Gå til innhold

Innvandrere og kriminalitet...

Anbefalte innlegg

*ler*

Og hva skal du med ørten statsløse kriminelle?

Du kan åpenbart ikke deportere dem, fordi du ikke har noe land å deportere dem TIL! Ethvert land ville satt dem på første fly tilbake til Norge.

Med vennlig hilsen

*Og hva skal du med ørten statsløse kriminelle?*

De statsløs kan sendes til Jan Mayen. De med dobbelt statsborgerskap rett hjem.

Noe annet du lurte på ?

Fortsetter under...

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• Ulv I Faarikaal

17

• Goliath

13

• mrxx

5

Mest aktive i denne tråden

95% (eller deromkring) av kriminalitet utføres av menn....

Og siden gruppen 'menn' er sterkt overrepresentert, så forfekter du samme logikken for deg selv også?

Skal du også "avgrenses"....

Med vennlig hilsen

Vrøvl. Vi står fritt til å bestemme omfanget av innvandring. Hvis innvandrere er overrepresentert når det gjelder kriminalitet, er det selvsagt et aktuelt virkemiddel å avgrense innvandringen.

*Og hva skal du med ørten statsløse kriminelle?*

De statsløs kan sendes til Jan Mayen. De med dobbelt statsborgerskap rett hjem.

Noe annet du lurte på ?

Prøvd en karriere som stand-up komiker?

Enhver med dobbelt statsborgerskap (som ikke ville til "det andre landet") ville selvsagt bare "sagt opp" det andre statsborgerskapet omgående.

Og din plan om forskjellsbehandling er åpenbart imot internasjonale konvensjoner.

Men stå på, Morsk! Det er alltid festlig å lese dine "betraktninger"... ;-)

Med vennlig hilsen

Prøvd en karriere som stand-up komiker?

Enhver med dobbelt statsborgerskap (som ikke ville til "det andre landet") ville selvsagt bare "sagt opp" det andre statsborgerskapet omgående.

Og din plan om forskjellsbehandling er åpenbart imot internasjonale konvensjoner.

Men stå på, Morsk! Det er alltid festlig å lese dine "betraktninger"... ;-)

Med vennlig hilsen

*Enhver med dobbelt statsborgerskap (som ikke ville til "det andre landet") ville selvsagt bare "sagt opp" det andre statsborgerskapet omgående.*

Neppe hvis alternativet er som jeg foreslår Jan Mayen eller Bouvetøya.

*Og din plan om forskjellsbehandling er åpenbart imot internasjonale konvensjoner.*

Det tror jeg ikke. Men hvis så skulle være, kan konvensjoner forandres liksom norsk lov.

Ulv I Faarikaal

Denne mørkhudede er heller ikke hvem som helst. Han har i svært mange år vært dørvakt ved Baronen og Baronessen i Oslo, og for de som har kjennskap til Oslo's uteliv så vet man at det på akkurat denne nattklubben vanket serdeles mange kriminelle.

Som dørvakt på et slikt sted blir man godt kjent med miljøet, så fyren vet utvilsomt hva han snakker om.

Den norske innvandringspolitikken har driti seg ut ved å hele tiden skulle farge alt rosenrødt, og i frykt for å bli kalt for rasister har de rett og slett ikke turdt å ta tak i problemene.

Hagen og co er de eneste som har turdt å si det folk flest tenker, og det all statistikk viser.

Noen mener jeg skal FORSTÅ de tre marokkanerne som overfalt meg først på rein faenskap med fullt overlegg, jeg ble totalt overrasket, og så fant ut at jeg hadde en klokke og en lommebok og forsynte seg med det. De frarøvet meg bla a hørselen og forlot meg hjelpeløs. De kom fra landsbygda i Marokko og skjønte ikke forskjell på mitt og ditt og at mennsker kunne bli skadet og få varige men av brutal vold. De fikk en verdiløs klokke og mindre enn kr 200, jeg mistet i tillegg noe som var mye mer verd. Slikt og lignende episoder gjør at folk som sør snakker bokstavelig for døve ører. Jeg vet ikke om han selv har slike erfaringer. Dette skjedde på gata i Norge sør.

Annonse

Noen mener jeg skal FORSTÅ de tre marokkanerne som overfalt meg først på rein faenskap med fullt overlegg, jeg ble totalt overrasket, og så fant ut at jeg hadde en klokke og en lommebok og forsynte seg med det. De frarøvet meg bla a hørselen og forlot meg hjelpeløs. De kom fra landsbygda i Marokko og skjønte ikke forskjell på mitt og ditt og at mennsker kunne bli skadet og få varige men av brutal vold. De fikk en verdiløs klokke og mindre enn kr 200, jeg mistet i tillegg noe som var mye mer verd. Slikt og lignende episoder gjør at folk som sør snakker bokstavelig for døve ører. Jeg vet ikke om han selv har slike erfaringer. Dette skjedde på gata i Norge sør.

ja, og de var "menn" også, ikke sant?

Hvorfor "hater" du da ikke "alle menn" istedet for "alle marrokanere"?

Er det bare fordi det er lettere å rakke ned på en liten gruppe, istedet for en gruppe som inkluderer deg selv?

===

Og mener du at foreldrene til de to jentene i Kristansand skal hate DEG, siden du er "norsk" og "mann" - akkurat som de to krekene som voldtok og drepte døtrene dine?

Du er jo i samme gruppe som dem...

Men da passer jo ikke "grupperingen" lengre... Eller...?

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Er det bare fordi det er lettere å rakke ned på en liten gruppe, istedet for en gruppe som inkluderer deg selv?

===

Og mener du at foreldrene til de to jentene i Kristansand skal hate DEG, siden du er "norsk" og "mann" - akkurat som de to krekene som voldtok og drepte døtrene dine?

