Gå til innhold

Er det jeg som er rar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 3.33):

Hadde en venninne for en del år siden, vennskapet har gått mer over i bekjent nå. Må legge til at jeg ikke er sjalu på noen måte. 
hun er veldig pen, glad og blid og perfekt. 
Kun merkeklær til seg og barna, stort nytt funkis hus, stor ny hytte, flotte biler, og dyre utenlandsturer mange ganger i året. 
Paris, Milano, Sveits, new York osv.  Alle barna har hver sine EL sykler, hver sine kajakker, hver sitt alt. 
Hun er på vinkvelder med venner flere ganger i uka, har god utdannelse, isbader med champagne og venner og alt er bare så himla perfekt at det nesten blir slitsomt. 
Vi fikk barn samtidig da vi var venninner. 
Barnet hennes var den søte og den som alle ville ned i vogna å se på. Kun dyre klær, vogn og alt var på stell. 
vi er på chat og følger hverandre på sosiale medier og skriver til hverandre av og til, hun er veldig hyggelig, men likevel så overdådig at jeg blir usikker på henne. 
jeg misunner henne ikke, og har det veldig bra i eget liv. Men skjønner ikke behovet for å dele all luksusen og det perfekte livet hver enda dag. 
Aldri en grå dag. 
når andre folk deler glansbilder som ikke er i nærheten av det hun legger ut så ler hun av de.. vi er i 40 åra, og jeg har trekt meg mer og mer bort fra henne. 
Liker henne godt, og hun er veldig positiv, men jeg føler meg så liten og forlegen sammen med henne. Fordi jeg er normal blir jeg kjedelig og stusslig, mens hun lever et «kjendis liv» selv om hun bare er henne. 
Når sønnen skulle feire bursdagen sin, så ble det sendt opp fyrverkeri som de hadde bestilt. Dette var et lys show av en annen verden. 
når mannen fridde i en av Europas største byer, ble alle lysene i byen tent i det han gikk ned på kne. Det er alltid noe ekstra med henne, og det skal være som på film. 
skjønner ikke hvorfor dette irriterer meg, men som menneske vet jeg at ingen har bare solskinnsdager og alle hjerter gleder seg der man bobler over av lykke og takknemlighet hver bidige dag. 
Er jeg rar? 

 

Anonymkode: 761df...ac6

Nei men jeg lurer på om vi har samme venninne…

Anonymkode: e2233...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei men jeg lurer på om vi har samme venninne…

Anonymkode: e2233...adf

Hva tenker du om dette nå? Leste at sosiale medier er narsissistenes gavepakke. Der får de boltre seg og vise seg frem og sanke beundrere  

Anonymkode: 761df...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tenker du om dette nå? Leste at sosiale medier er narsissistenes gavepakke. Der får de boltre seg og vise seg frem og sanke beundrere  

Anonymkode: 761df...ac6

De sanker ikke beundrere hvis det ikke er noen som er sjalu på dem.  De følelsene må hver og en jobbe selv med.  De kongelige er ofte misunnelige på dem som har frihet til å ferdes når som helst, selvom de if. media lever i en glansverden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Men hva er det underliggende behovet for å vise frem materiell velstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flashing av egen velstand og vellykkethet grunner ofte i lav selvsikkerhet og dermed behov for å vise seg. Har erfart at dette også kan være nedarvet, på samme måte som en trygghet og lite behov for å vise seg kan være det.

Hadde du hatt større trygghet i deg selv hadde du ignorert dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (3 timer siden):

Flashing av egen velstand og vellykkethet grunner ofte i lav selvsikkerhet og dermed behov for å vise seg. Har erfart at dette også kan være nedarvet, på samme måte som en trygghet og lite behov for å vise seg kan være det.

Hadde du hatt større trygghet i deg selv hadde du ignorert dette.

De som det oser selvsikkerhet av er ofte de som har lav selvfølelse. 
selvsikre folk har ikke behov for å fremstå selvsikker. 
Det rare er at hun alltid har vært slik. 
siden vi ble kjent på ungdomsskolen. 
hvem er egentlig veldig interessert i andre sin overdådige lykke til en hver tid? 
 

Anonymkode: 761df...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody

Når hun legger ut bilder, skriv på kommentarfeltet «tenk å leve livet i luksus som deg»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (3 minutter siden):

Når hun legger ut bilder, skriv på kommentarfeltet «tenk å leve livet i luksus som deg»

Da får hun virkelig frem hvor misunnelig hun er… det er smålig å skrive synes jeg. 

Anonymkode: e2233...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva tenker du om dette nå? Leste at sosiale medier er narsissistenes gavepakke. Der får de boltre seg og vise seg frem og sanke beundrere  

Anonymkode: 761df...ac6

Jeg tenker at det du skriver er gjenkjennelig. Samtidig synes jeg du ikke burde skrevet så detaljert at det kan bli for gjenkjennelig for den det gjelder. 

Anonymkode: e2233...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får hun virkelig frem hvor misunnelig hun er… det er smålig å skrive synes jeg. 

Anonymkode: e2233...adf

😂

Da tar hun nok hintet og roer med den flashinga av materialisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

😂

Da tar hun nok hintet og roer med den flashinga av materialisme.

Det kan gå begge veier. Skal hun skrive det bør hun skjerme seg selv ved å skrive det i privat melding. Sånne personer har ofte et hav av nettverk som vil reagere på sånne kommentarer. 

Anonymkode: e2233...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan gå begge veier. Skal hun skrive det bør hun skjerme seg selv ved å skrive det i privat melding. Sånne personer har ofte et hav av nettverk som vil reagere på sånne kommentarer. 

Anonymkode: e2233...adf

Nettopp! 
Jeg skrev en kommentar engang da hun la ut et happy familie bilde. 
happy family ❤️ skrev jeg. Som en fin melding, «innpakket» men den tok hun ikke. 
jeg synes det er super artig når folk legger ut kupp de har gjort på europris, eller hjemmesnekra. Det er mer jordnært. 
Denne dama fronter alt som har med hjemløse barn i fattigdom.. som en innpakning til at hun er empatisk- for det er jo viktig å vise utad. En del av fasaden det også. 

Anonymkode: 761df...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...