Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Seroxat
Skrevet (endret)

Jeg går på 5 mg Olanzepine i tillegg til Fontex. Har gått på den i snart 8 uker. Skulle ta den som en " kur". Skal nå slutte på den ( i samarbeid med legen min). Kan jeg kutte den tvert, eller bør jeg trappe ned til 2,5 mg og gå på den dosen en stund før jeg kutter  den ut? Hva kan jeg forvente av bivirkninger ? Noen med erfaringer? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️.

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/482838-slutte-med-oianzepine/
Del på andre sider

• Seroxat endret tittelen til Slutte med Oianzepine

Fortsetter under...

Seroxat
Glitter skrev (16 minutter siden):

Jeg skal i alle fall settes ned til 2,5 mg før den seponeres helt når den tid kommer. For å unngå oppbluss av symptomer. Men mulig det kommer an på hvorfor man har brukt den. Jeg har brukt for psykose. 

Jeg forstår. Da trapper jeg ned til 2,5 mg , går på det i 14 dager for så å kutte den ut. Takk for tilbakemelding ❤️

Seroxat skrev (1 time siden):

Jeg går på 5 mg Olanzepine i tillegg til Fontex. Har gått på den i snart 8 uker. Skulle ta den som en " kur". Skal nå slutte på den ( i samarbeid med legen min). Kan jeg kutte den tvert, eller bør jeg trappe ned til 2,5 mg og gå på den dosen en stund før jeg kutter  den ut? Hva kan jeg forvente av bivirkninger ? Noen med erfaringer? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️.

Min erfaring ved seponering av Zyprexa er økt angst. Lurt med nedtrapping som det foreslås! Lykke til😃

Annonse

Seroxat
Skrevet (endret)
bibben skrev (7 minutter siden):

Min erfaring ved seponering av Zyprexa er økt angst. Lurt med nedtrapping som det foreslås! Lykke til😃

Jeg forstår.  Hvor lenge hadde du økt angst ved seponering?  Jeg ser frem i mot seponering, fordi jeg opplever å få veldig hangover på dagtid av Olanzapine og ett flatt følelsesregister. Takk for tilbakemelding ❤️

Endret av Seroxat
Seroxat skrev (26 minutter siden):

Jeg forstår.  Hvor lenge hadde du økt angst ved seponering?  Jeg ser frem i mot seponering, fordi jeg opplever å få veldig hangover på dagtid av Olanzapine og ett flatt følelsesregister. Takk for tilbakemelding ❤️

Jeg må innrømme at angsten ble så plagsom at jeg valgte å starte opp igjen med medikamentet. Hva angår hang-over forsøker jeg å ta dosen såpass tidlig på kvelden at trettheten er brukt opp om natten for å si det slik. Avflatning har jeg ikke vært plaget med. Håper det går greit for deg å seponere!

Seroxat
Skrevet (endret)
bibben skrev (23 minutter siden):

Jeg må innrømme at angsten ble så plagsom at jeg valgte å starte opp igjen med medikamentet. Hva angår hang-over forsøker jeg å ta dosen såpass tidlig på kvelden at trettheten er brukt opp om natten for å si det slik. Avflatning har jeg ikke vært plaget med. Håper det går greit for deg å seponere!

Uff, det hørtes ikke noe særlig ut. Forstår godt at du starta opp igjen med Olanzapine. Takk for det,  jeg håper også at seponeringa går greit 🙏 Jeg har seponert Sobril tidligere så jeg håper ikke at det er  verre enn det. Takk for tilbakemelding ❤️

Endret av Seroxat

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...