Gå til innhold

Dere som har vært innlagt har det vært akutt eller planlagt ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Begge deler her også. Er nok mest akutt det har endt opp med å bli for meg dessverre da, men har vært heldig og blitt overført til DPS etter en tid på akuttposten også da. Det er nok de innleggelsene som jeg har hatt mest utbytte av. En natt eller to på akuttposten gjør stort sett lite forskjell for meg. Men det er jo bedre enn ingenting, det er det.

Anonymkode: 88228...84a

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Begge deler her også. Er nok mest akutt det har endt opp med å bli for meg dessverre da, men har vært heldig og blitt overført til DPS etter en tid på akuttposten også da. Det er nok de innleggelsene som jeg har hatt mest utbytte av. En natt eller to på akuttposten gjør stort sett lite forskjell for meg. Men det er jo bedre enn ingenting, det er det.

Hva har vært problemstillingen? Moderat/alvorlig depresjon hos meg.

Anonymkode: 887b7...db7

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva har vært problemstillingen? Moderat/alvorlig depresjon hos meg.

Anonymkode: 887b7...db7

Stort sett depresjon og/eller suicidalitet, men også psykose.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor sjuke og hvordan sjuk var dere som var innlagt på PAM? 

Anonymkode: 7d7f4...a6d

PAM er vel det samme som akuttpsykiatrisk? Googlet det og det virker som det er en forkortelse de bruker i Bergen? Jeg har i alle fall aldri hørt det før nå. Men jeg har vært innlagt som sagt både grunnet depresjon, selvmordstanker og psykose. Men det er jo mange grunner til at en kan bli innlagt på akuttpost da.

Glitter

Har vært mest innlagt akutt, men også en del planlagte. Det har vært depresjon og suicidalitet, kraftig hypomani (kun blitt innlagt en gang under hypomani, de andre gangene har det ikke vært like kraftig og behov for innleggelse) og psykose. Ja og pga rus. 

AnonymBruker
Glitter skrev (20 minutter siden):

Har vært mest innlagt akutt, men også en del planlagte. Det har vært depresjon og suicidalitet, kraftig hypomani (kun blitt innlagt en gang under hypomani, de andre gangene har det ikke vært like kraftig og behov for innleggelse) og psykose. Ja og pga rus. 

Hvor lenge var du innlagt på akutt for hver gang? 

Anonymkode: 82a61...39d

Glitter
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvordan er det på akutt psykiatrisk? Er det som et fengsel? 

Det er låste dører, men man kan få utgang uten følge og det har jeg hatt med unntak av noen ganger. Det skjer ikke så mye annet enn samtaler med behandler og måltider. Ellers ikke noe program slik det gjerne er på DPS. 

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Det er låste dører, men man kan få utgang uten følge og det har jeg hatt med unntak av noen ganger. Det skjer ikke så mye annet enn samtaler med behandler og måltider. Ellers ikke noe program slik det gjerne er på DPS. 

Hvordan var det eller opplevdes det med låste dører? Kunne du velge om du ville ha kvinnelig eller mannlig passer? 

Annonse

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan var det eller opplevdes det med låste dører? Kunne du velge om du ville ha kvinnelig eller mannlig passer? 

Passer? Jeg hadde kontakter ja, men var jo ikke slik at de fotfulgte meg. Selv om noen har det også, men da rullerer de på fotfølge hele vakten. Både kvinner og menn. Bortsett fra når jeg har vært tvangsinnlagt så har de sluppet meg ut når jeg har ønsket det. Så låste dører er ikke noe problem. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Passer? Jeg hadde kontakter ja, men var jo ikke slik at de fotfulgte meg. Selv om noen har det også, men da rullerer de på fotfølge hele vakten. Både kvinner og menn. Bortsett fra når jeg har vært tvangsinnlagt så har de sluppet meg ut når jeg har ønsket det. Så låste dører er ikke noe problem. 

Hvem eller hva er problemet til de som blir fotfulgt? Dersom du var innlagt med sucidalitet var du ikke en av de som ble fotfulgt? 

Glitter
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem eller hva er problemet til de som blir fotfulgt? Dersom du var innlagt med sucidalitet var du ikke en av de som ble fotfulgt? 

De fotølger ikke alle som er suicidal. Jeg har alltid sagt at jeg sier i fra hvis noe blir vanskelig. De kan velge å fotfølge noen som er suicidal, som skader seg, som er veldig psykotisk etc. 

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

De fotølger ikke alle som er suicidal. Jeg har alltid sagt at jeg sier i fra hvis noe blir vanskelig. De kan velge å fotfølge noen som er suicidal, som skader seg, som er veldig psykotisk etc. 

det er jo helt sinnsykt 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Nja. Det er jo for å sikre dem da. 

https://tv.nrk.no/program/NNFA30001218 Når du forteller at de ikke nødvendigvis fotfølge ved sucidalitet så tenker jeg at man ikke er trygg på psykiatrisk akutt avdeling. 

Glitter
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

https://tv.nrk.no/program/NNFA30001218 Når du forteller at de ikke nødvendigvis fotfølge ved sucidalitet så tenker jeg at man ikke er trygg på psykiatrisk akutt avdeling. 

Ikke alle står i fare for å gjøre det inne på avdeling. Jeg for eksempel ville ikke ønske å gjøre det der. Har blitt reddet fra selvmordsforsøk en gang da jeg var innelåst på tvunget avrusning, men ellers har jeg ikke vært interessert i å gjøre det der. Og de har kjent meg og vet at jeg snakker sant. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...