Gå til innhold

Innvandrere og kriminalitet...

Anbefalte innlegg

Du skriver: "To av foreldrene til jentene i Baneheia er selv menn. Hvor vil du med en slik tullete paralell ?"

Det demonstrere jo nettopp det jeg sier om hvor idiotisk det er å gruppere etter nasjonalitet, kjønn, legning, osv.

Her grupperes marokkanere, men når jeg kommer med eksempler som er i samme gruppe som DEG, så blir det plutselig "tullete"!

*smiler*

===

Du skriver: "Ulv har heller ikke skrevet at han hater noen. Hvorfor tillegger du folk meninger de ikke har ?"

Les det jeg skrev. Jeg skrev "hatet" i gåseøyne.

Med vennlig hilsen

*Det demonstrere jo nettopp det jeg sier om hvor idiotisk det er å gruppere etter nasjonalitet*

Selvsagt må kriminalforebyggende tiltak rettes der problemet er størst, nemlig i endel innvandrermiljø. Det er så langt fra idiotisk som det går an å komme, snarere helt logisk.

At menn er generelt mer kriminelt belastet enn kvinner er et globalt faktum som ikke vedrører debatten.

*Jeg skrev "hatet" i gåseøyne*

Det kunne du godt spart deg.

Fortsetter under...

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• Ulv I Faarikaal

17

• Goliath

13

• mrxx

5

Mest aktive i denne tråden

...men blandt menn mellom 18 og 30 år - der kan du sikkert finne de som aldri har fått fotefeste. enten de er brune eller gule eller rosa.

Det er noe som må gjøres med mentaliteten til disse Bruce Lee-kara. De eier jo ikke medfølelse eller røtter.

Vennligst hold alle mormorer utenfor! *s*

Jeg blir mest forundret over hvor stor forskjell det må være i oppdragelsen av jenter og gutter.

Ulv I Faarikaal

Kom nå ikke her og si at marokkanere fra landsbygda ikke vet hva som er mitt og ditt.

Det er ingenting i Marokkansk kultur som tilsier deling av personlige eiendeler. Heller ikke for landsbyfolk.

Dessuten så mener du implisitt at det er normalt med overfall på marokanske landsbygder og dernest at man der er ukjent med skader for følge av overfall.

Enten så er man vant til å slåss og vet hva det medfører av skader - eller så er man ukjent med overfall og forstår seg ikke på følgende - er ikke det en logisk slutning?

Nå - hva mener du marokkaner fra landsbygda er - slåsskjemper uten kjennskap til følgende med en holistisk tankegang om at alt ditt er mitt?

'*fnys*

Ellers var det jo leit med hørselen din.

Det var bl a at de var uvitende bønder de forsvarte seg med da de forsto at dette ville koste dem friheten fordi vi mislyktes i konfliktrådet.

*Det demonstrere jo nettopp det jeg sier om hvor idiotisk det er å gruppere etter nasjonalitet*

Selvsagt må kriminalforebyggende tiltak rettes der problemet er størst, nemlig i endel innvandrermiljø. Det er så langt fra idiotisk som det går an å komme, snarere helt logisk.

At menn er generelt mer kriminelt belastet enn kvinner er et globalt faktum som ikke vedrører debatten.

*Jeg skrev "hatet" i gåseøyne*

Det kunne du godt spart deg.

Din "logikk" avsløres av at du snakker om "innvandrere", nå sannheten er at gruppen "menn" er ansvarlig for ca 95% av kriminalitet..

Det er lekende lett å avsløre deg, Morsk.

Med vennlig hilsen

*Ellers var det jo leit med hørselen din.*

Spar deg falskheten.

Selv om jeg syntes Ulv var litt i blomstrende laget og dro noen lite logiske paralleller i sin fortelling - så betyr det ikke at jeg syntes han fortjente å bli overfalt og miste hørsel.

Derimot håper jeg han anmeldte forholdet og at nevnte marokkanere fikk sin fortjente straff.

Jeg kjenner ikke Ulv - hvorfor skulle jeg ønske han noe ondt? Han er da bare en person på et diskusjonsforum som jeg ikke er enig med. Det er vel derfor vi er her ikke sant - for å diskutere.

