecd...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, tror jeg bare må leve med dette. Det er vel bare sånn jeg er. Men jeg skal prøve å bli bedre på egenhånd ved å ta noen grep som nevnt over. 

Anonymkode: b2ecd...f25

Du trenger jo ikke nødvendigvis gå mer i behandling dersom du føler at du ikke ønsker det. Men du kunne jo hatt feks støttesamtaler med sykepleier i kommunen o.l en gang i blant? Typ hver tredje uke eller noe sånt? Det må da være ett bedre alternativ det enn å slite med dette helt alene?

Anonymkode: 46398...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du trenger jo ikke nødvendigvis gå mer i behandling dersom du føler at du ikke ønsker det. Men du kunne jo hatt feks støttesamtaler med sykepleier i kommunen o.l en gang i blant? Typ hver tredje uke eller noe sånt? Det må da være ett bedre alternativ det enn å slite med dette helt alene?

Anonymkode: 46398...9ca

Ja, støttesamtaler med sykepleier i kommunen har jeg faktisk, glemte det. Men vi har ikke inngått noen "arbeidsallianse" enda, eller definert hva jeg trenger hjelp med. Har bare vært der tre ganger. Men det kommer seg vel. Må formidle mine behov neste gang. 

Anonymkode: b2ecd...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, støttesamtaler med sykepleier i kommunen har jeg faktisk, glemte det. Men vi har ikke inngått noen "arbeidsallianse" enda, eller definert hva jeg trenger hjelp med. Har bare vært der tre ganger. Men det kommer seg vel. Må formidle mine behov neste gang. 

Anonymkode: b2ecd...f25

Det var godt å høre! Håper det kan bli til hjelp for deg å gå til henne etterhvert da.

Anonymkode: 46398...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...