Med vennlig hilsen

Eller hva ? Du forstår ikke. Jeg hater ikke. Ikke tillegg meg hat. Jeg var i konfliktrådet med de og snakket saklig med de enda de lo meg opp i trynet.

===

Med vennlig hilsen

To av foreldrene til jentene i Baneheia er selv menn. Hvor vil du med en slik tullete paralell ?

Ulv har heller ikke skrevet at han hater noen.

Hvorfor tillegger du folk meninger de ikke har ?

Kom nå ikke her og si at marokkanere fra landsbygda ikke vet hva som er mitt og ditt.

Det er ingenting i Marokkansk kultur som tilsier deling av personlige eiendeler. Heller ikke for landsbyfolk.

Dessuten så mener du implisitt at det er normalt med overfall på marokanske landsbygder og dernest at man der er ukjent med skader for følge av overfall.

Enten så er man vant til å slåss og vet hva det medfører av skader - eller så er man ukjent med overfall og forstår seg ikke på følgende - er ikke det en logisk slutning?

Nå - hva mener du marokkaner fra landsbygda er - slåsskjemper uten kjennskap til følgende med en holistisk tankegang om at alt ditt er mitt?

'*fnys*

Ellers var det jo leit med hørselen din.

Eller hva ? Du forstår ikke. Jeg hater ikke. Ikke tillegg meg hat. Jeg var i konfliktrådet med de og snakket saklig med de enda de lo meg opp i trynet.

Derfor skrev jeg "hat" i gåseøyne.

Du gjør et poeng ut av at de er marokkanere, men ikke av at de er "menn".

Hva med å behandle dem som individer og som de krekene de er?

Eller mener du at en marokkaner skal fordømmes for det andre marokkanere har gjort?

Og hva da med menn eller nordmenn? Skal du straffes for det andre menn har utført? Eller for det andre nordmenn har utført?

Med vennlig hilsen

Annonse

Derfor skrev jeg "hat" i gåseøyne.

Du gjør et poeng ut av at de er marokkanere, men ikke av at de er "menn".

Hva med å behandle dem som individer og som de krekene de er?

Eller mener du at en marokkaner skal fordømmes for det andre marokkanere har gjort?

Og hva da med menn eller nordmenn? Skal du straffes for det andre menn har utført? Eller for det andre nordmenn har utført?

Med vennlig hilsen

*Og hva da med menn eller nordmenn? Skal du straffes for det andre menn har utført?*

Hvem har snakket om å straffe uskyldige ? Svar: bare du selv.

Ulv I Faarikaal

Kom nå ikke her og si at marokkanere fra landsbygda ikke vet hva som er mitt og ditt.

Det er ingenting i Marokkansk kultur som tilsier deling av personlige eiendeler. Heller ikke for landsbyfolk.

Dessuten så mener du implisitt at det er normalt med overfall på marokanske landsbygder og dernest at man der er ukjent med skader for følge av overfall.

Enten så er man vant til å slåss og vet hva det medfører av skader - eller så er man ukjent med overfall og forstår seg ikke på følgende - er ikke det en logisk slutning?

Nå - hva mener du marokkaner fra landsbygda er - slåsskjemper uten kjennskap til følgende med en holistisk tankegang om at alt ditt er mitt?

'*fnys*

Je det er leit med hørselen, og det som også var leit var at faren til den ene truet meg på livet og kalte meg løgner.

'*fnys*

*Ellers var det jo leit med hørselen din.*

Spar deg falskheten.

To av foreldrene til jentene i Baneheia er selv menn. Hvor vil du med en slik tullete paralell ?

Ulv har heller ikke skrevet at han hater noen.

Hvorfor tillegger du folk meninger de ikke har ?

Du skriver: "To av foreldrene til jentene i Baneheia er selv menn. Hvor vil du med en slik tullete paralell ?"

Det demonstrere jo nettopp det jeg sier om hvor idiotisk det er å gruppere etter nasjonalitet, kjønn, legning, osv.

Her grupperes marokkanere, men når jeg kommer med eksempler som er i samme gruppe som DEG, så blir det plutselig "tullete"!

*smiler*

===

Du skriver: "Ulv har heller ikke skrevet at han hater noen. Hvorfor tillegger du folk meninger de ikke har ?"

Les det jeg skrev. Jeg skrev "hatet" i gåseøyne.

Med vennlig hilsen

Enkelte typer av samfunn avler mer kriminalitet enn andre og enkelte typer sosio-økonomisk klasser har flere kriminelle enn andre.

Det er derfor ikke så vanskelig å gjøre noe med kriminaliteten - man vet under hvilke forhold man får mer kriminalitet og man vet hvilke typer mennesker som har høyest tendens til kriminelle handlinger.

Det postive her er at man ved kriminalitetsforebyggende tiltak, vil få mindre kriminalitet uansett nasjonal og etnisk tilknytning.

Men det er ikke politisk vilje til å se dette i øynene, fordi det ville bety svelging av kameler - så derfor har utviklingen gått den gale veien.

Innvandringen har lite med dette å gjøre.

Det er interresant å studere krimnologi - det kan anbefales. Særdeles Nils Christie (professor i kriminologi) har skrevet gode (norske) bøker om dette.

Hadde kriminaliteten utelukkende vært knyttet opp mot innvandringen til Norge - hadde neppe temaet vært verd et professorat.

Så enkel er desverre ikke verden.

*Og hva da med menn eller nordmenn? Skal du straffes for det andre menn har utført?*

Hvem har snakket om å straffe uskyldige ? Svar: bare du selv.

Så skal vi, eller skal vi ikke, nekte marokkanere visum pga slikt?

Skal slikt brukes som "argument" for å nekte marokkanere visum?

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...