kosdo Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Bruce Lee burde ha brekt nakken og knust resten av kroppen ca 877 ganger. Synd han får inbille smågutter at kampsport ikke er farlig. En kompis brakk kjeven på kjæreseten da han skulle "vise henne noe". Overmot har alltid vært farlig... I all statistikk jeg har sett kommer kampsport (budo) ut som en av de idrettene med lavest skadefrekvens. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-184867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Fordi det er fundamentalt galt å straffe Pål (eller Abdul) (med å nekte ham visum), basert på hva Per (eller Mohammed) har gjort. Med vennlig hilsen Du svarer ikke på spørsmålet mitt Sør. Hva er ditt løsningsforslag?? Som jeg sa i mitt forrige innlegg, du er kun opptatt av prosessen og ikke av løsningene, tenk litt over det. I utgangspunktet er jeg ikke uenig i at det er galt å straffe de som ikke gjør noe. Men desverre er det slik at de som blir utsatt for denne volden også er uskyldig. Vi må rett og slett ta noen valg for å få bukt med problemet. Jeg vil heller "straffe" noen uskyldige ved å ikke la de komme hit, enn å la de som er i dette landet bli utsatt for denne volden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-184892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Afrodite22 Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Noen mener jeg skal FORSTÅ de tre marokkanerne som overfalt meg først på rein faenskap med fullt overlegg, jeg ble totalt overrasket, og så fant ut at jeg hadde en klokke og en lommebok og forsynte seg med det. De frarøvet meg bla a hørselen og forlot meg hjelpeløs. De kom fra landsbygda i Marokko og skjønte ikke forskjell på mitt og ditt og at mennsker kunne bli skadet og få varige men av brutal vold. De fikk en verdiløs klokke og mindre enn kr 200, jeg mistet i tillegg noe som var mye mer verd. Slikt og lignende episoder gjør at folk som sør snakker bokstavelig for døve ører. Jeg vet ikke om han selv har slike erfaringer. Dette skjedde på gata i Norge sør. Det er forkastelig at slikt skjer! Det verst med innvandrere er at de faktisk kommer fra andre levevis enn vi er vandt med. De har en annen religion, de har et annet syn bl.a på kvinne, og annet, de har andre meninger. I det hele tatt skjer det en kulturkrasj når dem kommer hit! Og når de i tillegg kommer til et mland hvor kriminelle får en klapp på skulderen, og fengsel har bedre standard enn en vanlig students leilighet, og politikken vår er ufattelig dårlig. Jeg er sikker på at de ler bak ryggen vår, når de tenker på den dårlige straff vi gir kriminelle. Det burde snart være på tide at noen får opp øynene! Nå har vel nok nordmenn måttet bøte med livet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-184933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 "Bruce Lee-kara"??? Ettersom vi er på forum for livssyn er nok blasfemi den beste betegnelsen!!! Mentaliteten til disse kriminelle er nok uendelig langt unna den godeste mr. Lee sin poetiske tilnærming til kampkunst! *Bukker dypt og går videre* Unnskyld! :-) Har stor respekt for de som KAN kampsport og som vet hva de gjør :-)= 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-184943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacob Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 ja, og de var "menn" også, ikke sant? Hvorfor "hater" du da ikke "alle menn" istedet for "alle marrokanere"? Er det bare fordi det er lettere å rakke ned på en liten gruppe, istedet for en gruppe som inkluderer deg selv? === Og mener du at foreldrene til de to jentene i Kristansand skal hate DEG, siden du er "norsk" og "mann" - akkurat som de to krekene som voldtok og drepte døtrene dine? Du er jo i samme gruppe som dem... Men da passer jo ikke "grupperingen" lengre... Eller...? Med vennlig hilsen Nå er jeg redd for at du har gått inn i en psykose igjen. Men fortvil ikke- det er hjelp å få. Det finnes mange gode psykologer som sikkert vil hjelpe. Pust ut, hiv innpå noe beroligende - og hold deg til saken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-184953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Nå er jeg redd for at du har gått inn i en psykose igjen. Men fortvil ikke- det er hjelp å få. Det finnes mange gode psykologer som sikkert vil hjelpe. Pust ut, hiv innpå noe beroligende - og hold deg til saken. Psykosene overlater jeg til deg. :-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-184956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Du svarer ikke på spørsmålet mitt Sør. Hva er ditt løsningsforslag?? Som jeg sa i mitt forrige innlegg, du er kun opptatt av prosessen og ikke av løsningene, tenk litt over det. I utgangspunktet er jeg ikke uenig