Gå til innhold

Har begynt å trene. Godt psykisk og fysisk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja etter et stort vekttap så har jeg begynt å trene for å bygge opp muskelmasse og få fasong på kroppen min. Har slanket vekk fett og muskler. Men kjenner hvor lett og godt det er å trene hele kroppen min. Så det påvirker psyken min veldig godt. Har hatt en god økt i kveld. Trener dere andre som sliter psykisk og?

Anonymkode: 419c7...614

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Var mye mer opptatt av trening før jeg begynte på medisiner.

Ja jeg har brukt medisiner i flere år, men alltid vært overvektig og vært tungt å trene. Men etter et stortvekttap som jeg har klart å holde rundt 1 år nå, så elsker jeg min nye lette kropp, men er svak i kroppen og nå trener jeg annenhver dag, og jeg går turer mye. Så kjenner det er lettere og bedre å trene nå enn før, men er jo fordi jeg er slank nå. Men er helt klart det påvirker den psykiske helsen min positivt og. Men jeg stråler og som en sol fordi jeg har det veldig godt med meg selv og livet mitt. Men vil ha en bedre trent kropp, og jeg kjenner jeg er hekta på å trene blitt :) Er jo så gøy og :)

AnonymBruker

Ja, var noe jeg begynte med fast for snart 2 år siden og greide å holde rutinen når depresjonen begynte å komme snikende for vel 1 år siden. Det var definitivt positivt for selvbildet og psyken. De siste månedene har jeg derimot falt fra, finner ikke glede i det lengre. Litt synd, men samtidig bryr jeg meg ikke. Går mye fjellturer til gjengjeld og det har per idag bedre effekt på psyken enn å trene. Kanskje det endrer seg tilbake igjen etterhvert. 

Men glad for at du finner glede i det og får psykisk utbytte av det, det er en kjempebra motivasjon for å fortsette 😊

Anonymkode: f64f3...020

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, var noe jeg begynte med fast for snart 2 år siden og greide å holde rutinen når depresjonen begynte å komme snikende for vel 1 år siden. Det var definitivt positivt for selvbildet og psyken. De siste månedene har jeg derimot falt fra, finner ikke glede i det lengre. Litt synd, men samtidig bryr jeg meg ikke. Går mye fjellturer til gjengjeld og det har per idag bedre effekt på psyken enn å trene. Kanskje det endrer seg tilbake igjen etterhvert. 

Men glad for at du finner glede i det og får psykisk utbytte av det, det er en kjempebra motivasjon for å fortsette 😊

Anonymkode: f64f3...020

Ja forstår jo situasjonen din der, men så lenge du går fjellturer så får du jo gått mye og trent kroppen din, så det veier jo opp. Jeg tar mange ulike øvelser og har trimsykkel og litt vekter så jeg kjenner hvor godt det er. Har alltid hatet trening før men nå er det gøy :) Skal fortsette og se utviklingen på kroppen min. 

Jeg trener og sliter psykisk. Merker søvnen blir bedre av det. Har ikke kunne trent i det siste pga en betennelse i ei skulder og hatt mye å gjøre. Men har time hos fysioterapeut for hjelp med skuldera så jeg får trent igjen. Sykler utenom trening da. 

Annonse

AnonymBruker
aa-k-j skrev (16 minutter siden):

Jeg trener og sliter psykisk. Merker søvnen blir bedre av det. Har ikke kunne trent i det siste pga en betennelse i ei skulder og hatt mye å gjøre. Men har time hos fysioterapeut for hjelp med skuldera så jeg får trent igjen. Sykler utenom trening da. 

Ja en blir sliten på en god måte i kroppen enn sliten psykisk merker jeg også. Ja når du har betennelse må du være forsiktig, men bra du får gått til fysioterapaut og får riktig trening til skulderen din. Men husk du kan jo trene resten av kroppen og.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg trener 3 ganger i uken. Det hjelper meg ved at jeg får mer energi timene etter trening og at jeg dermed har mindre tankekjør. Er dog kraftig overvektig og skikkelig skamfull over kroppen min.

Anonymkode: 18e21...cd1

Ja jeg forstår deg så godt i det. Jeg var og kraftig overvektig og hatet kroppen min veldig mye, var grusomt å se meg i speilet naken. Men da jeg gikk ned i vekt så trente jeg ikke, bare endret på mat og måltider, så har kommet i et godt matinntak der jeg holder vekten, samt jeg kan kose meg med sjokolade og slikt innimellom, men forskjellen er nå at det blir litt og ikke slik som før da jeg overspiste alt mulig. Føltes som at hjernen min måtte ha mer mat selv om magen var mett, en veldig rar men ubehagelig følelse var det. Men er kvitt det nå og har lært hjernen og magen min at jeg ikke skal spise meg mett lenger. Hvis du vil så kan jeg gi deg noen råd til matinntak hvis du trenger hjelp til det? Jeg gikk ned litt over 50 kg på 1 år, så jeg er jo stolt og glad over at jeg klarte det. Men siden jeg ikke trente mens jeg gikk ned i vekt så forsvant mye muskler, og nå har jeg begynt å bygge dem opp igjen samt å få mer fasong. Jeg skal og begynne å svømme så gleder meg til det. Er en ypperlig trening til hele kroppen og den utsettes ikke for belastninger når den svømmer.

Glitter

Så flink du har vært. :)

Jeg trente mye før selv om jeg slet psykisk. Nå har jeg bare mistet motivasjon og treningsglede så blir lite trening. Håper jeg kan komme mer i gang etter utskrivelse. Men jeg går turer hver dag da. Det begrenser hvor langt jeg kan gå da pga en dårlig fot. 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Så flink du har vært. :)

Jeg trente mye før selv om jeg slet psykisk. Nå har jeg bare mistet motivasjon og treningsglede så blir lite trening. Håper jeg kan komme mer i gang etter utskrivelse. Men jeg går turer hver dag da. Det begrenser hvor langt jeg kan gå da pga en dårlig fot. 

Tusen takk du :) Ja alle tror jeg har tatt slankeoperasjon men har ikke det, og mange som ikke kjenner meg igjen. Men ja har det mye bedre med meg selv. Ja men at du går turer hver dag er jo bra da. Og ja viktig at du ikke belaster din dårlige fot for mye. Har du betennelse eller skade i den? 

Glitter
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tusen takk du :) Ja alle tror jeg har tatt slankeoperasjon men har ikke det, og mange som ikke kjenner meg igjen. Men ja har det mye bedre med meg selv. Ja men at du går turer hver dag er jo bra da. Og ja viktig at du ikke belaster din dårlige fot for mye. Har du betennelse eller skade i den? 

Jeg har en skade i den. Til høsten må jeg operere ut leddet og avstive foten. Så blir dessverre litt funksjonshemmet. 

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg har en skade i den. Til høsten må jeg operere ut leddet og avstive foten. Så blir dessverre litt funksjonshemmet. 

Au det hørtes ikke godt ut. Får håpe det går bra med deg og foten din :) Ikke kjekt når det er skade nei. Blir litt funksjonshemmet da ja. Men håpe på det beste.

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja en blir sliten på en god måte i kroppen enn sliten psykisk merker jeg også. Ja når du har betennelse må du være forsiktig, men bra du får gått til fysioterapaut og får riktig trening til skulderen din. Men husk du kan jo trene resten av kroppen og.

Ja er derfor jeg sykler også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...