Annonse

Det var bl a at de var uvitende bønder de forsvarte seg med da de forsto at dette ville koste dem friheten fordi vi mislyktes i konfliktrådet.

Les hva Livia skriver!

Forstår du ikke at disse INDIVIDENE er kriminelle, og derfor kanskje **lyver** om slikt?

Det betyr selvsagt ikke at alle andre marokkanere er kriminelle, akkurat som Baneheia drapene betyr at alle nordmenn er pedofile.

Med vennlig hilsen

Så skal vi, eller skal vi ikke, nekte marokkanere visum pga slikt?

Skal slikt brukes som "argument" for å nekte marokkanere visum?

Med vennlig hilsen

*Skal slikt brukes som "argument" for å nekte marokkanere visum?*

Ja, hvorfor ikke ? Det er vi, folket i Norge, som bestemmer lovene og reglene på det område. Og vi VET forlengst hvilke grupper det er størst sjans for at det følger vold og elendighet med.

En rekke ganger har medlemmer av MC-klubber som Bandidos og Hells-Angels blitt avvist på grensa av samme grunn. Hvor var du i den debatten ?

Så skal vi, eller skal vi ikke, nekte marokkanere visum pga slikt?

Skal slikt brukes som "argument" for å nekte marokkanere visum?

Med vennlig hilsen

Hva mener du egentlig Sør? Det eneste du er opptatt av, er å kritisere andres innlegg og hva de skriver. Hver gang gjør du dette.

Har du ikke ett eneste løsningsforslag til noe som helst?? Du er bare opptatt av prosessen og ikke løsningen.

Hvorfor ikke nekte alle fra f.eks Marokko visum hvis de er overrepresentert i voldssaker? Jeg kan ikke fatte at det skal være noe problem

Ulv I Faarikaal

Selv om jeg syntes Ulv var litt i blomstrende laget og dro noen lite logiske paralleller i sin fortelling - så betyr det ikke at jeg syntes han fortjente å bli overfalt og miste hørsel.

Derimot håper jeg han anmeldte forholdet og at nevnte marokkanere fikk sin fortjente straff.

Jeg kjenner ikke Ulv - hvorfor skulle jeg ønske han noe ondt? Han er da bare en person på et diskusjonsforum som jeg ikke er enig med. Det er vel derfor vi er her ikke sant - for å diskutere.

Det er visst ønsket fra noen at jeg ikke skal nevne at de tre guttene var marokkanere og andre generasjons innvandrerere, for ikke å stille deres gruppe i et dårlig lys. Det er forståelig, det er vel heller ikke ønskelig at jeg nevner at de var fra et kampsport miljø jeg kjenner som rent marokkansk, for da blir vel kampsporten tae kwon do også stilt i et dårlig lys ikke sant ?

Din "logikk" avsløres av at du snakker om "innvandrere", nå sannheten er at gruppen "menn" er ansvarlig for ca 95% av kriminalitet..

Det er lekende lett å avsløre deg, Morsk.

Med vennlig hilsen

LOL. Det er deg og ingen andre som hele tiden skal snakke om alt annet enn tema, som er invandrerkriminalitet....og ikke kjønnsdebatt.

Hva mener du egentlig Sør? Det eneste du er opptatt av, er å kritisere andres innlegg og hva de skriver. Hver gang gjør du dette.

Har du ikke ett eneste løsningsforslag til noe som helst?? Du er bare opptatt av prosessen og ikke løsningen.

Hvorfor ikke nekte alle fra f.eks Marokko visum hvis de er overrepresentert i voldssaker? Jeg kan ikke fatte at det skal være noe problem

Fordi det er fundamentalt galt å straffe Pål (eller Abdul) (med å nekte ham visum), basert på hva Per (eller Mohammed) har gjort.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Les hva Livia skriver!

Forstår du ikke at disse INDIVIDENE er kriminelle, og derfor kanskje **lyver** om slikt?

Det betyr selvsagt ikke at alle andre marokkanere er kriminelle, akkurat som Baneheia drapene betyr at alle nordmenn er pedofile.