i at det er galt å straffe de som ikke gjør noe. Men desverre er det slik at de som blir utsatt for denne volden også er uskyldig. Vi må rett og slett ta noen valg for å få bukt med problemet. Jeg vil heller "straffe" noen uskyldige ved å ikke la de komme hit, enn å la de som er i dette landet bli utsatt for denne volden. Hei MrXX, Jeg har faktisk skrevet om dette mange ganger før. Som mange andre enn jeg har påpekt, så må det integrasjon til. Og det sier seg selv at man integrerer ikke ved å forskjellsbehandle "oss" og "dem". Ergo bør vi ta fatt i problemet "kriminalitet", og ikke bare "innvandrerkriminalitet" (noe som sverter det store flertallet av ærlige innvandrere, og overser "norske" kriminelle. Det vi bør gjøre er å gå inn tidlig (skole), og å "gjøre noe med" (hva vi skal gjøre er en annen diskusjon) de ungdommene som har gjort seg skyldige i ett eller annet på skolen (slossing, osv). Da har man en god grunn til å gjøre noe - man straffer dem for en handling de har utført (selv om den er liten). Alternativet er å ta "alle skoleelever" og "gjøre noe med" dem. Det vi ikke kan gjøre er å bruke "folk med mørk hud", eller lignende "apartheid" kriterier. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-184960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nathalie Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Det er: Er det asylsøkere med selvopplevde erfaringer fra krigsområder som står for kriminaliteten eller er det også "2. generasjons innvandrere" (jmf. gjenger på Oslo City osv.) Synes ikke dette kommer godt nok fram i media, men det er jo et viktig skillelinje både når det gjelder årsaksforklaring og hvordan samfunnet bør håndtere problematikken? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-184974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Hei MrXX, Jeg har faktisk skrevet om dette mange ganger før. Som mange andre enn jeg har påpekt, så må det integrasjon til. Og det sier seg selv at man integrerer ikke ved å forskjellsbehandle "oss" og "dem". Ergo bør vi ta fatt i problemet "kriminalitet", og ikke bare "innvandrerkriminalitet" (noe som sverter det store flertallet av ærlige innvandrere, og overser "norske" kriminelle. Det vi bør gjøre er å gå inn tidlig (skole), og å "gjøre noe med" (hva vi skal gjøre er en annen diskusjon) de ungdommene som har gjort seg skyldige i ett eller annet på skolen (slossing, osv). Da har man en god grunn til å gjøre noe - man straffer dem for en handling de har utført (selv om den er liten). Alternativet er å ta "alle skoleelever" og "gjøre noe med" dem. Det vi ikke kan gjøre er å bruke "folk med mørk hud", eller lignende "apartheid" kriterier. Med vennlig hilsen Heller ikke uenig med deg i det du skriver. Men jeg kan ikke fatte at vi ikke kan stenge grensene for enkelte folkeslag når de er overrepresentert i voldsaker. Vi får stenge grensene til vi klarer å ta hånd om de som allerede er her på en ordenlig måte. Når vi ikke klarer å håndere de vi har her kan vi ikke ta inn enda flere. Vi ser at den politikken som føres i dag ikke fungrer og da nytter det ikke med milimeter rettferdighet lenger, men rett og slett hardere lut som må til,desverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-184983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Heller ikke uenig med deg i det du skriver. Men jeg kan ikke fatte at vi ikke kan stenge grensene for enkelte folkeslag når de er overrepresentert i voldsaker. Vi får stenge grensene til vi klarer å ta hånd om de som allerede er her på en ordenlig måte. Når vi ikke klarer å håndere de vi har her kan vi ikke ta inn enda flere. Vi ser at den politikken som føres i dag ikke fungrer og da nytter det ikke med milimeter rettferdighet lenger, men rett og slett hardere lut som må til,desverre. Hallo! Man stenger da vel ikke ute spesielle FOLKESLAG!!!!???? nei, og nei - OG NEI og NEI! Det skulle blitt haraball og verre enn det! MEN, man kunne gå nærmere inn på unge, single menn f.eks.....av ALLE SLAG. For det er DE som er overrepresentert i voldssaker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-184994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Fordi det er fundamentalt galt å straffe Pål (eller Abdul) (med å nekte ham visum), basert på hva Per (eller Mohammed) har gjort. Med vennlig hilsen Hei Sør, Du sier man ikke skal straffe en for hva en annen har gjort. Men det er et faktum at i enkelte land er kriminalitet nesten kultur. Det er noe riv ruskende galt med politikken her, og det kan man bare se av forslaget til at de skulle ta inn en hel del russere fordi de integreres lettere, slik at vi får arbediskraft. HALLO! Russland er et land stappfullt av kriminalitet. En annen ting er den at vi tar inn folk