Gå til innhold

Har du seksuelle bivirkninger av medikament?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fikk du forståelse hos behandler?

Anonymkode: c162c...68d

Jepp, det ble anerkjent som en ekte bivirkning. Men det har ikke kommet høyt nok opp på prioriteringslisten å gjøre noe med det ennå.

Har du tatt det opp? Gjør det, det er jo en bivirkning som kan gå en del utover livskvaliteten.

Annonse

AnonymBruker
Sokk skrev (11 timer siden):

Jepp, det ble anerkjent som en ekte bivirkning. Men det har ikke kommet høyt nok opp på prioriteringslisten å gjøre noe med det ennå.

Har du tatt det opp? Gjør det, det er jo en bivirkning som kan gå en del utover livskvaliteten.

Jeg har ikke tatt det opp. Kvier meg for det. Kan jeg spørre deg direkte om hvilke spesifikke bivirkninger det dreier seg om for deg? 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke tatt det opp. Kvier meg for det. Kan jeg spørre deg direkte om hvilke spesifikke bivirkninger det dreier seg om for deg? 

Sliter veldig med å få orgasme (det var lett før AD). Hvis det går (tar lang tid, har gått lei av sex før den tid og vil bare bli ferdig 😂) er det uansett ganske antiklimaks. Føler lite gjennom hele akten.

Ta det opp, leger er profesjonelle, de har sett og hørt det meste. Du vil ikke få noen rare reaksjoner på det, det er en kjent bivirkning. Det er synd at folk ikke tør å ta det opp og dermed går rundt med ødelagt sexliv. Det er jo litt deprimerende i seg selv. 

AnonymBruker
Sokk skrev (3 minutter siden):

Sliter veldig med å få orgasme (det var lett før AD). Hvis det går (tar lang tid, har gått lei av sex før den tid og vil bare bli ferdig 😂) er det uansett ganske antiklimaks. Føler lite gjennom hele akten.

Ta det opp, leger er profesjonelle, de har sett og hørt det meste. Du vil ikke få noen rare reaksjoner på det, det er en kjent bivirkning. Det er synd at folk ikke tør å ta det opp og dermed går rundt med ødelagt sexliv. Det er jo litt deprimerende i seg selv. 

Da har vi de samme bivirkningene. Takk for råd og pushing til å ta det opp! Ja, legen min har nok hørt det samme dusinvis av ganger før. 

AnonymBruker
Sokk skrev (7 minutter siden):

Vet du om det samme gjelder for AP? At seksuelle bivirkninger er vanlig når man står på AP også.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du om det samme gjelder for AP? At seksuelle bivirkninger er vanlig når man står på AP også.

Ja. Jeg har ikke egenerfaring og jeg vet ikke hvor vanlig det er. Det virker som tallene spriker en del i det jeg har sett (men jeg ville ikke selv valgt å gå på risperidon…)

Dr Google mener Abilify kan motvirke disse bivirkningene. 

Så er det selvsagt også mulig at noe av den seksuelle dysfunksjonen er knyttet til grunnlidelsen, depresjon/psykose, så det kan fort bli flere negative faktorer som virker sammen og ødelegger sexlivet 🙁

Men jeg tenker dette er viktig å få gjort noe med, så man kan dempe opplevelsen av å føle seg helt lobotomert…

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...