Gå til innhold

Jeg snakker aldri om mannen min i terapien

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trinity80

Man må ta litt ansvar selv for egen helse og psyke. Om du mener det er viktig for din bedring så tar du det opp.

Mange forholder seg passiv i terapi og tjenester og nesten forventer å bli dratt gjennom ett opplegg. Da tror jeg at man fort blir langvarig hjelpetrengende. 

AnonymBruker
Trinity80 skrev (52 minutter siden):

Man må ta litt ansvar selv for egen helse og psyke. Om du mener det er viktig for din bedring så tar du det opp.

Mange forholder seg passiv i terapi og tjenester og nesten forventer å bli dratt gjennom ett opplegg. Da tror jeg at man fort blir langvarig hjelpetrengende. 

Jeg tar ansvar. Har ingen behov for å snakke om han. 

Anonymkode: d9194...1d7

Annonse

Trinity80
psykedeliker skrev (2 timer siden):

Det er riktig, men noen kan ha gode grunner til det også.

Joda, derfor jeg skrev ‘mange’ og ikke ‘alle’.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og de gode grunnene er?

Anonymkode: b3c9d...d01

Diagnosen er for eksempel en god grunn. Om man har en alvorlig lidelse, klarer man ikke å ta til seg næring i forhold av terapi etc. Man har rett og slett ikke kapasitet. Hverken kognitivt eller kroppslig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...