Med vennlig hilsen

Nei, men det forundrer meg at ikke foreldrene var til stede og stilte opp i konfliktrådet, men den ene faren slo sønnen sin fordervet først da han fikk vite at sønnen måtte inn og sone.

Annonse

LOL. Det er deg og ingen andre som hele tiden skal snakke om alt annet enn tema, som er invandrerkriminalitet....og ikke kjønnsdebatt.

*ler*

Det egner seg ypperlig til å trekke teppet vekk fra under benene (og "argumentene") dine, ikke sant?

Fordi når man flytter konseptet over til noe som vil ramme DEG, så ser alle hvor latterlig denne "grupperingen" er.

Med vennlig hilsen

...men blandt menn mellom 18 og 30 år - der kan du sikkert finne de som aldri har fått fotefeste. enten de er brune eller gule eller rosa.

Det er noe som må gjøres med mentaliteten til disse Bruce Lee-kara. De eier jo ikke medfølelse eller røtter.

Vennligst hold alle mormorer utenfor! *s*

"Bruce Lee-kara"??? Ettersom vi er på forum for livssyn er nok blasfemi den beste betegnelsen!!! Mentaliteten til disse kriminelle er nok uendelig langt unna den godeste mr. Lee sin poetiske tilnærming til kampkunst!

*Bukker dypt og går videre*

Nei, men det forundrer meg at ikke foreldrene var til stede og stilte opp i konfliktrådet, men den ene faren slo sønnen sin fordervet først da han fikk vite at sønnen måtte inn og sone.

Bortsett fra at faren kanskje ikke var stort bedre selv, så kan det jo tenkes at det var på det tidspunktet han forstod alvoret i situasjonen....

Jeg vil anta at sønnen kanskje har forklart en litt "forskjellig" (les: rosenrød) versjon av hendelsen hjemme....

Med vennlig hilsen

Fordi det er fundamentalt galt å straffe Pål (eller Abdul) (med å nekte ham visum), basert på hva Per (eller Mohammed) har gjort.

Med vennlig hilsen

Hvor i huleste har du det ifra at visum er noen menneskerett ? Og at det liksom skal være en straff og bli nektet.

Visum er en gave fra et land til en borger av et annet, og ikke noe noen har krav på.

Er du helt begrepsforvirret ?

*Skal slikt brukes som "argument" for å nekte marokkanere visum?*

Ja, hvorfor ikke ? Det er vi, folket i Norge, som bestemmer lovene og reglene på det område. Og vi VET forlengst hvilke grupper det er størst sjans for at det følger vold og elendighet med.

En rekke ganger har medlemmer av MC-klubber som Bandidos og Hells-Angels blitt avvist på grensa av samme grunn. Hvor var du i den debatten ?

Medlemmer av evt. kriminelle bander har selv frivillig begått en HANDLING og meldt seg inn i banden.

En tilfeldig marokkaner har overhodet ikke utført noen "handling" for å bli marokkaner. Han har derfor ikke gjort seg skyldig i noe som helst.

med vennlig hilsen

*ler*

Det egner seg ypperlig til å trekke teppet vekk fra under benene (og "argumentene") dine, ikke sant?

Fordi når man flytter konseptet over til noe som vil ramme DEG, så ser alle hvor latterlig denne "grupperingen" er.

Med vennlig hilsen

Det er bare du og ingen andre som prøver å fremstille det som en BOMBE at menn er mer kriminelle kvinner.

Vi andre diskuterer andre ting.

Ulv I Faarikaal

"Bruce Lee-kara"??? Ettersom vi er på forum for livssyn er nok blasfemi den beste betegnelsen!!! Mentaliteten til disse kriminelle er nok uendelig langt unna den godeste mr. Lee sin poetiske tilnærming til kampkunst!

*Bukker dypt og går videre*

Bruce Lee burde ha brekt nakken og knust resten av kroppen ca 877 ganger. Synd han får inbille smågutter at kampsport ikke er farlig. En kompis brakk kjeven på kjæreseten da han skulle "vise henne noe".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...