som ikke vi kunne ha sett på som å straffe, hvis vi nektet dem innpass. Det er mange som trenger hjelp her i verdenen! hvorfor ta inn mennesker fra land som har kriminalitet som kultur? Om man straffer mange andre i det landet ved å ikke ta dem inn, så kanskje de alle ser at moralen i deres eget land bør heves. At det ikke lønner seg å holde på slik. De som da ikke er kriminelle, men blir også nektet innpass, vil da "kjefte" på dem som ødela deres muligheter. Nei, politikken her er gal, og de er fullt klar over det og hvorfor de likevel gjør det. En annen sak er jo den at Norge kunne ha ønsket sine gjester en varmere velkomst. Hatt et bedere system for dem, slik at det ikke var så stor fare for at de søker til kriminelle gjenger. Det koster mye denne innvandringspolitikken, når de holder på slik de gjør. Hadde de utnyttet resursene bedre, hadde vi hatt alt å vinne. Vi = alle sammen. Brukt pengene på en effektiv måte for å få dem godt integrert. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-185010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Bruce Lee burde ha brekt nakken og knust resten av kroppen ca 877 ganger. Synd han får inbille smågutter at kampsport ikke er farlig. En kompis brakk kjeven på kjæreseten da han skulle "vise henne noe". #En kompis brakk kjeven på kjæreseten da han skulle "vise henne noe".# Sikker på at kompisen din ikke var litt ekstra irritabel og kanskje hadde hevntanker for noe? *lol* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-185026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Hallo! Man stenger da vel ikke ute spesielle FOLKESLAG!!!!???? nei, og nei - OG NEI og NEI! Det skulle blitt haraball og verre enn det! MEN, man kunne gå nærmere inn på unge, single menn f.eks.....av ALLE SLAG. For det er DE som er overrepresentert i voldssaker. Ikke uenig med deg, men samtidig ser jeg ikke noe problem å utestenge hele folkeslaget heller hvis det skulle være løsningen. Men ellers er det greit det du sier, detaljene i noe sånt har ikke jeg sagt så mye om, jeg vil bare ha handling og det må sterkere lut til. Jeg mener noe skal gjøres og ikke bare være opptatt av prosessene og milimeter rettferdighet. Det virker som om det er viktigere å verne om de som skal inn til landet enn de som er her og blir utsatt for volden. Nedover i tråden her er det mer fokus på innvandrere generelt og at de skal behandles rettferdig enn ofrene og faren for å bli offer. Det mener jeg blir feil fokus. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-185056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Det er: Er det asylsøkere med selvopplevde erfaringer fra krigsområder som står for kriminaliteten eller er det også "2. generasjons innvandrere" (jmf. gjenger på Oslo City osv.) Synes ikke dette kommer godt nok fram i media, men det er jo et viktig skillelinje både når det gjelder årsaksforklaring og hvordan samfunnet bør håndtere problematikken? Det er nok desverre begge deler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-185093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Bortsett fra at faren kanskje ikke var stort bedre selv, så kan det jo tenkes at det var på det tidspunktet han forstod alvoret i situasjonen.... Jeg vil anta at sønnen kanskje har forklart en litt "forskjellig" (les: rosenrød) versjon av hendelsen hjemme.... Med vennlig hilsen Implisitt i det du skriver så viser det vel hvor feilslått norsk innvandringspolitikk er.... Jeg mener - hvis det går opp for deg hvor alvorlig det er det du har gjort først når du (eller sønnen din) må ta konsekvensen av det, så er noe alvorlig galt. Problemet er jo at det i alt for liten grad får konsekvenser det man gjør - og det skjer først når det virkelig er alvorlige handlinger det er snakk om. Med raskere reaksjoner, lavere terskler før det reageres og vesentlig hardere straffer vil mye vært gjort. Og da tenker jeg ikke bare på lengre fengselsstraffer - men også andre reaksjonsformer der det er formålstjenelig/mulig (hjemsendelse osv). Dessuten burde noe sånt som halvparten av alle asylsøkere vært stoppet på grensen og sendt rett tilbake der de kom fra - eventuelt (eller kombinert) med interneringsleire i påvente av at søknaden behandles. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-185168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 ja, og de var "menn" også, ikke sant? Hvorfor "hater" du da ikke "alle menn" istedet for "alle marrokanere"? Er det bare fordi det er lettere å rakke ned på en liten gruppe, istedet for en gruppe som inkluderer deg selv? === Og mener du at foreldrene til de to jentene i Kristansand skal hate DEG, siden du er "norsk" og "mann" - akkurat som de to krekene som voldtok og drepte døtrene dine? Du er jo i samme gruppe som dem... Men da passer jo ikke "grupperingen" lengre... Eller...? Med vennlig hilsen Nok et typis "Sør-innlegg".... Bare vås fra ende til annen..... *Rister smilende på hodet* Er det i hele tatt mulig å tenke slik? Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-185174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Du skriver: "To av foreldrene til jentene i Baneheia er selv menn. Hvor vil du med en slik tullete paralell ?" Det demonstrere jo nettopp det jeg sier om hvor idiotisk det er å gruppere etter nasjonalitet, kjønn, legning, osv. Her grupperes marokkanere, men når jeg kommer med eksempler som er i samme gruppe som DEG, så blir det plutselig "tullete"! *smiler* === Du skriver: "Ulv har heller ikke skrevet at han hater noen. Hvorfor tillegger du folk meninger de ikke har ?" Les det jeg skrev. Jeg skrev "hatet" i gåseøyne. Med vennlig hilsen Sør er en "løgner, kverulant, idiot, rassist, dobbeltmoralist etc"...... Og hvis noen reagerer på disse beskyldningene, så se på hva jeg skriver. Jeg skrev det i gåseøyne......og da betyr det jo ingen ting - i følge Sør..... Hvor får du slikt p*sspreik fra Sør? Kan du ikke for en gangs skyld stå for hva du har skrevet - eller beklage hvis du har gjort en feil? Bortforklaringene dine slår jo alle rekorder! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-185181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Implisitt i det du skriver så viser det vel hvor feilslått norsk innvandringspolitikk er.... Jeg mener - hvis det går opp for deg hvor alvorlig det er det du har gjort først når du (eller sønnen din) må ta konsekvensen av det, så er noe alvorlig galt. Problemet er jo at det i alt for liten grad får konsekvenser det man gjør - og det skjer først når det virkelig er alvorlige handlinger det er snakk om. Med raskere reaksjoner, lavere terskler før det reageres og vesentlig hardere straffer vil mye vært gjort. Og da tenker jeg ikke bare på lengre fengselsstraffer - men også andre reaksjonsformer der det er formålstjenelig/mulig (hjemsendelse osv). Dessuten burde noe sånt som halvparten av alle asylsøkere vært stoppet på grensen og sendt rett tilbake der de kom fra - eventuelt (eller kombinert) med interneringsleire i påvente av at søknaden behandles. Mvh Du skriver: "Jeg mener - hvis det går opp for deg hvor alvorlig det er det du har gjort først når du (eller sønnen din) må ta konsekvensen av det, så er noe alvorlig galt." Det forekommer deg ikke, Goliath, at versjonen sønnen presenterte til faren kanskje ikke var: "vi slo ned en uskyldig mann for å robbe ham", men "vi sloss med en mann som angrep oss"? Selv du (og jeg synes ikke at det kreves for mye av deg) bør da forstå at sønnen trolig ikke har fortalt "den fulle sannhet" til faren, og at faren (hvis han f. eks. er en analfabet fra landsbygden) ikke har forstått hva som har skjedd... Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-185206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 *Selvsagt. Men de argumenterer på en helt annen måte enn deg.* Mulig, men så har de da heller ikke internet's største og mest paranoide kverulant som "motdebattant". Sør driver bare ap med deg på sine egne merklige måter Morsk. Det finnes ikke ett oppegående menneske med evner nok til å åpne en dør på egen hånd, som er i stand til å oppriktig mene noe slikt som Sør i denne tråden skriver:-) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-185209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Du skriver: "Jeg mener - hvis det går opp for deg hvor alvorlig det er det du har gjort først når du (eller sønnen din) må ta konsekvensen av det, så er noe alvorlig galt." Det forekommer deg ikke, Goliath, at versjonen sønnen presenterte til faren kanskje ikke var: "vi slo ned en uskyldig mann for å robbe ham", men "vi sloss med en mann som angrep oss"? Selv du (og jeg synes ikke at det kreves for mye av deg) bør da forstå at sønnen trolig ikke har fortalt "den fulle sannhet" til faren, og at faren (hvis han f. eks. er en analfabet fra landsbygden) ikke har forstått hva som har skjedd... Med vennlig hilsen Og selv du burde både vite og forstå at ett av de største problemene med ungodmskriminaliteten ligger hos foreldrene og deres oppfølging av barna/ungdommene. Det er fra dem grunnholdningene læres, og hvis de har andre verdisyn enn hva som er akseptabelt i Norge, så er det ikke rart at deres barn også får det. Men kveruler bare videre Sør. Det er alltids noen som synes det er morsomt å lese dine innlegg fra tid til annen - meg selv inkludert.. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48295-innvandrere-og-kriminalitet/page/5/#findComment-185219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.