Gå til innhold

Jeg er redd for mennesker...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er i fight flight mode hele tiden. Kommer meg aldri ut døren. Skvetter av alt og føler stikk i brystet. Merker at andre mennesker skvetter av meg og fordi jeg er i alarmberedskap... blir ikke bedre

Er isolert hele tiden, nå kom jeh hjem med masse angst. Var npen narkomane som gikk 200 meter fra meg, pkutselug var de borte. Så hopper de ut fra en bakgate og jeg svetter spm påkker av skrekk. Kommer hjem med masse angst....

Anonymkode: e976f...c47

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/482917-jeg-er-redd-for-mennesker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Går du til behandling? Får du medisiner?

Anonymkode: 90e36...dd5

Verden er bare så merkelig, jeg vekker også instinkter til alle andre mennesker, føler alle som er rundt neg og hva som er bak meg. Gikk en kang tur klokken 05. Men bor midt o byen og er vanskelig å ikke møte biler eller folk.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er i fight flight mode hele tiden. Kommer meg aldri ut døren. Skvetter av alt og føler stikk i brystet. Merker at andre mennesker skvetter av meg og fordi jeg er i alarmberedskap... blir ikke bedre

Er isolert hele tiden, nå kom jeh hjem med masse angst. Var npen narkomane som gikk 200 meter fra meg, pkutselug var de borte. Så hopper de ut fra en bakgate og jeg svetter spm påkker av skrekk. Kommer hjem med masse angst....

Isolasjon hjelper ikke på noe. Skaff deg noe å gjøre, arbeid, skole, frivillig.

Anonymkode: c3440...7e8

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg har frykt for ukjente. Reagerer bare med masse angst ute i verden. 

Skal angst bli bedre så må den utfodres. Jo mer du isolerer deg, jo mer "mater" du angsten og jo verre blir den.

Er du så redd at du ikke klarer å utfordre angsten så må du gjerne også ha hjelp med medisiner som kan redusere angsten såpass at du klarer å jobbe med den. For å få slike medisiner så må du oppsøke fastlegen. 

Du kan starte med å ringe eller sende melding til fastlegen via Helsenorge og forklare utfordringene dine.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal angst bli bedre så må den utfodres. Jo mer du isolerer deg, jo mer "mater" du angsten og jo verre blir den.

Er du så redd at du ikke klarer å utfordre angsten så må du gjerne også ha hjelp med medisiner som kan redusere angsten såpass at du klarer å jobbe med den. For å få slike medisiner så må du oppsøke fastlegen. 

Du kan starte med å ringe eller sende melding til fastlegen via Helsenorge og forklare utfordringene dine.

Jeg utfordret jo den til morgningen og handler litt på butikken selv hver dag... men kommer hjem i stor angst, gar hukommelsestap til dette også og veldig sint og ukonsentrert. Problemet er at jeg bor midt i byen og vsnskelig å starte i det små for så å trappe opp. Har nesten ikke møblert leiligheten min engang... firdi alt må bestilles på nett... 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg utfordret jo den til morgningen og handler litt på butikken selv hver dag... men kommer hjem i stor angst, gar hukommelsestap til dette også og veldig sint og ukonsentrert. Problemet er at jeg bor midt i byen og vsnskelig å starte i det små for så å trappe opp. Har nesten ikke møblert leiligheten min engang... firdi alt må bestilles på nett... 

Derfor bør du starte med å ta kontakt med din fastlege og få hjelp. Medisiner kan som sagt være med og redusere angsten såpass at du kan klare å utfordre den stegvis.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei

Blir for mye for meg, var veldig mobbet og skremt for 1 år tilbake. Nå prøvde jeg å komme meg litt og og tilbake i livet... får frykt i brystet...når folk kommer uventet på meg og jeg skvetter... 

Kommer hjem med masse angst eller stress. Skjønner ikke forskjellen på de to tingene.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blir for mye for meg, var veldig mobbet og skremt for 1 år tilbake. Nå prøvde jeg å komme meg litt og og tilbake i livet... får frykt i brystet...når folk kommer uventet på meg og jeg skvetter... 

Kommer hjem med masse angst eller stress. Skjønner ikke forskjellen på de to tingene.

Du må utfordre deg selv og få hjelp/beh som  hjelper deg til det, for det høres ut som om du holder fast i dt som gjør deg dårligere. 

Anonymkode: c3440...7e8

AnonymBruker

Har du venner og familie rundt deg? Kanskje prøve å utfordre deg med folk sammen med andre? 
det eneste du kan gjøre er å komme deg ut blant folk. Sett deg på en benk å bare observer folk som går fordi, og p med magen. Dette er folk som skal noe og er på et ærend. Forestill deg at de skal møte en venn, dra til frisør, handler eller på vei til jobben. 
vanlige folk 

Anonymkode: 76dfb...139

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...