Gå til innhold

Andre som er skeptiske til medisiner?

Anbefalte innlegg

psykedeliker skrev (13 minutter siden):

Om psykofarmaka tenker jeg i utgangspunktet at det et filosofisk/ideologisk spørsmål på samme måte som spørsmålet om psykose er en sykdom som oppstår ut av intet, eller en normal reaksjon på unormale livshendelser.

Dette er jeg uenig i. Jeg ser ikke hvordan virkninger/bivirkninger av AP eller andre psykodrama er filosofisk/ideologisk spørsmål.

Men du tenker kanskje på om man burde behandle lidelsen i det hele tatt?

Psykose er neppe en tilstand som oppstår ut av intet.

Leit å høre at du har dårlige erfaringer. 

Fortsetter under...

Sokk skrev (7 timer siden):

Bare er lite irriterende innspill fra sidelinjen. Er det insulinet som diabetikerne setter som har ødelagt bukspyttkjertelen deres? Eller ble bukspyttkjertelen ødelagt først også er de deretter avhengige av insulin for å overleve?

Det er altså andre mulige grunner til at man blir symptomatisk av å slutte ta AP.

(Når det er sagt, så er jeg ikke fullstendig overbevist om at AP ikke tuller med hjernekjemien sånn at man faktisk blir avhengig for å unngå psykose…)

Men det er altså andre muligheter er poenget mitt. 

Er mine behandlere som sier leponex er så sterk at man blir kjempedårlig av å kutte den ut

Det samme merket jeg med abilify

psykedeliker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Riktig. Da er det bare å slutte tvert, ja.

Ja, det var akkurat dét jeg skulle ha gjort den gangen. Og krevd at eksterne årsakssammenhenger ble undersøkt ordentlig.

Sokk skrev (20 minutter siden):

Men du tenker kanskje på om man burde behandle lidelsen i det hele tatt?

Dersom det er eksterne årsaker til lidelsen er det ikke noe som er feil hos pasienten, og dermed heller ikke noe som skal behandles. Da må man finne de eksterne årsakene og "behandle" dem.

AnonymBruker
Marye skrev (26 minutter siden):

Er mine behandlere som sier leponex er så sterk at man blir kjempedårlig av å kutte den ut

Det samme merket jeg med abilify

Jeg trapper litt ned på Abilify nå. Spent på hvordan jeg reagerer. Har prøvd før og da ble jeg raskt dårligere.

Anonymkode: 50ed2...a5b

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...